Znamy cenę Toyoty Supry – nieoficjalne dane

Na forum SupraMKV pojawiły się nieoficjalne informacje na temat amerykańskiej specyfikacji i ceny Toyoty Supry 2019. Wynika z nich, że nowy model będzie napędzany turbodoładowanym silnikiem 3.0 R6 o mocy 340 KM i będzie kosztował od 63 500 dolarów.

grsupraracingconcept_track_2

Autor postu na forum powołuje się na nieoficjalne, lecz wiarygodne źródło. Jeśli informacje o cenie Supry się potwierdzą, nowy supersamochód Toyoty znajdzie się między bazowym Porsche 718 Cayman, który kosztuje 56 900 dolarów, a mocniejszym 718 Cayman S, dostępnym od 69 300 dolarów. Auto zadebiutuje prawdopodobnie jesienią na Paris Auto Show, razem ze swoim bliźniaczym modelem, BMW Z4.

grsupraracingconcept_track_8

4,5 sekundy do setki

Turbodoładowany silnik Supry opracowało BMW. Ma dostarczać 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego i rozpędzać auto do 60 mil/h (96 km/h) w 4,5 sekundy. Wcześniejsze przecieki donosiły także o mniejszym, turbodoładowanym, czterocylindrowym silniku 2.0 o mocy 251 KM. Być może będzie to podstawowy motor w gamie. Masa samochodu ma wynosić niecałe 1500 kg.

grsupraracingconcept_track_10

Luksusowy supersamochód

Z przecieku wynika, że Supra otrzyma 19-calowe, 5-ramienne obręcze kół. Wnętrze ma być wykończone na poziomie Lexusa i zawierać cyfrową tablicę rozdzielczą, wyświetlacz przezierny na szybę Head-up Display, a także kierownicę oraz system multimedialny od BMW. Nie zabraknie też nawigacji i systemów bezpieczeństwa czynnego, w tym systemu zapobiegającego zderzeniom, układu utrzymania pasa ruchu i asystenta parkowania. Z doniesień wynika, że Toyota opracowała nową plakietkę z logo Supry, zaś z tyłu pojawi się także szaro-czerwone logo GR.

toyota_heritage_supra_01_1

Supra w torowej wersji

W marcu na targach w Genewie zadebiutował wyścigowy koncept, który stanowi zapowiedź nowej Supry. Toyota GR Supra Racing Concept to dwudrzwiowe coupe z napędem na tylną oś i silnikiem z przodu, zbudowany z lekkich materiałów. Samochód ma obniżone przednie i tylne zawieszenie, wyczynowy układ wydechowy, wyścigowe koła BBS oraz opony Michelin. W hamulcach zastosowano zaciski i tarcze Brembo Racing. W wyścigowej kabinie znalazła się klatka bezpieczeństwa, fotele i pasy OMP i sportowa kierownica na specjalnej kolumnie z łopatkami zmiany biegów.

toyota_heritage_supra_02_1

40 lat legendy

Pierwsza Toyota Celica Supra A40 zadebiutowała w 1978 roku jako większa i mocniejsza wersja Celiki drugiej generacji. Po niej na rynek trafiły jeszcze trzy generacje – A60 w 1981 roku, A70 w 1986 roku i A80 w 1993 roku. Wszystkie cztery modele miały charakterystyczny dla samochodów GT układ z silnikiem z przodu i tylnym napędem. Czwarta generacja była najmocniejszym samochodem produkcyjnym w dotychczasowej historii Toyoty i najsłynniejszym sportowym autem w dorobku marki. Swoją sławę zawdzięczała w znacznej mierze sukcesom w sportach motorowych, a także roli w serii kinowych hitów „Szybcy i wściekli”.

toyota_heritage_supra_03_1

inf.pras.