środa, 20 stycznia, 2021
Strona główna Aktualności Drift Masters w Nadarzynie – blisko, szybko, na krawędzi! 5. i 6....

Drift Masters w Nadarzynie – blisko, szybko, na krawędzi! 5. i 6. runda za nami!

5. i 6. Runda Drift Masters GP w podwarszawskim Nadarzynie, przejdzie do historii driftu. Takich pojedynków, tylu agresywnych ataków i pressingu jeszcze dotąd nie było. W sobotnim finale Piotr Więcek z BUDMAT Auto Drift Team pokonał Adama Zalewskiego z Redux Team, a podium na III pozycji uzupełnił teamowy kolega Piotra, Dawid Karkosik. W niedzielę wyniki 6. rundy rozstrzygnęli między sobą Dawid Karkosik (I), Paweł Borkowski (II) oraz James Deane (III). Atmosferę przez cały weekend poza driftingowym show na torze, podgrzewało także gorące słońce i muzyczne popisy DJ Adamusa, C-boola oraz Mad Mike’a.

 1

Część sportowa zawodów rozpoczęła się już w piątek. Trudny, techniczny tor konstruowany we współpracy z Jamesem Deanem (Mistrzem Europy Drift Allstars) wzbudzał ogromne emocje wśród zawodników już od chwili jego publikacji. Nie dziwi więc fakt, że kierowcy chcieli jak najszybciej rozpocząć wjeżdżanie się w trasę, która naprawdę wymagała precyzji i doświadczenia. W środowisku drifterów mówi się, że drift to sport jednego błędu i taki błąd na trasie w Nadarzynie, nie raz był decydujący.

Sobotnie kwalifikacje szybko wyłoniły najlepszą szesnastkę ze startujących w zawodach 32 kierowców. Pierwszy był Piotrek Więcek, który po trzech próbach uzyskał najwyższą średnią, a za nim uplasował się Marcin „Steve” Carzasty oraz Dawid Karkosik.

Sobotnią rundę kierowcy rozpoczęli po zmroku i jako pierwsza wystartowała para Więcek – Szefer. Michał Szefer debiutował tego dnia w lidze Drift Masters GP. W parze z Więckiem, Szefer miał problemy z dogonieniem rywala. Słabsza moc w jego aucie nie pozwoliła na równą walkę. Ogromnym niedosytem dla widzów był na pewno drugi pojedynek w sobotnim TOP 16. Z powodu awarii samochodu nie mógł pojechać Marcin Carzasty, który z drugim wynikiem po kwalifikacjach i doskonałą formą musiał pożegnać się z zawodami.

Wielki powrót do Drift Masters GP, zaliczył natomiast zawodnik z trzeciej pary tego wieczoru. Bartek Stolarski, który zakwalifikował się z dziewiątym wynikiem, to legenda polskiego driftu. Bartek jechał swoją parę z Pawłem Groszem z Drift Patriot, który popełnił sporo błędów, odprostował i musiał uznać wyższość znacznie bardziej doświadczonego kolegi. Emocji nie zabrakło także w pojedynku Pawła Borkowskiego i Adama „Rubika” Zalewskiego. Zawodnik z Ciechanowa w TOP 16 zmuszony był wystartować autem zastępczym, co na pewno miało wpływ na jego jazdę. Rubik tymczasem jechał po swoje i awansował do kolejnej rundy. Zabrakło w niej także Maćka Jarkiewicza, który nie dał rady doskonale dysponowanemu w tym sezonie Dawidowi Karkosikowi. Duży błąd popełnił też Grzesiek Hypki z Drift Warriors. Grzegorz przy dużej prędkości w pogoni za Krzyśkiem Romanowskim, znalazł się o tych kilka centymetrów za blisko. Nie zdążył opanować swojej „Balbiny” (BMW E30) i uderzył w „Romana”. Ten przeszedł dalej, ale z powodu awarii auta musiał wycofać się z zawodów.

Najbardziej wyczekiwanym pojedynkiem w TOP 8 była rywalizacja Bartosza Stolarskiego z Piotrem Więckiem. Z tego pojedynku zwycięsko wyszedł Więcek. Na jednej z ostatnich przekładek Stolarski nie opanował auta i uderzył żółtego „Skya”, co ostatecznie pozbawiło go szans na awans. W TOP 4 mogliśmy oglądać starcie Deane’a z Więckiem – najlepszą parę tego wieczoru. James Deane w drodze do tego pojedynku, najpierw wyeliminował Marcina Mospinka, który zaliczając potężny wypadek podczas treningów, w zawodach musiał wystartować autem zapasowym, co z pewnością miało wpływ na jakość jego driftu. Deane również nie miał łatwo w tym starciu, bo jechał pożyczonym z BUDMAT Auto Drift Team autem treningowym z kierownicą nie po swojej wyuczonej stronie. Wystarczyło mu jednak techniki i doświadczenia, aby dojechać do TOP 4 i tu zmierzyć się z Więckiem. To właśnie ta para, tego wieczoru dała najlepszy pokaz driftu. Zawodnicy wklejeni w siebie od początku do końca trasy, idealnie w zonach, blisko na grubość lakieru, z pięknymi kątami i prędkością podkręcaną przez ciągłe napady goniącego, dali jedyne w swoim rodzaju show. Lepszy w tym starciu był jednak Więcek i to on stanął na linii startu w finale „A”, gdzie czekał na niego Adam Zalewski. Adam pokonawszy w TOP 16 Borkowskiego, dalej w drodze do finału poradził sobie z Piotrkiem Trojankiem, potem Dawidem Karkosikiem i dopiero w finale uległ Więckowi. Trzeci na podium tego wieczoru znalazł się Dawid Karkosik.

Czasu na świętowanie nie było zbyt dużo, ponieważ niedzielne kwalifikacje zaczęły się o poranku. Ich zwycięzcą został Krzysiek Romanowski, drugie miejsce zajął James Deane, zaś trzecie Piotr Więcek.

Pierwszym pojedynkiem tego dnia była walka pomiędzy zwycięzcą kwalifikacji, a Jakubem Stępniem. Zdecydowanym faworytem był popularny „Roman” jednak goniąc kierowcę szarego Nissana odprostował swój samochód i zakończył rywalizację już w TOP 16. Następnie na tor wyjechali Sebastian Matuszewski i Paweł Borkowski. Dwaj młodzi drifterzy stoczyli bardzo wyrównany pojedynek. Przewaga punktowa z pierwszego przejazdu dała awans do TOP 8 Pawłowi Borkowskiemu. W TOP 16 walczyli także Kuba Jakubowski i Roman Kolesar. Słowak od razu mocno uciekł swojemu rywalowi, jednak pod koniec przejazdu uderzył w bandę, co przekreśliło jego szansę na awans do TOP 8.

W TOP 16 kibice podziwiali również pojedynki pomiędzy Pawłem Groszem, a Grzegorzem Hypkim z awansem kierowcy z Drift Warriors, Dawidem Karkosikiem oraz Robertem Podlesiem ze zwycięstwem kierowcy różowej „Landryny” oraz rywalizację Bartosza Stolarskiego z Adamem Zalewskim. 16-letni Rubik musiał uznać wyższość swojego bardziej doświadczonego rywala, podobnie jak Michał Szefer, którego wyeliminował James Deane.

TOP 8 zaczęło się od zwycięstwa Pawła Borkowskiego nad Jakubem Stępniem. Potem kibice zobaczyli na starcie Jamesa Deane’a i Kubę Jakubowskiego. Z tej pracy zwycięsko wyszedł Irlandczyk i awansował do TOP 4. Później na szczeblu TOP 8 walczyli Dawid Karkosik i Grzegorz Hypki. Pojedynek wygrał reprezentant BUDMAT Auto Drift Team, a o wejście do TOP 4 walczyli też Piotr Więcek i Bartosz Stolarski. Po zaciętym pojedynku sędziowie uznali, że lepszy był Więcek.

W niedzielę los po raz kolejny skojarzył Piotra Więcka i Jamesa Deane’a. Tym razem również było zawzięcie, ale po agresywnych atakach z obu stron, lepiej oceniono Irlandczyka. W drugim pojedynku o finał spotkali się Dawid Karkosik i Paweł Borkowski, który odpadł i musiał zadowolić się walką o III miejsce. Tu po wielu emocjonujących atakach Borkowski wygrał pojedynek z Więckiem. W finale zmierzyli się Dawid Karkosik i James Deane. To była kolejna ostra rywalizacja, bliskie dojazdy i kontakty obu zawodników w zonach. Ostatecznie lepszy w ocenie sędziów był Dawid Karkosik i to on wygrał 6. rundę DMGP.

Podczas weekendu w Nadarzynie, po raz pierwszy w historii ligi, udział w Drift Masters Grand Prix wzięła drifterka. Karolina Pilarczyk, znana jako Polish Drift Girl co prawda ani w sobotę, ani w niedzielę nie przebrnęła przez kwalifikacje, ale jak na pierwszy start w zawodach DMGP, pokazała się z dobrej strony.

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Prezentacja samochodu F1 po raz pierwszy w Polsce

Szwajcarski zespół Sauber, startujący w Formule 1 pod marką Alfa Romeo Racing, jako pierwszy ze stawki zapowiedział...

Kris Meeke wystartuje w Katarze

Były fabryczny kierowca zespołu Toyota Gazzo Racing zaprezentuję się podczas 46. Manateq Qatar International Rally. Brytyjczyk pojedzie...

Rajdowa załoga Rally And Race w sezonie 2020

Klip ze startów rajdowej załogi Rally And Race w sezonie 2020. Pasja do motorsportu to nie tylko...

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi...

Bartłomiej Fizia przesiada się do mocniejszego auta

Bartłomiej Fizia w sezonie 2021 wsiądzie do przednionapędowego Forda Fiesty ze stajni RallyLab. Kierowca Metkom Rally Team po...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Wypadek Ogiera na testach do Rajdu Monte Carlo

Podczas testów przed Rajdem Monte Carlo siedmiokrotny Mistrz Świata miał poważny wypadek. Francuz wypadł z trasy i wpadł na kamienne zabudowania – samochód jest...

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....

Mistrzowie Tarmaca z najniższej klasy z nowymi planami

Duet Papierscy Rally Team w tym sezonie zmieni dotychczasowo wykorzystywane Cinquecento na Citroena C1. Grzegorz i Izabela Papierscy po ponad pięciu latach spędzonych we Fiacie...

Bartłomiej Fizia przesiada się do mocniejszego auta

Bartłomiej Fizia w sezonie 2021 wsiądzie do przednionapędowego Forda Fiesty ze stajni RallyLab. Kierowca Metkom Rally Team po kilkunastu latach spędzonych za kierownicą Hondy Civic...