Kultowe barwy Castrola powracają

Fot. Black Mountains Media

Wielu czytelników RALLY and RACE będzie pamiętać Toyotę Celicę GT-Four, która w latach 90. była stałym elementem odcinków Rajdowych Mistrzostw Świata WRC. Równie charakterystyczne, co samochód, było jego malowanie – to powróci w sezonie 2024.

Kultowe barwy przywróci na rajdowe oesy zespół dwukrotnych mistrzów Wielkiej Brytanii Melvyn Evans Motorsport. Ekipa była już sponsorowana przez Castrol, lecz wraz z zastąpieniem swojej floty Volkswagenów Polo GTI R5 najnowszymi Toyotami GR Yaris Rally2, pojawiła się okazja zmienić schemat i wprowadzić nostalgię na krajowe odcinki specjalne.

Castrol MEM Rally Team nabył dwa egzemplarze najnowszej rajdówki grupy Rally2 i powierzy je w ręce Meiriona Evansa i Chrisa Ingrama, których pilotować będą Jonathan Jackson i Alex Kihurani.

Produkcja nowych GR Yarisów idzie pełną parą i Toyota Gazoo Racing nie ma żadnych gotowych aut na magazynie. Melvyn Evans Motorsport zdołało pozyskać tylko jeden samochód na inaugurację sezonu dla Evansa, natomiast Ingram będzie musiał poczekać na swój egzemplarz aż do trzeciego rajdu tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Wielkiej Brytanii.

Walijski zespół MEM zdobył dwa kolejne tytuły mistrzowskie w latach 2021-2022, wykorzystując do tego celu Volkswageny Polo GTI R5. W sezonie 2023 pokonał ich Adrien Fourmaux, który wygrał pięć z siedmiu rund za kierownicą Forda Fiesta Rally2. Reprezentujący MEM mistrz Szkocji Garry Pearson odniósł jedno zwycięstwo na zakończenie sezonu, a poza tym jeszcze czterokrotnie stawał na podium.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.