czwartek, 22 kwietnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności 39. Rajd Polskie Safari 2019. Trzeci rajd, trzeci zwycięzca. Sukces Pascala Brodnickiego

39. Rajd Polskie Safari 2019. Trzeci rajd, trzeci zwycięzca. Sukces Pascala Brodnickiego

Paweł Molgo pilotowany przez Janusza Jandrowicza (Ford F-150) byli najlepsi w 39. Rajdzie Polskie Safari, trzeciej rundzie Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych. Liderem cyklu pozostał duet Miroslav Zapletal/Marek Sykora (H3 EVO II), a swoje pierwsze terenowe zwycięstwo w Dacia Duster Elf Cup odniósł Pascal Brodnicki.

39. Rajd Polskie Safari 2019 to najszybsza runda w krajowym czempionacie cross-country. Na długich acz wąskich prostych pojazdy terenowe osiągają niesamowite prędkości. Kluczem do zwycięstwa jest nie tylko wielka odwaga, ale umiejętne operowanie gazem, by dopasować prędkość do możliwości zawieszenia auta, a także zdolności nawigacyjne, bo decyzje co do kierunku jazdy trzeba podejmować w mgnieniu oka.

Zawodnicy mieli do pokonania sześć odcinków specjalnych – dwie pętle po trzy odcinki: OS Jednorożec, OS Krzynowłoga Mała i OS Inter-Bor, o łącznej długości 171,38 km prób sportowych, a wraz z dojazdówkami trasa rajdu liczyła 282,36 km. W środku dnia zaplanowano serwis.

Pierwszy odcinek specjalny padł łupem liderującego w klasyfikacji generalnej duetu Zapletal-Sykora, ale od drugiej próby Molgo i Jandrowicz wyszli na prowadzenie i nie oddali go już do mety. Załoga Forda F-150 triumfowała z przewagą 41 sekund nad czesko-słowackim duetem. Na podium stanęli też Marek Goczał i Michał Kuśnierz (Can Am Maverick X3), którzy awansowali na trzecie miejsce po karze dwóch minut dla duetu Wasiak/Antończak (Ford Ranger).

W rywalizacji UTV najlepsi byli Goczał z Kuśnierzem, którzy byli szybsi od pary Stocerz/Marton o 38 sekund. Trzeci w UTV byli Kubiczek i Nowak, ale ich strata to blisko siedem minut. W TH Nissan Navara D40 duetu Soboń-Markowski wygrał pięć z sześciu prób i zapewnił ekipie Japa Team wygraną w swojej grupie z przewagą niespełna trzech minut nad duetem Skoczeń-Ślęczka (BMW GPR Series 1), a trzecie miejsce zajęli Romaldowski i Czekan (Land Rover Discovery). W grupie T2 najskuteczniejszą jazdą popisali się Szwagrzyk z Moliterem (Mitsubishi Pajero), a podium uzupełniły dwie załogi w Toyotach Land Cruiser – Baranowski/Konczak zajęli drugie miejsce ze stratą ponad pięciu minut, a Horodeński i Sałaciński przyjechali na trzecim miejscu ze stratą nieco ponad sześciu minut do zwycięzcy T2.

Brodnicki z debiutanckim triumfem

Nie mniejsze emocje były w Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych. Najszybsi okazali się Michał Goczał i Szymon Gospodarczyk. Ekipa korzystająca z pojazdu Can Am Maverick X3 wygrała wszystkie sześć prób i zwyciężyła z przewagą blisko siedmiu minut nad duetem Gołka-Gołka w Jeepie Wranglerze. Trzeci na mecie Ellert i Kwaśniewski (Toyota Land Cruiser) stracili ponad osiem minut.

39. Rajd Polskie Safari był też drugą eliminacją Dacia Duster Elf Cup. Na starcie stanęło dziewięć załóg w identycznie przygotowanych autach i rywalizacja była zacięta od pierwszej do ostatniej próby. Zwyciężył sensacyjnie i niespodziewanie kucharz Pascal Brodnicki pilotowany przez Ernesta Góreckiego. Jechali dobrym tempem całą imprezę, a ostatni odcinek specjalny wygrali spektakularnie i awansowali aż o trzy pozycje w DDEC. To pierwsze zwycięstwo Brodnickiego w tym cyklu. Podium uzupełnili Cebula z Chilarzewskim oraz Grabowski z Biniędą.

Puchar Polski w Rajdach Baja w ramach 39. Rajdu Polskie Safari 2019 w rywalizacji motocyklistów zdominował Tomasz Dąbrowski, a wśród zawodników na quadach najlepszy był Marcin Talaga.

Czas na Puchar Świata

Do rywalizacji w rajdach cross-country wrócimy jeszcze w sierpniu. Tym razem ściganie przeniesie się na Pomorze Zachodnie, a zawodnicy zmierzą się z trasą najważniejszej imprezy sezonu – Orlen Baja Poland. Tegoroczna edycja zostanie rozegrana w dniach 29 sierpnia – 1 września, a bazą tradycyjnie już będzie Szczecin. Zawodników czeka 843,95 km do pokonania, w tym 7 odcinków specjalnych o długości 514,86 km. Spodziewanych jest ponad 100 załóg, bo rajd jest rundą Pucharu Świata.

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Rajd Chorwacji 2021: Najlepsze akcje z odcinka testowego

Odcinek testowy o długości 4,6 km, przebiegający koło średniowiecznego zamku Medvedgrad wygrał ostatecznie Elfyn Evans. Tuż za...

BEST of – 1 runda Time Attack Poland

Najciekawsze przejazdy i sytuacje podczas 1 rundy Time Attack Poland na torze Jastrząb

Rajd Chorwacji: wrażenia Kajetanowicza przed porannymi odcinkami

Rajdowe Mistrzostwa Świata po raz pierwszy zawitają na asfaltowe drogi Chorwacji. Właśnie od tej rundy swój sezon...

Avalon Extreme Racing rusza za granicę

Zespół Avalon Extreme Racing Team przedstawił plany startów na sezon 2021. Po raz pierwszy wyruszy poza granice...

McLaren sprzedał swoją siedzibę, ale nie wyprowadza się z Woking

Przeżywający kłopoty finansowe McLaren, kilka miesięcy temu wystawił na sprzedaż swoją ultranowoczesną siedzibę w Woking w Anglii....

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...