Znaczące zmiany w Mistrzostwach Słowacji

Grzegorz Grzyb - Skoda Fabia R5

W sezonie 2021 słowacki czempionat ulegnie sporym zmianom. Dotyczą one głównie klas, w których rywalizują najlepsze załogi w kraju.

Klasa 6 i 7, ze względu na małą frekwencję, zostaną połączone w jedną wspólną klasę przeznaczoną dla samochodów przednionapędowych typu R2 oraz starszych konstrukcji. W przypadku klasy 6 startowało 6-7 duetów natomiast w klasie 7 startowały średnio zaledwie 2-3 załogi. Warto również dodać, że zostanie zlikwidowana osobna klasyfikacja zarówno dla kierowców, jak i pilotów, którzy zdobywali także punkty na swoje indywidualne konto. Od tego sezonu załoga będzie walczyć o jeden wspólny cel do łącznej klasyfikacji końcowej.

Zmiany dotkną także klas historycznych, w których również był problem z obsadą. W tym sezonie zostaną one połączone w jedną całość. Praktycznie rzecz biorąc w klasach dla historyków tzn. HK1/2/3 występowały po dwie załogi. Słowacka federacja przygotuje również zmiany, które będą dotyczyć możliwości zrobienia krajowej licencji uprawiającej do startów w Mistrzostwach Słowacji.

Wracając do tematu klas, trzeba wspomnieć, że zmiany w ich funkcjonowaniu dotkną także Pucharu Słowacji, a dokładniej mówiąc kategorii do pojemności 1600 cm2. Przypomnijmy też, że w tym roku Słowacy wystartują także w Rajdzie Rzeszowskim, który będzie jedną z pięciu eliminacji Mistrzostw Słowacji.