Harmonogram 91. Rajdu Monte-Carlo 2023

Monte-Carlo
fot. acm.mc

Powoli odsłaniamy karty przyszłorocznego sezonu WRC! Automobilklub Monako opublikował właśnie harmonogram 91. edycji Rajdu Monte-Carlo, która otworzy zmagania w ramach Mistrzostw Świata. Na zawodników czekać będzie 17 prób sportowych o łącznej długości 314 kilometrów. Otwarcie zaplanowano na 19.01.

Ledwie kilkadziesiąt godzin temu zamknęliśmy rywalizację w ramach sezonu 2022, a już dziś w oficjalnych komunikatach medialnych pojawiła się garść szczegółowych informacji odnośnie przyszłorocznej kampanii! Tym razem zamiast plotek transferowych i dyskusji odnośnie składów osobowych, zaprezentowano oficjalny harmonogram 91. odsłony Rajdu Monte-Carlo. Zmagania w Księstwie Monako rozpoczną się w czwartek, 19 stycznia 2023!

fot. wrc.com

Po pierwsze, wyprawa w góry

Kolejny raz baza imprezy zostanie zlokalizowana nieopodal słynnego portu i ulicznego toru Formuły 1. Nieoficjalna batalia rozpocznie się w czwartek, 19.01. Załogi pokonają najpierw odcinek testowy „Sainte-Agnès/Peille” (9:31). Ze względów bezpieczeństwa, organizatorzy zamkną trasę dla kibiców, a szansę na przejazd otrzymają wyłącznie duety kategorii Rally1. Następnie stawka rajdu uda się do centrum Monako na uroczystą ceremonię otwarcia pod miejscowym kasynem (18:30). Realną batalię otworzą dwie próby wytyczone po zboczach Alp, które zostaną rozegrane już po zmroku. Będą to OS „La Bollène-Vésubie/Col de Turini” (20:05) oraz najdłuższa próba w całej edycji, OS „La Cabanette/Col de Castillo” (21:03).  Po raz pierwszy w historii, zawodnicy przejadą przez pięć przełęczy z rzędu. Będą to Col de l’Orme (1000 m), Col de l’Ablé (1149 m), Col de Braus (1002 m), Col Saint-Jean (642 m) i Col de Castillon (706 m). Jeżeli nie dojdzie do opóźnień, to etap zakończy się około 23:00.

Na piątek zaplanowano blisko 106 kilometrów oesowych, podzielonych na trzy, zapętlone odcinki. Będą to „Roure/Beuil” w Parku Narodowym Mercantour, „Puget-Théniers/Saint-Antonin” i „Briançonnet/Entrevaux”. Sobota zaoferuje znacznie więcej dynamiki i szybszej jazdy. Etap składać się będzie z pięciu oesów o łącznej długości niecałych 100 kilometrów. Podjęto decyzję o dwóch przejazdach „Malijai/Puimichel’ (ta sama konfiguracja co dwa lata temu) i „Saint-Geniez/Thoard”. Dzień zwieńczy wieczorny sprawdzian „Ubraye/Entrevaux”.

W niedzielę zobaczymy zaledwie dwie trasy, ale o emocje możemy być spokojni. Będą to „Lucéram/Lantosque” i „La Bollène-Vésubie/Col de Turini”, rozgrywane także jako power stage. Zwycięzcę 91. edycji Rajdu Monte-Carlo 2023 poznamy więc około godziny 13:00.

Monte-Carlo
fot. acm.mc

Kto tym razem?

Walka o prym na alpejskich zboczach 2022 roku była epickim pojedynkiem dwóch legend, Sebastiena Ogiera i Sebastiena Loeba. Panowie bili się o zwycięstwo do ostatnich metrów. Ostatecznie, ta francuska wojna domowa padła łupem reprezentanta M-Sportu. Jak będzie tym razem? Choć nadal buzują w nas emocje po Rajdzie Japonii, nie możemy się doczekać!

Wszystkie informacje o rajdzie dostępne będą na oficjalnej stronie Automobilklubu Monako.