niedziela, 18 kwietnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności MOCNY WYNIK W GŁUBCZYCACH I PECH W RZYMIE – BILANS PODWÓJNEGO STARTU...

MOCNY WYNIK W GŁUBCZYCACH I PECH W RZYMIE – BILANS PODWÓJNEGO STARTU RALLYTECHNOLOGY

Powoli opadają rajdowe emocje, jakie przyniósł miniony weekendu. Ekipa Rallytechnology pomiędzy piątkiem i niedzielą (24 – 26 lipca) zmierzyła się z odcinkami specjalnymi aż dwóch rajdów. O ile w Rajdzie Ziemi Głubczyckiej ekipa sięgnęła po najlepszy możliwy wynik, to niestety początek Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Europy okazał się prawdziwą kumulacją pecha.

Gdy w piątek, do rywalizacji, ruszyły załogi Volkswagenów, to już pierwszy kilometr „oesowy” przyniósł pozytywne informacje. Kacper Wróblewski i Jakub Wróbel rozpoczęli od czwartego czasu w stawce Open 1, ale na czele tabeli, znaleźli się Tomasz Kasperczyk i Damian Syty. Podobna sytuacja miała miejsce podczas czerwcowej rundy Tarmac Masters, ale tym razem rywalizacja dwóch młodych kierowców Polo GTI R5 przybrała inny obrót. W Głubczycach to załoga Orlen Team przejęła rolę atakującej pierwszą pozycję. Zadania nie ułatwiał im duet Tiger Energy Drink Rally Team, ale ta rywalizacja przyniosła Rallytechnology kolejny cenny wynik. Kasperczyk i Syty nie pozwolili odebrać sobie najwyższego stopnia podium, wygrywając po drodze aż 5 z siedmiu prób rajdu. Drugą załogą stawki byli Wróblewski i Wróbel, którzy zapisali na swoje konto pozostałe dwa odcinki. Na mecie pierwszej rundy śląskiego cyklu załogi dzieliło 14,6 sekundy.

Pierwsze wyniki i informacje z Rally di Roma Capitale też były bardzo pozytywne. Dariusz Poloński i Łukasz Sitek rozpoczęli drugi wspólny sezon w Abarth Rally Cup, od najlepszego czasu przejazdu odcinka testowego i trzeciego wyniku późniejszego odcinka kwalifikacyjnego, w całej stawce kategorii ERC2. Samego rajdu też nie mogli rozpocząć lepiej, gdy po pierwszej próbie (Pico – Greci / 13,40 km) prowadzili w ERC2 o ponad 45 sekund! Polacy jeszcze większą przewagę wypracowali wśród Abarth-ów i wszystkich samochodów z napędem tylną oś.

Niestety, dobra passa nie trwała długo, ponieważ na OS 2 pojawiły się problemy z turbosprężarką, a po tej próbie samochód musiał wrócić do strefy serwisowej na lawecie. Doliczona strata czasowa była duża, ale nadal do rozstrzygnięcia był drugi etap i kolejne 9 odcinków specjalnych. W niedzielny poranek Polacy znów dali rywalom mocny sygnał, zapisując na swoje konto kolejne „oesowe” zwycięstwo. Gdy w szeregi zespołu wrócił optymizm, stało się coś, co śmiało można by podać za przykład deja vu. W rajdówce zawiodło nowe turbo i zespół ostatecznie wycofał się z 8. edycji Rally di Roma Capitale.


Robert Gabryszewski (szef zespołu Rallytechnology): W ten weekend byliśmy nie tylko w dwóch różnych rajdowych światach, ale jak się okazało też na dwóch różnych biegunach emocji. Na polskich odcinkach zapisaliśmy kolejny cenny wynik dla Polo GTI R5, a ostatni etap przygotowań do Rzeszowa nie mógł się dla nas ułożyć bardziej optymistycznie. Widok dwóch naszych duetów na szczycie tabeli wyników to powód do sportowej dumy, ale z perspektywy RSMP 2020 ważne są czasy i styl tej wygranej. Chłopaki pojechali czysto i równą jazdą, a ich wzajemna rywalizacja nabiera coraz większego tempa.


                                                               
Niestety, w rajdzie, w których walka toczyła się o punkty, pozostało nam się cieszyć tylko z widoków i atmosfery. Organizatorom należą się naprawdę duże brawa za to, z jaką determinacją walczyli, żeby w Rzymie w tym roku nie zabrakło ERC. Naprawdę poważnie potraktowano kwestię ochrony zdrowia i wprowadzono bardzo skrupulatne środki ostrożności – począwszy od maseczek i środków do dezynfekcji, aż po wielokrotne badanie temperatury zawodników i członków zespołu.

Awarie są wpisane w sport, który poddaje samochody ogromnym próbom wytrzymałości, ale taki scenariusz trudno było przewidzieć. Ffinał rajdu boli tym bardziej, że Darek i Łukasz dobitnie pokazali, że w ten weekend stać ich było na walkę o kolejną wygraną w Rzymie. Pozostało ochłonąć, przeanalizować to co się stało i mobilizować siły przed Rajdem Rzeszowskim i walką o punkty w Rally Liepaja.

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Time Attack Trophy SZKOLENIE – 17.04.2021

Brawo dla organizatorów! Pierwsza runda Time Attack Trophy 2021 odbyła się w formie szkolenia na terenie Motopark...

Nowości w garażu PM Rally Team i w Muzeum Polskiego Fiata

Piotr Kiepura, jeden ze stałych uczestników rund cyklu Motul HRSMP zaprezentował najnowsze dzieło zespołu PM Rally Team,...

Duńska przygoda Hyundai Poland Racing

Polski zespół Kowax 2B Rally Team przy współpracy z Hyundai Denmark utworzy Hyundai Rally Team Denmark. Za...

Zdradliwa miejscówka podczas TARMAC MASTERS

Jedno z bardziej wymagających miejsc podczas 1 rundy TARMAC MASTERS Tech-Mol Rally 2021 na OS 5 (Cosmos)....

Kajetanowicz i Szczepaniak rozpoczynają walkę o Mistrzostwo Świata

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak przystępują do kolejnego sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata. Pierwszym startem w tym roku...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...