Zespół Inter Europol Competition powraca do European Le Mans Series w 2024 roku w powiększonym składzie, wystawiając dwa prototypy Oreca w klasie LMP2 i jednego Ligiera w LMP3.
#88 LMP3 – Aleks Buchańcow – Pedro Perino – Kai Askey
88 – to nowy numer w zespole Inter Europol Competition w ELMS. W składzie załogi zobaczymy znajomą twarz. Kai Askey zaliczy swój trzeci sezon w serii.
Wcześniej Kai ścigał się z zespołem zarówno w Asian Le Mans Series, jak i ELMS w tym roku. Zawsze pokazywał świetne tempo i pomógł zespołowi zająć czwarte miejsce w klasyfikacji LMP3, zdobywając po drodze dwukrotnie miejsca na podium.
Aleks to kolejna znajoma twarz. Rywalizował w zespole w azjatyckiej serii w zeszłym roku. Ma duże doświadczenie zdobyte w startach samochodami Radical i w kategorii prototypów. Zdobył z zespołem szóste miejsce w klasyfikacji generalnej Asian Le Mans Series.
Pedro ścigał się we włoskiej Formule 4, a następnie przeniósł się do niemieckiej serii Prototype Cup, gdzie po raz pierwszy zasmakował jazdy samochodem LMP3. W tym roku po raz pierwszy ścigał się w ELMS, dwukrotnie stając na podium po drodze do szóstego miejsca w klasyfikacji.
#34 LMP2 Clement Novalak – Ollie Gray – TBC
Clement, kierowca Formuły 2 testował z zespołem niedawno z powodzeniem w Bahrajnie. Od samego początku był bardzo szybki, pomimo swojego ograniczonego doświadczenia w kategorii prototypów. Wcześniej odniósł wiele sukcesów w kategorii samochodów jednomiejscowych. Wygrał mistrzostwa Wielkiej Brytanii Formuły 3 w 2019 roku. Dwa lata później zajął trzecie miejsce w mistrzostwach FIA Formuły 3 i przeniósł się do Formuły 2, gdzie w tym roku wygrał wyścig na torze Zandvoort.
Ollie wywodzi się z Formuły 4 w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i zadebiutuje w Inter Europol Competition w tym roku w Barcelonie.
Trzeci kierowca tego samochodu nie został jeszcze potwierdzony.
#43 LMP2 – Władysław Łomko – Tom Dillmann – Sebastian Alvarez
To również zupełnie nowy skład prototypu Oreca #43. „Vlad” ma dopiero 18 lat, ale ma już spore doświadczenie w kategorii LMP2. W 2023 roku zajął trzecie miejsce w wyścigu na torze Spa Francorchamps.
Z kolei Tom to mistrz serii Michelin Le Mans Cup w klasie LMP3. Wniesie do zespołu potężny bagaż doświadczeń. Ostatnio rywalizował w klasie Hypercar w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA.
Seb ma bogate doświadczenie w prototypach kategorii IMSA, ELMS i Michelin Le Mans Cup.
Szczegóły dotyczące programów zespołu w IMSA Weather SportsCar Championship, Michelin Le Mans Cup i Ultimate Cup Series zostaną potwierdzone w nadchodzących tygodniach i miesiącach.
#88 LMP3
Aleks Buchańcow: „Cieszę się, że wracam do Inter Europol Competition w nadchodzącym sezonie ELMS. Wierzę, że dzięki wsparciu tego niesamowitego zespołu, wraz z moimi kolegami Kaiem i Pedro, stworzymy bardzo silny skład gotowy do walki o mistrzostwo.
Pedro Perino: „Jestem bardzo zadowolony, że dołączam do Inter Europol Competition. Zespół pokazał w przeszłości wielokrotnie, że jest silny i stać go na zwycięstwa. Wierzę w siebie i w nasz skład Nie możemy się już doczekać początku sezonu!”
Kai Askey: „Cieszę się, że w 2024 roku będę kontynuował starty z Inter Europol Competition w LMP3. Mamy te same ambicje i cel w ELMS, którym jest walka o tytuł. Jestem przekonany, że mamy jako zespół odpowiedni pakiet: mocną grupę ludzi, a także Pedro i Aleksa, moich dwóch kolegów w zespole, którzy są bardzo dobrymi kierowcami i odegrają ważną rolę na drodze do realizacji naszych celów. Nie mogę się doczekać powrotu do akcji i przygotowań do sezonu!”
#43 LMP2
Władysław Łomko: „Cieszę się, że mogę dołączyć do Inter Europol Competition w sezonie 2024 ELMS wraz z Tomem i Sebastianem. Skład wygląda bardzo obiecująco i jestem pełen wiary w zespół na nadchodzący sezon!”
Tom Dillmann: „Naprawdę nie mogę się doczekać sezonu ELMS z bardzo konkurencyjnym zespołem. Zrobię wszystko, co w mojej mocy, aby być liderem dla moich młodych, utalentowanych kolegów z zespołu i ścigać się o jak najlepsze wyniki podczas każdego weekendu”.
Sebastian Alvarez: „To przyjemność reprezentować taki zespół, jak Inter Europol Competition. Przede wszystkim chcę podziękować zespołowi za wsparcie i za to, że to umożliwił mi starty. Nasz skład jest bardzo konkurencyjny, ale poziom klasy LMP2 w ELMS będzie niezwykle wysoki, więc musimy ciężko pracować jako zespół i być bardzo konsekwentni przez cały rok, aby być w stanie walczyć o tytuł. Jestem gotowy na to wyzwanie i dam z siebie wszystko, aby odnieść sukces!”
#34 LMP2
Clement Novalak: „Cieszę się, że będę ścigał się w European Le Mans Series z Inter Europol Competition. Nie mógłbym wymyślić lepszego miejsca na rozpoczęcie nowego rozdziału w mojej karierze w wyścigach długodystansowych. Dobrze zintegrowałem się z zespołem, a poznanie z nimi zupełnie nowej strony ścigania się było świetne. Nie mogę się doczekać rozpoczęcia sezonu!”
Ollie Gray: „Jestem bardzo podekscytowany dołączeniem do Inter Europol w sezonie 2024 ELMS. Zespół ma na koncie wielkie sukcesy, w tym zwycięstwo w Le Mans w tym roku, co było niesamowitym osiągnięciem. Jestem ogromnie podekscytowany, że mogę rozpocząć nowy rozdział mojej kariery”.