wtorek, 13 kwietnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Równe i szybkie tempo na Śląsku

Równe i szybkie tempo na Śląsku

Czwarta edycja Rajdu Śląska stała pod znakiem pięknej pogody i zaciętej rywalizacji o zwycięstwo między Jarim Huttunenem i Grzegorzem Grzybem. Inaczej było w klasie HR2, gdzie reprezentanci Subaru Historic Rally Team: Michał i Jacek Pryczek pewnie wygrali wszystkie odcinki specjalne, wyprzedzając o 4,5 minuty Pawła Grzywacza i Błażeja Czekana, oraz o blisko 9 minut Marka Gaciarza i Arkadiusza Skorupę.

Załoga Subaru Imprezy GC8 przez cały rajd prezentowała równe tempo, notując czasy w połowie drugiej dziesiątki klasyfikacji generalnej, ostatecznie plasując się na 16 pozycji, zaraz za samochodami klasy R5 i Proto. Choć rajd dla nich przebiegł bez większych przygód, to początek wcale nie był łatwy. Na odcinku testowym już podczas pierwszego przejazdu awarii uległ nowy, wymieniony przed rajdem termostat. Jak sami zaznaczyli, to tylko utwierdziło ich w przekonaniu, że odcinek testowy powinien być obowiązkowym punktem każdego rajdu.

Michał Pryczek: To był udany dla nas rajd, wygraliśmy pewnie swoją klasę i z tego jesteśmy najbardziej zadowoleni. Nowe odcinki, których nigdy wcześniej nie jechaliśmy przypadły nam do gustu. Myślałem, że to będzie coś w stylu prosta-zakręt, prosta-zakręt, ale podczas rajdu okazało się, że ta charakterystyka, zupełnie inna niż w Rzeszowie sprawiła, że można było się podszkolić w szukaniu punktów hamowania z dużych prędkości. Czułem, że jako kierowca podnoszę tutaj swoje umiejętności.

Tak samo jak zmieniliśmy zdanie o odcinkach specjalnych po rajdzie, tak i nasze myślenie o odcinku testowym, który ocenialiśmy po prostu jako nudny zmieniło się diametralnie. Początkowo trochę żałowaliśmy, że się do niego zgłosiliśmy, ponieważ przez to na rajd trzeba było przyjechać dzień wcześniej, robiąc zapoznanie z trasą w czwartek. Okazało się jednak, że nie można jechać rajdu bez testów, ponieważ takie drobne rzeczy jak zawieszony termostat mogą zepsuć cały rajd. Problem udało się jednak rozwiązać w kilkanaście minut, zmieniliśmy termostat, który był nowy na kolejny nowy i samochód działał perfekcyjnie do końca rajdu. Podczas samej rywalizacji jechaliśmy równym tempem, nie próbowałem ani przyspieszać, ani zwalniać – inna strategia nie miała sensu, ponieważ nie mogliśmy wiele zyskać, a mogliśmy bardzo dużo stracić. Troszkę poprawiliśmy się na drugich przejazdach, ale konkurencja zrobiła to samo, więc w rezultacie w klasyfikacji generalnej nic więcej nie osiągnęliśmy, ale dla nas najważniejsze było zwycięstwo w klasie.

Jacek Pryczek: Rajd Śląska przejechaliśmy stosunkowo spokojnie, chociaż szybko. Trochę się nawet dziwiliśmy, że czasy nie są odrobine lepsze, zwłaszcza po przejechaniu drugiej Miedźnej, gdzie mieliśmy wrażenie, że niewiele więcej z tego auta można już wycisnąć na odcinku. Takie są jednak realia, w rajdzie startowało jedenaście samochodów klasy R5, do tego kilku szybkich kierowców w Open 4WD, więc oswoiliśmy się z czasami w połowie drugiej dziesiątki klasyfikacji generalnej. Nie o to chodziło w tym rajdzie, aby bić się o czołówkę, a wygrać swoją klasę i przejechać cały rajd szybkim, solidnym tempem. To nam się udało i z tego jesteśmy zadowoleni. Mieliśmy również satysfakcję jako załoga z jazdy po nowych odcinkach, które okazały się w trakcie rywalizacji jeszcze ciekawsze niż po zapoznaniu z trasą.

W porównaniu do Rzeszowa tym razem nie mieliśmy większych przygód, choć warto wspomnieć o odcinku testowym. Podchodziliśmy do niego sceptycznie, wręcz nam się nie podobał – krótki, nieciekawy oes z małą ilością zakrętów. Okazało się jednak, że każdy odcinek testowy przed rajdem jest potrzebny, bo dzięki niemu wykryliśmy usterkę, która mogła nam odebrać szansę rywalizacji, gdyby przytrafiła się na pierwszym odcinku w sobotę. Jak sama nazwa wskazuje, odcinek testowy jest po to, aby przetestować samochód, zmienić ustawienia, coś poprawić. Tak właśnie było na Śląsku.

Partnerami zespołu Subaru Historic Rally Team są: Pro Rally School, MTS Subaru Dzierżoniów, Race Day, Steelum, AutoRacing.pl, SPRT Garage, Block Motorsport.

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

49. Rajd Świdnicki przeniesiony – nowy termin!

Dzisiaj organizator 49. Rajdu Świdnickiego poinformował o zmianie terminu. Powodem jest oczywiście epidemia oraz zaostrzenie obostrzeń z...

Driftingowe Mistrzostwa Polski bez kibiców

Już w najbliższy weekend startuje 1 runda DMP czyli Driftingowe Mistrzostwa Polski na Autodromie Słomczyn. Już wiadomo,...

VTEC Cup Poland 2021 – Runda I

Przedstawiamy podsumowanie video z 1 rundy VTEC Cup Poland 2021.

Byśkiniewicz i Cieślar o swoich wrażeniach z debiutu Fiestą Rally3

Wygląda na to, że Łukasz Byśkiniewicz i Zbigniew Cieślar dość szybko „dogadali” się  z zupełnie nowym samochodzie...

WTCR: Hyundai pokazał nowy samochód – i30 zastąpi Elantra

Elantra N TCR zadebiutuje w tym sezonie w Pucharze Świata Samochodów Turystycznych WTCR. Tym samym zespół Hyundaia,...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...