BMW M2 – to model, który wszedł do oferty niemieckiej marki w roku 2015 (M2 F87), w październiku 2022 doczekał się premiery kolejnej, odświeżonej odsłony na rok 2023.
BMW M2 przywodzi na myśl skojarzenie, że to takie mniejsze M3. W 2023 roku będzie mniejszym M3, jednak jeśli jeździliście kultowym już dziś M3 E46, to najnowsze M2 wcale nie zajmie w Waszym garażu mniej miejsca. Jest większe od wspomnianego E46, legitymując się wymiarami 4580 m – długość, 1887 mm – szerokość i 1402 mm – wysokość. Masa to ponad 1700 kg, czyli znów nie do pomyślenia przy sportowym aucie kiedyś, dziś? Powiemy po prostu, że to dość sporo.
Co się na szczęście nie zmienia? R6 i RWD!
Bez napędu na tył nie wyobrażamy sobie żadnej zrobionej zgodnie ze sztuką „beemki”, a tym bardziej tej, która ma znaczek M, sugerujący nie pakiet wyposażenia, a świadczący o byciu prawdziwą „emką”. Sześć cylindrów, sześć biegów (manual) lub 8 biegów (automat), aktywny mechanizm różnicowy.
Moc i moment obrotowy?
460 KM i 550 Nm. Jeśli zechcemy to wykorzystać i nacieszyć się tylnym napędem, to trzeba będzie poszukać nowych opon w rozmiarze 285/30/R20. Przód ma średnicę o cal mniejszą i parametry 275/35.
Kiedyś automat w sportowym aucie był… Niekoniecznie dobrze postrzegany.
Przypominamy jednak, że jest rok 2022 i tutaj technologia pozostaje bezwzględna! 0-100 w przypadku 8-biegowego to okamgnienie wynoszące wg różnych źródeł 3,9-4,0 sekundy, a gdy wybierzemy 6-stopniową skrzynię manualną – 4,1-4,2 sekundy. V-max standardowo wynosi 250 km/h, ale za dopłatą (pakiet M driver) pojedziesz 30 km/h szybciej.
Wnętrze?
Mamy 460 koni, napęd na tył, i około 4,0 sekundy do setki… Wnętrze będzie na miarę tego auta, ale… Skupmy się na jeździe.:) BMW opublikowało video:
Według zapowiedzi ten model trafi do salonów w kwietniu 2023 Dostępne będą dwa unikatowe lakiery – Toronto Red i Zandvoort Blue. Dla zainteresowanych osiągami istnieje opcja nielakierowanego carbonowego dachu, który zdejmuje z BMW M2 około 6 kg.