niedziela, 29 stycznia, 2023
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościRekordowa oglądalność Porsche Esports Sprint Challenge Poland 2022

Rekordowa oglądalność Porsche Esports Sprint Challenge Poland 2022

Wielkim sukcesem zakończył się sezon Mistrzostw Polski w Digital Motorsporcie: nowy mistrz, nowi partnerzy, nagrody finansowe, wysoka oglądalność, a przede wszystkim niesamowite emocje sportowe. Podsumowujemy w telegraficznym skrócie Porsche Esports Sprint Challenge Poland w 2022 roku.

Tegoroczna rywalizacja w Porsche Esports Sprint Challenge Poland wiązała się z dalszym rozwojem Digital Motorsportu w Polsce. W sumie przeprowadzono  10 eliminacji w ramach Baraży (4 rundy) oraz sezonu głównego Mistrzostw (6 rund). W zawodach wystartowało łącznie 36 najlepszych polskich simracerów, w tym dwukrotny mistrz serii Dominik Blajer, zwycięzca Pucharu Polski Kamil Grabowski czy Nikodem Wierzbicki, który z sukcesami startuje w realnych wyścigach. Jednak czarnym koniec zawodów okazał się Jerzy Glac. 16-latek wywodzący się ze świata kartingu w ostatnim wyścigu sezonu zagwarantował sobie tytuł mistrza Polski 2022.

Tradycyjnie wszystkie rundy Mistrzostw Polski Digital Motorsport były transmitowane na antenie ELEVEN SPORTS, a także profilu na Facebooku. To już trzeci sezon współpracy Ragnar Simulator ze sportową stacją telewizyjną. Każdy wyścig skomentował Marcin Grzywacz wraz z jednym z najlepszych i najpopularniejszych polskich dziennikarzy ze świata motorsportu Mikołajem Sokołem. Łączny zasięg transmisji oraz powtórek (każda runda miała po dwie dodatkowe emisje w TV) sięgnął ponad 1 450 000 odbiorców. Sama oglądalność wyniosła ponad 180 000 widzów, co stanowi zdecydowany rekord w oglądalności simracingu w Polsce i jeden z najlepszych wyników w Europie.

Tegoroczne transmisje były realizowane w jeszcze lepszy niż do tej pory sposób. Zasługą jest powiększenie skład produkcyjnego, ale także zaimplementowanie analiz GO4RACE, nowego partnera technicznego, który wspomagał wrażenia przed ekranami i telewizorami za sprawą dodatkowych informacji. Nie bez znaczenia był również udział ambasadora PESCP – Nikodema Wiśniewskiego. Kierowca Williams Esports tym razem wcielił się w rolę prezentera i przeprowadzał wywiady, quizy i inne aktywności z kierowcami w trakcie transmisji na żywo oraz jako osobne materiały w mediach społecznościowych.

Ragnar Simulator, promotor wirtualnych wyścigów Porsche Esports Sprint Challenge Poland, nawiązał w tym sezonie współpracę z dwoma nowymi partnerami medialnymi: portalem Auto Świat (grupa Onet-RASP) oraz magazynem Rally and Race. Współpraca okazał się strzałem w dziesiątkę. Dzięki ciekawym artykułom Mistrzostwa Polski Digital Motorsport dotarły w tym roku do ponad 6 000 000 osób za sprawą między innymi 681 publikacji w mediach tradycyjnych oraz społecznościowych. Materiały pojawiły się nie tylko u partnerów, ale również na stronach Polskiego Związku Motorowego, Polskiej Agencji Prasowej, magazynu EVO, Porsche Polska, automotoklasik.pl i wielu innych. Ciekawa była również audycja w radiowej Czwórce przeprowadzona przez redaktora Jaśka Olejniczaka. Ponadto w 39. numerze magazynu Rally and Race pojawi się artykuł podsumowujący PESCP 2022.

W sezonie 2022 Porsche Esports Sprint Challenge Poland pięciu kierowcom udało się wygrać wyścig, a dziesięciu kończyło je przynajmniej raz w pierwszej trójce. Statystycznie najlepiej wypadł Mateusz Nogaj z DV1 TRITON Racing Mint, który miał nie tylko najlepszą średnią pozycję na starcie, ale także na mecie.  Łącznie kierowcy pokonali 19 533 wirtualnych kilometrów w samych wyścigach, a wraz z treningami to ponad 32 000 kilometrów.

Najważniejsza statystyka, ta dotycząca zdobytej liczby punktów, przemawiała jednak na korzyść Jerzego Glaca z DV1 TRITON Racing. Tegoroczny mistrz Polski zgarnął największy procent (4 050 złotych) z tegorocznej puli nagród finansowych, która wyniosła w sumie rekordowe 11 000 złotych. Dodatkowo Glac, Nogaj i trzeci na koniec roku Jakub Maciejewski z Sabelt Esports wezmą udział w Porsche Driving Experience. Promotor cyklu, Ragnar Simulator, wraz z partnerami i sponsorami zakupił także zawartość platformy iRacing, partnera technicznego cyklu, wymaganą do rywalizacji w całym sezonie o łącznej wartości 14 000 złotych.

Zwiększone zainteresowanie simracingem zanotowano także na platformie www.MPDM.com.pl. W trakcie sezonu Mistrzostw Polski (wrzesień i październik) konto założyło aż 160 nowych osób, przez co łączna liczba zarejestrowanych graczy na platformie wynosi obecnie ponad 2 000. To może zwiastować jeszcze bardziej emocjonujący sezon 2023 z nowymi twarzami w stawce.

Ekosystem MPDM zapada powoli w sen zimowy. Trwają jednak intensywne przygotowania do czwartego sezonu Mistrzostw Polski Digital Motorsport.

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

WOŚP MotoOrkiestra Zgierz 2023 – foto

Motoorkiestra WOŚP Zgierz 2023 drift
MotoOrkiestra Zgierz wróciła na pętlę autobusową Staffa/Parzęczewska! W dniu 29 stycznia 2023 Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy gra...

Marko wyczuwa niepokój w Mercedesie

Doradca Red Bulla Helmut Marko twierdzi, że odejście Jamesa Vowlesa z Mercedesa i objęcie przez niego stanowiska...

Kamery w kaskach u wszystkich kierowców w sezonie 2023 Formuły 1

Formuła 1 podpisała umowę na dostarczanie technologii kamer w kaskach kierowców z Racing Force Group. Przez cały...

Wielkie powroty do F1! Jak wygląda ranking TOP 10 i czy znalazło się miejsce dla Kubicy?

Robert Kubica
Na kanale F1 pojawił się film o kierowcach, którzy wracali do tego sportu z przysłowiowej „emerytury”. W...

Kalendarz 2023 – VTEC Cup Poland

VTEC Cup Poland
VTEC Cup Poland możecie zobaczyć u nas zarówno w papierowym wydaniu Rally and Race jak i regularnie...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here