Dopiero w poniedziałek pojawił się Regulamin Rajdów Amatorskich na sezon 2023. Jesteśmy już w połowie kwietnia więc zmiany na szczęście nie są wywrotowe, ale warto się z nimi zapoznać, aby nie zostać zaskoczonym.

To co będzie obowiązywać od zaraz to niepalne otuliny na klatkę bezpieczeństwa. To kieruje nas wprost na homologowane akcesoria. Jest to definitywny koniec otulin z marketów budowlanych stosowanych do ocieplania rur.

Zgodnie z punktem 8.3.5 Załącznika J z 2016 roku:

8.3.5
Okładziny ochronne
Te miejsca klatki bezpieczeństwa, które mogłyby być narażone na bezpośredni kontakt z ciałem zawodników muszą być obłożone niepalną otuliną zabezpieczającą. Wszystkie rury klatki bezpieczeństwa określone na rysunku 253-68 oraz wszystkie wzmocnienia dachu muszą być wyposażone w okładziny zgodne z normą FIA 8857-2001 typ A (patrz lista techniczna nr 23). Każda okładzina musi być zamocowana w taki sposób aby nie mogła się przemieszczać z stosunku do rury. Zastosowanie: We wszystkich kategoriach. Dla zawodów bez pilota, okładziny są obowiązkowe wyłącznie po stronie kierowcy.
Lista Techniczna FIA nr 23 (stan na 19.01.2022 r.):          https://www.fia.com/sites/default/files/l23_roll_cage_padding_9.pdf

Ważna zmiana będzie od przyszłego 2024 roku, obowiązkowy będzie montaż foteli zgodny z załącznikiem J. Oczywiście chodzi o fotele sportowe. Oznacza to koniec z hybrydami na seryjnych szynach, aby można było szybko przestawić „kubełek” przy zmianie kierowcy. W przyszłym roku wszystkie fotele kubełkowe będą musiały być montowana na sztywno zgodnie ze sztuką motorsportową na wspornikach.

Pozostałe zmiany to kosmetyczne aktualizacje zgodnie z nowymi licencjami sportowymi. Wzrosła też opłata za odwołanie od decyzji OKSS do GKSS na 3000zł.

Zobacz: Regulamin Amatorskich Imprez Samochodowych 2023