Wach o włos przed Bogdanowiczem!

Stawka najszybszych kierowców wirtualnych rajdówek, zawitała tym razem na wyspę Gran Canaria, gdzie odbyła się 5. tegoroczna runda Virtual Rally Championship by VR.eu – Rajd Wysp Kanaryjskich. Zmagania przyciągnęły grono 158 zawodników z całego świata, którzy zmierzyli się na 14 asfaltowych odcinkach specjalnych.

33186760_1754966761228549_1282605714237292544_n

Zwycięstwo w klasyfikacji generalnej padło łupem Tomasza Wacha (Citroen C3 WRC), który po ekstremalnie wyrównanej walce z liderem punktacji – Jurkiem Bogdanowiczem (Citroen C3 WRC), wygrał zawody z przewagą 2,58 sekundy! Jakby tego było mało, to nie mniej interesująco wyglądała także walka o 3. miejsce, gdzie Piotr Sajdak wywalczył swoje pierwsze podium w tym sezonie, pokonując Jorge Ortiza (Hyundai i20 Coupe WRC) o 2,29 sekundy i Mateusza Przyszlakowskiego (Hyundai i20 Coupe WRC) o 2,55 sekundy.

Po takiej dawce emocji, można powiedzieć, że walka w klasie VRC2 przebiegła dużo spokojniej. Od początku rywalizacja została zdominowana przez Marka Jagiełło (Ford Fiesta R5), który wygrywając 10 z 14 „oesów”, wyprzedził na mecie o 35 sekund swojego kolegę z zespołu Killaz Motorsport – Daniela Frajdę (Hyundai i20 R5). Na najniższym stopniu podium, ze stratą 48 sekund do zwycięzcy dojechał Mariusz Chraścina (Ford Fiesta R5).

screenshot-647

W klasie VRC3, zawody wygrał, z olbrzymią przewagą siegającą prawie 2 minut, powracający ubiegłoroczny mistrz tej klasy – Ryszard Czechowicz (Citroen DS3 R3-MAX). Na 2. pozycji zmagania ukończył Adam Węglowski (Honda Civic R3), z przewagą 1 minuty nad 3. Maciejem Mynarskim (Honda Civic R3), dla którego jest to pierwsze podium w jego historii startów w VRC.

Klasa VRC4, to już kolejny w tym roku popis Piotra Juszczyka (Opel Adam R2), który wygrał z przewagą 45 sekund. O 2. miejsce ciekawą walkę stoczyli Marcin Kowal (Opel Adam R2) i Javier Romero (Opel Adam R2). Zwycięsko z niej wyszedł Marcin, pokonując ostatecznie zawodnika z Hiszpanii o 10 sekund.

vrc-2018-rally-islas-canarias-02

Wśród zawodników w autach WRC sprzed 2017 roku, najszybciej trasę rajdu pokonał Paulo Tempera (Mini JWC WRC), który wypracowując sobie 1 minutę i 40 sekund przewagi nad 2. Jakubem Marnikiem (Ford Fiesta RS WRC 2014), wygrał rywalizację w klasie VWRC. Na najniższym stopniu podium, jedynie 8 sekund za Jakubem, dotarł Wojciech Anusiewicz (Ford Fiesta RS WRC 2015).

W klasie RGT zawody wygrał Alexander Drive (Porsche 911 GT3 RS 997 2010), jednocześnie będąc również najszybszym w całym rajdzie kierowcą w aucie napędzanym tylko na jedną oś. Lider punktacji w tej klasie – Jozef Mydliar (Porsche 911 GT3 RS 997 2007), ukończył rajd na 2. miejscu, a na 3. pozycji sklasyfikowany został zwycięzca poprzedniej rundy Henri Rampanen (Porsche 911 GT3 RS 997 2007).

vrc-2018-wyspy-kanaryjskie-3

W klasyfikacji zespołowej z dorobkiem 92 punktów rajd na swoje konto zapisała drużyna Killaz Motorsport, której zawodnicy zwyciężyli w 3 klasach. Na 2. miejscu uplasowali się zawodnicy AUTOMOBILKLUB POLSKI WRT, dla których jest to najlepszy tegoroczny wynik, a tuż za nimi na 3. miejscu uplasowali się kierowcy z 2BRally RBR Team.

Po Rajdzie Wysp Kanaryjskich, kierowcy zmierzą się z niezwykle wymagającymi dla rajdówek trasami Rajdu Portugalii, a dla wszystkich kierowców bardzo ważne z pewnością będzie, aby po ostatnich asfaltowych rundach, móc szybko zaadaptować się na szutrowej nawierzchni.

Autor tektu: Tomasz Wach

inf.pras.

Dodaj komentarz