czwartek, 2 lutego, 2023
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościZnamy oficjalny czas Porsche 911 GT3 RS na Nordschleife

Znamy oficjalny czas Porsche 911 GT3 RS na Nordschleife

W końcu, doczekaliśmy się! Od blisko tygodnia wiedzieliśmy o obecności zespołu Porsche w „zielonym piekle” i mierzonych przejazdach nowego 911 GT3 RS. Dziś niemiecki gigant pochwalił się oficjalnym czasem tej wyczynowej maszyny. Cóż, jest piekielnie szybko. Wynik „zwykłej” GT3 udało się pokonać aż o… 10 sekund!

Bez owijania w bawełnę, na tę informację prasową od Porsche czekaliśmy z wypiekami na twarzach. Mowa w końcu o nowym modelu GT3 RS – hiperwyczynowej, cywilnej odmianie 911 GT3, której konstrukcja garściami czerpie z rozwiązań znanych ze świata motorsportu. Kilka dni temu w sieci pojawiły się najpierw szpiegowskie, a potem i oficjalne fotografie z przejazdów maszyny po północnej pętli Nurburgringu. Dzisiaj producent z Zuffenhausen w końcu zdradził światu dokładny wynik osiągnięty przez Jörga Bergmeistera. 6:49:328! Aż 10 sekund szybciej od „normalnej” GT3. I to w… kiepskich warunkach atmosferycznych!

RS
fot. newsroom.porsche.com

Drobny niedosyt?

Za sterami GT3 RS zasiadał kierowca testowy Porsche, Jörg Bergmeister, który pomagał w procesie rozwoju samochodu od samego początku. Konkretny model wyposażono w pakiet Weissach – opcjonalny dodatek zwiększający możliwości pojazdu. Na koła założono opony Michelin Pilot Sport Cup2 R – 275/35 R20 na przód oraz 335/30 R21 na tylną oś. Producent wprost informuje, że rezultat 6:49:328 nie musi być ostatecznym wynikiem. W trakcie prób wiał nieprzyjemny, silny wiatr. Zbyt niska temperatura nie pozwoliła również na dostateczne rozgrzanie ogumienia. Między wierszami koncern z Zuffenhausen zapowiedział więc powrót na „zielone piekło”. Zwłaszcza, że 911 GT3 RS nie pobiło wyniku Mercedesa-AMG GT Black Series (6:48:047). Nie wspominając już o GT2 RS 991 z pakietem Manthey’a (6:43:300).

Porsche udowodniło już w tym sezonie, iż wyjazdy na tor Nurburgring z natury kończą się kolejnymi pozycjami w książce oficjalnych rekordów okrążenia „zielonego piekła”. Nowym, elektrycznym królem nitki został Taycan Turbo S, który zdetronizował Teslę model S Plaid.

Oficjalne potwierdzenie czasu Porsche 911 GT3 RS znajdziecie na stronie toru Nurburgring.

Jakub Socha
Z motoryzacją związany od dziecka. Ponoć zanim zaczął płynnie mówić, już rozpoznawał wszystkie marki samochodów podczas spacerów w wózku. Fan simracingu. Trenuje, aby przenieść umiejętności z symulatora na prawdziwe tory oraz odcinki specjalne. Najlepiej odnajduje się w roli komentatora, z czym chce związać swoją dziennikarską przyszłość.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Załoga Postawka/Postawka w czołówce Monte-Carlo Historique

Postawka
Jubileuszowy, 25. Rallye Monte-Carlo Historique już za nami. Tegoroczna edycja okazała się wielki sukcesem dla biało-czerwonych. Na...

Prema ogłasza skład LMP2. Rosjanin zamiast Kubicy

Prema ogłasza skład w LMP2
Prema startuje kolejny sezon w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA. W barwach włoskiego sezonu, w którym w ubiegłym...

McRae wystartuje w ERC. Trzecie pokolenie rajdowego klanu

McRae
McRae to nazwisko, którego nie trzeba specjalnie przedstawiać w świecie rajdów. W tym sezonie w Rajdowych Mistrzostwach...

Kalendarz Tarmac Masters 2023

Tarmac
Przed nami ósmy sezon sportowej rywalizacji w ramach cyklu Tarmac Masters. Tegoroczna batalia zyska jednak nowy, istotny...

Partnerstwo z marką Stake gwoździem do trumny Alfa Romeo?

Stake
F1 to ogromny biznes, zaś kwestie sponsoringu czy partnerstwa medialnego to motor napędowy tego sportu. Nic więc...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here