Rok sukcesów Fernando Alonso z Toyotą

Niespełna rok temu Fernando Alonso zadebiutował w zespole Toyota Gazoo Racing. Dwukrotny mistrz świata F1 szybko odnalazł się w nowej serii wyścigowej i dostał tam coś, za czym tęsknił w Formule 1 – zwycięstwa.

Fernando Alonso
TOYOTA GAZOO Racing.
World Endurance Championship. 1000 Miles of Sebring
13th to 15th March 2019
Sebring International Raceway

Liczby nie kłamią. Trzy zwycięstwa w tym upragniony triumf w legendarnym wyścigu 24 godziny Le Mans, cztery pole position i niezliczone momenty, w których raz po raz potwierdzał, dlaczego należy do absolutnej elity kierowców wyścigowych świata. Podziw powinno budzić też to, że przez ponad pół 2018 roku łączył starty w F1 z rywalizacją w kompletnie nowej dla siebie serii WEC. Pięć wyścigów w pięć tygodni w dwóch różnych cyklach – taki był dla niego przełom czerwca i lipca. Do tego dziesiątki międzykontynentalnych lotów i niemal brak wolnych weekendów od ścigania – takie podejście wymaga niesamowitej pasji, ale też determinacji i perfekcji w wykonywaniu zadań oraz wyśmienitej organizacji.

TOYOTA GAZOO Racing.
World Endurance Championship. 1000 Miles of Sebring
13th to 15th March 2019
Sebring International Raceway

“Wniósł do naszego zespołu niesamowity profesjonalizm i dążenie do sukcesu na każdym okrążeniu wyścigu” – komplementuje Alonso szef zespołu Toyota Gazoo Racing John Steeghs. “Najbardziej imponujące w nim jest to, jaką on ma pasję. Pozostali nasi kierowcy też ją mają. To dlatego już po pierwszych testach z nami Fernando wiedział, że to będzie nie tylko wyzwanie, ale i świetna zabawa.” – dodał.

TOYOTA GAZOO Racing.
World Endurance Championship. 1000 Miles of Sebring
13th to 15th March 2019
Sebring International Raceway

Hiszpan fantastycznie odnalazł się w zespole. Dzięki Toyocie znów poczuł smak zwycięstwa, na co w F1 z McLarenem nie miał już szans. Udowodnił też, że jest kierowcą wszechstronnym i umie współpracować z kolegami, w co wielu wątpiło. W wyścigach długodystansowych nie jeździ się w pojedynkę, kierowcy ścigają się na zmianę. Alonso dzieli auto razem z Sebastienem Buemim i Kazukim Nakajimą. Trio triumfowało na torach Spa-Francorchamps, Le Mans oraz Sebring, a dojeżdżało na drugim miejscu w Fuji i Szanghaju, dzięki czemu na dwie rundy przed końcem sezonu ma 15-punktową przewagę w klasyfikacji generalnej nad drugą ekipą Toyoty i ponad 50 nad kolejnym zespołem.

TOYOTA GAZOO Racing.
World Endurance Championship. 1000 Miles of Sebring
13th to 15th March 2019
Sebring International Raceway

“Niektóre jego okrążenia czy zmiany były tym bardziej niesamowite, że on przecież nie ma doświadczenia za kierownicą prototypów i przez ponad 15 lat nie ścigał się niczym poza Formułą 1” – mówił Steeghs.

Fernando Alonso
TOYOTA GAZOO Racing.
World Endurance Championship. 1000 Miles of Sebring
13th to 15th March 2019
Sebring International Raceway

Alonso podczas ostatniej rundy WEC ustanowił absolutny rekord toru w Sebring, pokonując okrążenie w czasie 1:40.123, poprawiając poprzednie najlepsze osiągnięcie o blisko cztery sekundy. To dowód na to, jak piekielnie szybką konstrukcją jest Toyota TS050 HYBRID, ale i jakie umiejętności ma Fernando Alonso.

Sébastien Buemi, Fernando Alonso, Kazuki Nakajima
TOYOTA GAZOO Racing.
World Endurance Championship. 1000 Miles of Sebring
13th to 15th March 2019
Sebring International Raceway

Przed Hiszpanem w tym sezonie jeszcze dwa starty z Toyota Gazoo Racing – wyścig 6 godzin Spa-Francorchamps (4 maja) oraz kończący cykl wyścig 24-godziny Le Mans. Po nich zdecyduje, czy zostanie w wyścigach długodystansowych na dłużej.

TOYOTA GAZOO Racing.
World Endurance Championship. 1000 Miles of Sebring
13th to 15th March 2019
Sebring International Raceway

inf.pras.