Od 1 do 383 czyli sezon 2023 Inter Europol Competition w liczbach

Sezon 2023 był dla polskiego zespołu Inter Europol Competition nie tylko wyjątkowo udany, ale i bardzo pracowity. Wiadomo, że na sukces w wyścigach składa się zawsze wysiłek wielu ludzi. Ta praca jest często zupełnie niewidoczna. Dostrzegamy jej efekty zazwyczaj dopiero wtedy, gdy kierowcy stają na podium pod biało-czerwoną flagą.

Miniony sezon obfitował w momenty wspaniałe i dramatyczne. Oczywiście najbardziej spektakularne wydarzenia to sensacyjne zwycięstwo załogi Kuba Śmiechowski / Fabio Scherer / Albert Costa Balboa w wyścigu 24h Le Mans oraz drugie miejsce polsko-szwajcarsko-hiszpańskiej trójki w klasyfikacji końcowej Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA czyli FIA WEC, ale z perspektywy zespołu jest to zaledwie wierzchołek góry lodowej. Warto poznać kilka liczb, aby lepiej wyobrazić sobie skalę działalności zespołu.

 

1 – jedno zwycięstwo odniósł zespół w sezonie FIA WEC, ale za to w tym najważniejszym starcie – w wyścigu 24h Le Mans

2 – drugie miejsce zajął zespół w klasyfikacji końcowej LMP2 FIA WEC

3 – trzech kierowców startowało w barwach zespołu w tej najwyższej serii

5 ciężarówek serwisowych ma zespół

6 – w tylu seriach wyścigowych startował w tym roku zespół Inter Europol Competition (FIA WEC, European Le Mans Series, Asian Le Mans Series, Michelin Le Mans Cup, Ultimate Cup oraz Ligier European Series)

8 prototypów jest łącznie w posiadaniu zespołu: 3 LMP2, 4 LMP3, 1 LMP4

15 – z tylu krajów pracują ludzie w zespole

27 kierowców startowało w tym roku w wyścigach w żółto-zielonych barwach zespołu IEC

28 osób pracuje w siedzibie zespołu w Małopolu pod Warszawą w szczycie sezonu

29 – w tylu wyścigach wzięły udział prototypy zespołu

50 osób zabiera zespół na typowy weekend ELMS

60 podróży lotniczych odbył Kuba Śmiechowski w tym roku

120 dni spędził poza domem

383 godzin spędziły łącznie na torze wszystkie prototypy zespołu