Kart Masters 2024 – nowy podział na klasy

164
fot. Briggs Polish Kart Series

Przyszłoroczny czempionat Kart Masters nabiera kształtów! Włodarze pucharu rozgrywanego do tej pory pod nazwą Briggs Polish Kart Series ogłosili znacznie zmieniony podział na kategorie. W przyszłym roku zobaczymy aż… osiem klas!

Idea Kart Masters gwarantuje możliwość startu w wielu kategoriach. Od „podstawowych” klas dla maszyn dysponujących mocą około dziewięciu koni (czterosuwowy silnik Briggs), po „królewską” grupę „KZ” – konstrukcje z silnikami wyposażonymi w skrzynię biegów. Zawodnicy decydujący się na start będą mogli podążać dwoma ścieżkami – każda z nich oparta będzie o wyczynowe podwozia. Różnica tkwi w silnikach dwu lub czterosuwowych. Poznaliśmy nomenklaturę nowych grup wraz z technicznymi i regulaminowymi niuansami.

Zobacz też: PZM: „Nie chcieliśmy uderzać w żadną grupę, a rozwiązać palący problem”

Briggs Mini

Będzie to najniższa kategoria Kart Masters, przeznaczona dla zawodników, którzy osiągnęli dziesiąty rok życia. Karty napędzać będzie czterosuwowy silnik Briggs & Stratton LO 206 o mocy 9 koni mechanicznych. Motory dostarczone przez organizatora będą zaplombowane.

  • silnik Briggs & Stratton LO 206 (zaplombowany, brak możliwości ingerencji)
  • opony BEBA lub Bambini Runner
  • minimalna waga 105 kilogramów, hamulec z tyłu, rozstaw osi 950 mm +/- 10 mm

Briggs Junior

Regulamin zakłada, iż będzie to kategoria dla zawodników, którzy ukończyli czternaście lat. Za napęd odpowiadać będzie będzie czterosuwowy silnik Briggs & Stratton o mocy 22 koni mechanicznych. Jednostki dostarczone przez organizatora będą oczywiście zaplombowane.

  • silnik Briggs & Stratton 420 cm3 (zaplombowany, brak możliwości ingerencji)
  • opony BEBA Sportiv Runner
  • minimalna waga 160 kilogramów, hamulec z tyłu, rozstaw osi 1050 mm +/- 10 mm

Briggs Senior

Będzie to kategoria bliźniacza dla Briggs Junior, jednakże regulamin dopuszcza wyłącznie pełnoletnich zawodników. Co za tym idzie, zmienia się również minimalna masa wózków.

  • silnik Briggs & Stratton 420 cm3 (zaplombowany, brak możliwości ingerencji)
  • opony BEBA Sportiv Runner
  • minimalna waga 175 kilogramów, hamulec z tyłu, rozstaw osi 1050 mm +/- 10 mm

Junior

To pierwsza kategoria, w której regulamin pozwala na nieco więcej. Przede wszystkim, do startu zgłoszony może być zawodnik, którzy osiągnie czternasty rok życia. Tym razem nie ma jednak jednego, wymaganego przez organizatora modelu silnika. Ważne, aby motor wybrany przez zawodnika był bezbiegowy. Wprowadzono także swobodę w doborze opon.

  • dowolny silnik bezbiegowy
  • dowolne opony
  • minimalna waga 150 kilogramów, hamulec z tyłu, rozstaw osi 1050 mm +/- 10 mm

Senior

Bliźniacza grupa przeznaczona wyłącznie dla pełnoletnich zawodników. Poza zwiększoną masą własną, wprowadzono też obowiązek posiadania przednich oraz tylnich hamulców.

  • dowolny silnik bezbiegowy
  • dowolne opony
  • minimalna waga 165 kilogramów
  • hamulce przednie oraz tylnie, rozstaw osi 1050 mm +/- 10 mm

DD2

Grupa przeznaczona dla zawodników, którzy osiągnęli czternasty rok życia. Zdecydowanie największą różnicą jest fakt, iż karty wyposażone będą w dwustopiniową skrzynie biegów.

  • dowolny silnik wyposażony w dwustopiniową skrzynie biegów
  • dowolne opony
  • minimalna waga 175 kilogramów
  • hamulce przednie oraz tylnie, rozstaw osi 1050 mm +/- 10 mm

Shifter

Przepisy Kart Masters przewidują, iż w tej kategorii startować mogą wyłącznie pełnoletni zawodnicy. W grupie Shifter silniki muszą już posiadać wielostopniowe skrzynie biegów.

  • dowolny silnik wyposażony w skrzynie biegów
  • dowolne opony
  • minimalna waga 175 kilogramów
  • hamulce przednie oraz tylnie, rozstaw osi 1050 mm +/- 10 mm

Shifter Masters

Klasa bliźniacza do grupy Shifter, przeznaczona dla kartingowych „oldbojów”. Kategorię tę stworzono dla zawodników, którzy w momencie startu mają skończone… czterdzieści lat.

  • dowolny silnik wyposażony w skrzynie biegów
  • dowolne opony
  • minimalna waga 185 kilogramów
  • hamulce przednie oraz tylnie, rozstaw osi 1050 mm +/- 10 mm
Kart
fot. Kart Masters

Kart Masters w hołdzie dla Ayrtona Senny

Jak na razie nie znamy jeszcze oficjalnego kalendarza na sezon 2024. Organizatorzy Kart Masters poinformowali, iż ostateczny terminarz poznamy w połowie stycznia. W zamian za to odkryto pierwszą, kartingową kartę – wiosenny Memoriał Ayrtona Senny. Rywalizacja na Autodromie Słomczyn (1.05.2024) zainauguruje przyszłoroczną kampanię. Wybór daty nie jest przypadkowy, 1 maja przypada bowiem okrągła, trzydziesta rocznica tragicznej śmierci trzykrotnego czempiona królowej motorsportu… Potwierdzono także, iż majową rywalizację wzbogaci transmisja na żywo, okraszona głosami Mikołaja Sokoła i Roberta Smoczyńskiego.

Komplet informacji o pucharze Kart Masters wraz z regulaminem, formularzem zapisów na sezon 2024 czy szczegółami regulaminowymi znajdziecie na oficjalnej stronie czempionatu. Po więcej wieści ze świata kartingu, również amatorskiego, zapraszamy na rallyandrace.pl.

W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!