środa, 12 maja, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Rajdy Seria GR Toyoty w Japonii ma już 14 modeli

Seria GR Toyoty w Japonii ma już 14 modeli

Od dwóch lat Toyota rozwija nową markę usportowionych samochodów GR – to skrót od Toyota Gazoo Racing, zespołu wyścigowego i rajdowego japońskiej marki, który odpowiada za podrasowane samochody ze znaczkiem GR. W gamie modelowej Toyoty w Japonii sportowa linia GR obejmuje już 14 modeli – od sportowych coupe po 8-osobowe vany.

ProEXR File Description
=Attributes=
channels (chlist)
compression (compression): Zip16
dataWindow (box2i): [0, 0, 3839, 2159]
displayWindow (box2i): [0, 0, 3839, 2159]
lineOrder (lineOrder): Increasing Y
pixelAspectRatio (float): 1
screenWindowCenter (v2f): [0, 0]
screenWindowWidth (float): 1
type (string): „scanlineimage”
=Channels=
#0001#Normals.blue (half)
#0001#Normals.green (half)
#0001#Normals.red (half)
#0002#Bump Normals.blue (half)
#0002#Bump Normals.green (half)
#0002#Bump Normals.red (half)
#0003#10_Plates.blue (half)
#0003#10_Plates.green (half)
#0003#10_Plates.red (half)
#0004#9_Alloy Silver.blue (half)
#0004#9_Alloy Silver.green (half)
#0004#9_Alloy Silver.red (half)
#0005#8_Alloy Dark.blue (half)
#0005#8_Alloy Dark.green (half)
#0005#8_Alloy Dark.red (half)
#0006#7_Tyres.blue (half)
#0006#7_Tyres.green (half)
#0006#7_Tyres.red (half)
#0007#6_Pillars.blue (half)
#0007#6_Pillars.green (half)
#0007#6_Pillars.red (half)
#0008#5_Glass.blue (half)
#0008#5_Glass.green (half)
#0008#5_Glass.red (half)
#0009#4_Chrome.blue (half)
#0009#4_Chrome.green (half)
#0009#4_Chrome.red (half)
#0010#3_Black Trim.blue (half)
#0010#3_Black Trim.green (half)
#0010#3_Black Trim.red (half)
#0011#2_Upper Bodywork.blue (half)
#0011#2_Upper Bodywork.green (half)
#0011#2_Upper Bodywork.red (half)
#0012#1_Main Bodywork.blue (half)
#0012#1_Main Bodywork.green (half)
#0012#1_Main Bodywork.red (half)
#0013#Reflection.blue (half)
#0013#Reflection.green (half)
#0013#Reflection.red (half)
#0014#Refraction.blue (half)
#0014#Refraction.green (half)
#0014#Refraction.red (half)
#0015#Self Illumination.blue (half)
#0015#Self Illumination.green (half)
#0015#Self Illumination.red (half)
#0016#Specular.blue (half)
#0016#Specular.green (half)
#0016#Specular.red (half)
#0017#Lighting.blue (half)
#0017#Lighting.green (half)
#0017#Lighting.red (half)
#0018#Alpha.Y (half)
#0018#GI.blue (half)
#0018#GI.green (half)
#0018#GI.red (half)
B (half)
G (half)
R (half)
ProEXR File Description
=Attributes=
channels (chlist)
compression (compression): Zip16
dataWindow (box2i): [0, 0, 3839, 2159]
displayWindow (box2i): [0, 0, 3839, 2159]
lineOrder (lineOrder): Increasing Y
pixelAspectRatio (float): 1
screenWindowCenter (v2f): [0, 0]
screenWindowWidth (float): 1
type (string): „scanlineimage”
=Channels=
#0001#Normals.blue (half)
#0001#Normals.green (half)
#0001#Normals.red (half)
#0002#Bump Normals.blue (half)
#0002#Bump Normals.green (half)
#0002#Bump Normals.red (half)
#0003#10_Plates.blue (half)
#0003#10_Plates.green (half)
#0003#10_Plates.red (half)
#0004#9_Alloy Silver.blue (half)
#0004#9_Alloy Silver.green (half)
#0004#9_Alloy Silver.red (half)
#0005#8_Alloy Dark.blue (half)
#0005#8_Alloy Dark.green (half)
#0005#8_Alloy Dark.red (half)
#0006#7_Tyres.blue (half)
#0006#7_Tyres.green (half)
#0006#7_Tyres.red (half)
#0007#6_Pillars.blue (half)
#0007#6_Pillars.green (half)
#0007#6_Pillars.red (half)
#0008#5_Glass.blue (half)
#0008#5_Glass.green (half)
#0008#5_Glass.red (half)
#0009#4_Chrome.blue (half)
#0009#4_Chrome.green (half)
#0009#4_Chrome.red (half)
#0010#3_Black Trim.blue (half)
#0010#3_Black Trim.green (half)
#0010#3_Black Trim.red (half)
#0011#2_Upper Bodywork.blue (half)
#0011#2_Upper Bodywork.green (half)
#0011#2_Upper Bodywork.red (half)
#0012#1_Main Bodywork.blue (half)
#0012#1_Main Bodywork.green (half)
#0012#1_Main Bodywork.red (half)
#0013#Reflection.blue (half)
#0013#Reflection.green (half)
#0013#Reflection.red (half)
#0014#Refraction.blue (half)
#0014#Refraction.green (half)
#0014#Refraction.red (half)
#0015#Self Illumination.blue (half)
#0015#Self Illumination.green (half)
#0015#Self Illumination.red (half)
#0016#Specular.blue (half)
#0016#Specular.green (half)
#0016#Specular.red (half)
#0017#Lighting.blue (half)
#0017#Lighting.green (half)
#0017#Lighting.red (half)
#0018#Alpha.Y (half)
#0018#GI.blue (half)
#0018#GI.green (half)
#0018#GI.red (half)
B (half)
G (half)
R (half)
Seria usportowionych modeli Toyoty, opracowanych przez Toyota Gazoo Racing, zadebiutowała w Japonii pod koniec 2017 roku. Początkowo obejmowała 7 modeli, ale przez dwa lata ich liczba się podwoiła. Fabryczny tuning Gazoo Racing ma trzy poziomy – najwyższy GRMN z dużo mocniejszym silnikiem, średni GR i podstawowy GR Sport. W japońskich salonach Toyoty można dokupić także GR PARTS, czyli części do modyfikacji seryjnych samochodów marki.

Coupe i kabrio ze znaczkiem GR

Flagowym modelem spod znaku GR jest oczywiście nowa GR Supra – globalny model opracowany we współpracy z BMW, któremu ostateczny kształt nadał team Toyota Gazoo Racing. Nowe coupe jest produkowane w ograniczonej liczbie egzemplarzy – w tym roku Toyota zbudowała ich tylko 900. Samochód ma klasyczny układ sportowego coupe – silnik z przodu i tylny napęd, idealny rozkład masy 50:50 na przód i tył oraz złote proporcje 1,55 między rozstawem kół i rozstawem osi. 6-cylindrowy, rzędowy silnik 3.0 rozwija 340 KM mocy. W Japonii dostępne są trzy wersje wyposażenia GR Supry oraz części GR PARTS, w tym przedni i tylny spojler, 19-calowe koła, nakładka na drzwi i nakładki na progi.

Coupe Toyota 86 (w Europie: GT86) otrzymało aż dwa modele spod znaku Gazoo Racing – GR Sport i bardziej podrasowany GR. Pierwszy z nich wprowadza nowe elementy w kolorze gray metallic – tylny spojler, nakładkę na elektrycznie sterowane lusterka, zdobienie błotnika i specjalne progi, a we wnętrzu małą, sportową kierownicę, sportowe zegary i czarne zdobienia.

W wersji GR pojawiają się sportowe akcesoria – przedni spojler, specjalny tylny zderzak z umieszczoną centralnie rurą wydechową, nadkola i aluminiowe koła RAYS z oponami Michelin Pilot Sport 4. Sportowe fotele Recaro są pokryte alcantarą. W podwoziu znajdziemy rozpórki z przodu i z tyłu, obniżone o 10 mm zawieszenie z dostrojonymi przez Gazoo Racing amortyzatorami SACHS oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsen. Na przód trafiły wentylowane tarcze hamulcowe oraz zacisk 5-tłoczkowe, zaś na tył dyski nawiercane z 4-tłoczkowym zaciskami.

Co ciekawe, na japońskim rynku Toyota oferuje jeszcze jeden samochód o sportowej linii. To kabriolet Copen GR Sport, zbudowany na bazie maleńkiego Daihatsu, zauważalnie mniejszego nawet od Toyoty Aygo. 64-konny silnik turbo z intercoolerem współpracuje z 5-stopniową manualną skrzynią biegów lub z przekładnią CVT z 7 symulowanymi przełożeniami Super Active Shift. Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, wzmocnienia podwozia, tuningowane elektryczne wspomaganie kierownicy, zoptymalizowane, sportowe zawieszenie oraz elektrycznie składany twardy dach uzupełniają kute koła BBS, fotele RECARO i skórzana kierownica MOMO. Dodatkowo płatne są nakładki na progi, przedni spojler, lotki na przód i tył oraz tylny spojler.

Hybrydy z pazurem

Wersję GR Sport otrzymały także kolejne wcielenia Priusa. Nie chodzi jednak o popularnego liftbacka, lecz o jego wersję z wtyczką, czyli Priusa Plug-in Hybrid, 7-osobowego minivana Priusa Alfa, w Polsce znanego jako Prius +, oraz subkompaktowego Priusa c, który w Japonii funkcjonuje pod nazwą Aqua. Toyota Vitz, czyli japoński odpowiednik Yarisa dostępny m.in. w wersji hybrydowej, figuruje w ofercie zarówno jako GR, jak i GR Sport. W ubiegłym roku Toyota oferowała także Vitza GRMN w limitowanej edycji, czyli japońską odmianę Yarisa GRMN z silnikiem 1.8 doładowanym kompresorem o mocy 212 KM.

Toyota Gazoo Racing nie pominęła również większych samochodów. Znaczek GR Sport może zdobić crossovera Toyota C-HR i SUV-a Harrier spokrewnionego z Lexusem RX, a także sedana Mark X, a nawet vany Voxy i Noah. Pakiet obejmuje specjalnie zaprojektowane, większe zderzaki, aluminiowe koła z oponami Bridgestone, sportowe fotele i mniejszą kierownicę oraz utrzymane w stylu GR zdobienia nadwozia i wnętrza, a w przypadku niektórych modeli także wzmocnione hamulce, zawieszenie i podwozie.

GR w Europie

Seria GR jest od 2018 roku obecna również w Europie. Pierwszym spektakularnym modelem był inspirowany Yarisem WRC i dopracowywany na słynnym torze Nürburgring Yaris GRMN. Za sprawą 212-konnego silnika 1.8 i przy masie 1 135 kg samochód uzyskał najlepszy w klasie wskaźnik mocy do masy 5,35 kg na 1 KM. Na długiej liście sportowych usprawnień znalazły się m.in. mechanizm różnicowy Torsen o ograniczonym poślizgu, wzmocnienia podwozia, amortyzatory Sachs, 17-calowe obręcze BBS z lekkiego stopu i sportowy układ wydechowy.

Obecnie w cenniku Yarisa w Europie znajduje się wersja GR Sport. Na tegorocznych targach w Genewie Toyota pokazała także Corollę GR Sport. Koncern zapowiada, że linia będzie systematycznie rozbudowywana – czeka nas zatem jeszcze niejeden ekscytujący model spod znaku Gazoo Racing.

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Najgorętsze sytuacje z 2 rundy Mistrzostw Włoch w Rallycrossie

W materiale najciekawsze sytuacja na torze podczas 2 rundy Mistrzostw Włoch w Rallycrossie - Rallycross Italia Castelletto...

Platinum 5. Rajd Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza dla Felixa i Adriana Mroszczyka!

W ubiegły weekend Paweł "Felix" Danilczuk i Adrian Mroszczyk wygrali Platinum 5. Rajd Memoriał Janusza Kuliga i...

Pierwsze trofeum Gosi Rdest w Alpine Europa Cup

Podczas drugiej rundy sezonu europejskiego pucharu Alpine, Gosia Rdest zaliczyła swój najlepszy start do tej pory. W...

Biało-czerwona we włoskiej Adrii. Czepiel wygrywa

Karol Czepiel został zwycięzcą drugiej rundy Karting Campionato Italiano czyli Kartingowych Mistrzostw Włoch, którą rozegrano na torze...

Polskie BMW M2 wkracza na tory

Na najbliższej rundzie Paweł Melon zaprezentuje swoje nowe auto do startów w Rallycrossie. Kierowca zapowiedział je w...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Mariusz Pelikański wraca za kierownicę – pojedzie w Wałbrzychu autem wybranym przez… kibiców

Mariusz Pelikański, mistrz Peugeot Cup z sezonu 2003 wystartuję podczas jednej z amatorskich imprez organizowanych przez grupę Walim Rajdowy. Znanego „Pelikana” zobaczymy na Wałbrzyskim...