Wrześniowa eliminacja Wrocławskiego cyklu zawodów przerwała letnią aurę panującą na poprzednich zawodach. Począwszy od zapoznania po ostatni przejazd zawodnicy ciągle jeździli w zmiennych warunkach pogodowych, co dodało wszystkim dodatkowe emocje i jednocześnie utrudniło zmagania uczestnikom.
Na sobotnie zawody stawiło się aż 71 kierowców, by walczyć ze sobą na technicznej i krętej ale szybkiej trasie o jak najlepszy wynik. Przez bardzo śliską nawierzchnię podczas pierwszych przejazdów nie obyło się bez błędów niektórych zawodników, których ilość znacznie się pomniejszała z każdym następnym przejazdem .Niestety niektórych kierowców dopadły awarie drobniejsze jak i poważniejsze, m.in. pożar silnika w Renault Megane RS czy jego wybuch w Hondzie CRX, najmocniejszym aucie w klasie Compact . Jednak dzięki szybkiemu działaniu organizatorów jak i również samych zawodników będących w pobliżu udało się ugasić ogień w Renault, co nie przeszkodziło w dalszym przebiegu zawodów jak i sam samochód został uratowany.
Kibice mieli co oglądać dzięki śliskiej nawierzchni, czego efektem były m.in. długie poślizgi samochodów oraz efektowne opuszczanie trasy. Dodatkowo wysokie zainteresowanie wykazała obecność kilku N-grupowych samochodów (Mitsubishi Lancery Evo9), oraz Subaru Imprezy R4, które pojawiają się nierzadko na odcinkach specjalnych rajdów rangi Mistrzostw Polski. Gościnnie ponownie zawitał zawodnik z tras RSMP znany wszystkim jako „Herbi” w swoim Mistubishi Lancerze Evo IX dzielnie podejmując walkę z lokalnymi matadorami znającymi każdy centymetr toru w co najmniej równie mocnych samochodach jak jego Mitsubishi.
Klasyfikacje WLTA i WLR w generalce zostały zwyciężone przez Artura Banasiewicza prowadzącego Subaru Imprezę STI. Najszybszy przejazd zaraz za nim wykonali Damian Kaczorowski i Karol Kundzicz, obaj w Mitsubishi Lancerach Evo IX. W klasyfikacji generalnej WLR, gdzie liczy się suma czasów ze wszystkich przejazdów dwa pierwsze miejsca na podium są takie jak w przypadku klasyfikacji WLTA, jednak trzecie miejsce w WLR zajął Tomek Wróblewski (Mitsubishi Lancer Evo IX)
Wyniki WLTA w klasach:
– Klasa MINI: Krzysztof Trybus (Fiat CC), Michał Węglowski (Fiat CC), Tomek Dąbrowski (Fiat CC)
– Klasa MINI PLUS: Marcin Jackowski (Suzuki Swift), Łukasz Irger (Suzuki Swift), Piotr Krzysztofik (Rover 214)
– Klasa COMPACT: Adam Górski (Peugeot 206), Jacek Oryński (Honda CRX), Mirek G. (Honda CRX)
– Klasa PROFI: Krystian (Renault Clio), Łukasz Lachtera (Renault Clio), Bartek Koprowski (Opel Astra GSi)
– Klasa POWER: Virnik (BMW M3), Paweł Grabowski (BMW M3), Przemek „rs4life” (BMW M3)
– Klasa OPEN: Artur Banasiewicz (Subaru Impreza STI), Damian Kaczorowski (Mitsubishi Lancer Evo IX), Karol Kundzicz (Mitsubishi Lancer Evo IX)
Wyniki WLR w poszczególnych klasach:
– klasa MINI: Krzysztof Trybus (Fiat CC), Damian Lempart (Fiat CC), Michał Węglowski (Fiat CC)
– Klasa MINI PLUS: Piotr Krzysztofik (Rover 214), Łukasz Irger (Suzuki Swift), Sławek Pasternak (Fiat CC)
– Klasa COMPACT: Jacek Oryński (Honda CRX), Adam Górski (Peugeot 206), Krzysiek Święcicki (Peugeot 106)
– Klasa PROFI: Krystian (Renault Clio), Bartek Koprowski (Opel Astra GSi), Sebastian Oleksy (BMW 323ti)
– Klasa POWER: Virnik (BMW M3), Paweł Grabowski (BMW M3), Przemek „rs4life” (BMW M3)
– Klasa OPEN: Artur Banasiewicz (Subaru Impreza STI), Damian Kaczorowski (Mitsubishi Lancer Evo IX), Tomek Wróblewski (Mitsubishi Lancer Evo IX)
inf. pras.
fot. ProRacing.org.pl