1. Rally and Race Rajd Jarociński – Majczyna i Błażejewski triumfują w polskiej stolicy rocka!

Jarociński
fot. Maciej Niechwiadowicz

Dotrzymaliśmy danego słowa, a Jarocin stał się… motorsportową stolicą Polski! Za nami 1. Rally and Race Rajd Jarociński – trzecia runda Rajdowych Mistrzostw Polski Zachodniej. Do kolebki polskiego rocka zawitało prawie pięćdziesiąt załóg, zaś rywalizację na odcinkach w Gminie Jarocin podziwiały tłumy kibiców, których nie powstydziliby się włodarze… Mistrzostw Starego Kontynentu! Rajd Jarociński okazał się wielkim sukcesem, a historyczny, jarociński triumf padł łupem Macieja Majczyny i Arkadiusza Błażejewskiego w potężnym Mitsubishi Lancerze Evo VI.

Rywalizację w stolicy polskiego rocka poprzedziła sobotnia, uroczysta ceremonia startu. Na jarocińską starówkę zjechało się kilkadziesiąt samochodów historycznych, a chwilę później okoliczne ulice i skwery wypełnił ryk rajdówek. Centrum miasta zamieniło się w prawdziwy, motoryzacyjny festiwal – mieszkańcy mogli porozmawiać z zawodnikami, poznać zgłoszone samochody i posłuchać wyczynowych wydechów. Sobotni etap rajdu przejdzie do historii – na rynku pojawiło się… kilka tysięcy osób! Trzeba przyznać, taka frekwencja robi wrażenie!

Docelowa batalia rozpoczęła się w niedzielny poranek… Zawodnicy trzykrotnie zmierzyli się z odcinkami „Cielcza” oraz „Wilczyniec”. Wisienką na wielkopolskim torcie był widowiskowy, miejski superoes „Jarocin”, na którym uczestnicy walczyli o dodatkowy Puchar Burmistrza. Mimo obaw o przelotne opady, pogoda dopisała. W Jarocinie nie było więc miejsca na żadne wymówki. Liczyła się odwaga, czyste sportowe tempo, porządny opis trasy i umiejętności!

Pierwszymi liderami Rajdu Jarocińskiego zostali Przemysław Ledzion oraz Piotrek Fukowski. Załoga błękitnej Imprezy wyprzedziła Mateusza Milczarka o… siedem dziesiątych sekundy. Zawodnik Matex Motorsport pilotowany przez Krzysztofa Pawlaka odgryzł się chwilę później, wskakując na pierwsze miejsce. Monstrualne BMW E46 przewodziło w tabeli aż do piątego odcinka specjalnego. Wtedy pałeczkę lidera przejęli Majczyna oraz Błażejewski w pięknym, kruczoczarnym Lancerze Evo VI. Warto zauważyć, iż na co dzień panowie… rywalizują ze sobą na oesach Rajdowego Pucharu Sudetów. W Jarocinie postanowili jednak połączyć siły.

Ta kooperacja okazała się strzałem w dziesiątkę! Choć załoga #6 wygrała tylko jeden oes, finalnie zwyciężyli w klasyfikacji generalnej 1. Rally and Race Rajdu Jarocińskiego. Drugie miejsce zajęli Paweł Kiełbasa i Marcin Chromiński w BMW E30. Podium uzupełnili aktualni czempioni cyklu RMPZ – Dawid Matysiak oraz Jarosław Galanty w mocarnym BMW „Rally1”.

Jarociński
fot. Maciej Niechwiadowicz

Cenne punkty w kieszeni

Najszybszą załogą 1. Rally and Race Rajdu Jarocińskiego byli Piotr Ćwikliński oraz Szymon Kowalski w Subaru Imprezie. Duet Tars Motorsport to drużyna licencjonowana, dlatego też zgodnie z regulaminem nie byli brani pod uwagę w klasyfikacji generalnej. Warto zauważyć, iż Maciej Majczyna i Arkadiusz Błażejewski nie mają powodów do wstydu. W łączonej tabeli przegrali z Ćwiklińskim i Kowalskim zaledwie o… pół sekundy. „Pudło” klasy Gość uzupełnili Marcin Grzelewski i Krzysztof Niedbała (Ford Sierra Cosworth 4×4) oraz Marcin „Radzio Flat Out” Radecki i Agata Biliniewicz (Mazda MX-5). Niestety, na ostatnim odcinku specjalnym z walki odpadli Marek Suder i Marcin Kowalik. Do przecięcia mety zabrakło kilkuset metrów…

Majczyna i Błażejewski triumfowali też w klasie 4. O grubo ponad minutę pokonali Michała Mierniczaka i Marka Sadurskiego w jadowitym Abarthcie Punto. Trzecie miejsce wywalczył Dominik Ledzion pilotowany przez dwukrotnego mistrza Polski klasy HR2, Michała Pryczka. Kiełbasa/Chromiński zgarnęli złote medale w najsilniej obsadzonej klasie 3. Srebro wpadło w ręce reprezentantów Mazda Grupa Wróbel – Macieja Szczudło oraz Amelii Ryppa (Mazda 2). Brązowe medale odebrali dwaj bracia – Mateusz i Kacper Szałasowie w Hondzie Civic.

Wśród rajdówek napędzanych na tylną oś najlepsi okazali się obrońcy tytułu RMPZ, Dawid Matysiak i Jarosław Galanty. Zdobyte punkty pozwoliły im objąć prowadzenie w klasyfikacji sezonu 2023 i wyprzedzić duet Krzysztof Wojnowski/Witold Wojnowski. Z wiktorii w klasie 2. cieszyli się Mateusz Adrian i Jakub Korthals. Klasę 1. wygrali Pawel Malek i Piotr Czajka. Na otarcie łez po utracie prowadzenie w „generalce” sezonu, Krzysztof Wojnowski i Witold Wojnowski zgarnęli okolicznościowy puchar za przekonujący triumf na ulicznym superoesie.

Pełne wyniki 1. Rally and Race Rajdu Jarocińskiego znajdziecie na oficjalnej stronie RMPZ.

fot. Maciej Niechwiadowicz

Zrobiliśmy coś… wielkiego!

Po blisko dziesięciu latach sportowej posuchy rajdy samochodowe wróciły do Wielkopolski. Bez kokieterii czy sztucznego prężenia muskułów, był to powrót… spektakularny! Jesteśmy pewni, że 1. Rally and Race Rajd Jarociński zostanie zapamiętany jako jedna z najlepszych, najbardziej widowiskowych imprez w regionie. Czujemy ogromną dumę, bo wyznaczyliśmy nowy standard organizacji rajdów samochodowych. Rajdów, na których nie brakuje kibiców, zaś zawodnicy mogą liczyć na profesjonalną obsługę medialną oraz przyjacielskie podejście. O wsparcie medialne i relację z imprezy zadbały Motowizja, Inmotorsport, Wena Sport Live. Oficjalnym „głosem” rajdu był twórca radiowej audycji „Odcinek Specjalny” – Karol Ferenc.

Podsumowując, w Jarocinie zjawiło się prawie… 50 załóg. Nie zabrakło prawdziwych gwiazd jazdy na opis takich jak Michał Pryczek, Marek Suder, Marcin Grzelewski czy Piotr Fukowski. Gośćmi specjalnymi 1. Rally and Race Rajdu Jarocińskiego byli Igor Widłak (mistrz Europy ERC3 2022) i Marcin „Radzio Flat Out” Radecki (twórca internetowy oraz dziennikarz). Nie zapomnieliśmy również o kibicach i mieszkańcach, których gościliśmy na strefie serwisowej.

Rajd Jarociński miał też istotny, dobroczynny aspekt. Dzięki licytacjom oraz charytatywnym przejazdom a także specjalnym wyzwaniom na profesjonalnym symulatorze nasza impreza w wymierny sposób wesprze działania Stowarzyszenia „Tacy Sami”. Zebrane środki zostaną przekazane na opłacenie zajęć polisensorycznych dla dzieci oraz stworzenie profesjonalnej stymulacji wzroku oraz słuchu. Rajdowa brać po raz kolejny pokazała swoje wielkie serca!

Zapraszamy Was do zaobserwowania oficjalnego profilu Rajdu Jarocińskiego na Facebooku. Po więcej rajdowych emocji i wiadomości z odcinków SKJS zapraszamy na rallyandrace.pl.

W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!