niedziela, 5 lutego, 2023
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościToyota Motorsport GmbH – miejsce, w którym powstają legendy

Toyota Motorsport GmbH – miejsce, w którym powstają legendy

Siedziba Toyota Motorsport GmbH – należącej do koncernu Toyoty firmy inżynieryjnej, zajmującej się od 1979 roku sportami motorowymi – mieści się w Kolonii. Stalowy, dwupiętrowy budynek o powierzchni 30 tys. m² przy Toyota-Allee 7 kryje nie tylko laboratoria inżynierów, biura projektowe i hale testowe – to również miejsce, w którym znajduje się kameralne muzeum z wyjątkowymi eksponatami.

muzeum_toyota_motorsport_649a1568

W Toyota Motorsport GmbH pracuje około 250 osób. To wykwalifikowany personel mający jedno zadanie – sprawić, by sportowe samochody były coraz lepsze, a dostępna najnowsza technologia maksymalnie wykorzystywana. Pod falistym dachem budynku znajduje się jeden z największych w Europie zakładów produkujących elementy z kompozytów oraz dział wytwarzający części za pomocą obrabiarek sterowanych numerycznie. Można tu też znaleźć centrum testowe wyposażone między innymi w tunel aerodynamiczny i stanowiska do testowania praktycznie każdego elementu samochodu.

muzeum_toyota_motorsport_649a1580

Ukryte skarby – prywatne muzeum Toyota Motorsport

Centrum Toyota Motorsport GmbH to miejsce, w którym nie tylko tworzy się przyszłość motorsportu, ale również dba się o jego historię. W ukrytym pośród kompleksu korytarzy i pomieszczeń muzeum kryją się prawdziwe skarby. Sama koncepcja wystawy jest niezwykle ciekawa – nie ma tu szklanych gablot, nie ma barierek ograniczających dostęp – są za to historyczne samochody rajdowe, modele Formuły 1 i bolidy wyścigów długodystansowych.

muzeum_toyota_motorsport_649a1587

– Muzeum zawiera niemal cały przekrój historii Toyoty w motorsporcie. Ekspozycja nie jest dostępna z ulicy, ale wiele osób już ją widziało. Wystawę odwiedzają nasi partnerzy i ich klienci, sponsorzy i zaproszeni goście, często przyjeżdżają też wycieczki z lokalnych oddziałów Toyoty czy wyjątkowi klienci, jak np. właściciele GT86 w wersji Cup. Organizowane są też tutaj konferencje czy spotkania biznesowe, a wystawa ma być atrakcją dodatkową – wyjaśnia Alastair Moffitt, Marketing and Communications Manager Toyota Motorsport GmbH.

muzeum_toyota_motorsport_649a1598

Zgromadzone w muzeum samochody można też zobaczyć na największych imprezach motoryzacyjnych – Toyota Motorsport prezentuje swoją kolekcję między innymi podczas festiwalu w Goodwood, samochody biorą również udział w rajdach klasyków.

muzeum_toyota_motorsport_649a1602

Z motorsportu do „cywila”

Motorsport to doskonały poligon doświadczalny dla technologii – przetestowane w ekstremalnych warunkach podzespoły i rozwiązania bardzo często trafiają do samochodów seryjnych. Dlatego Toyota Motorsport GmbH skupia się na technologii hybrydowej. Dodatkowo, inżynierowie sportowi dzielą się wiedzą z inżynierami pracującymi nad samochodami seryjnymi.

muzeum_toyota_motorsport_649a1615

– Motorsport dla każdej marki oznacza coś innego. Ważny jest aspekt marketingowy, czyli zwiększanie świadomości i wizerunku marki, dodawanie jej sportowego elementu, szczególnie dzięki programowi WEC, w którym ścigają się hybrydy. Hybrydy na początku nie kojarzyły się ze wspaniałymi osiągami, a teraz w LeMans ścigają się auta, które mają przeszło 1000 KM i pędzą grubo ponad 300 km/h – wyjaśnia Alastair Moffitt – To nadało hybrydom nowy wymiar, a działowi zajmującemu się projektowaniem aut drogowych pozwoliło na dodanie nutki sportu i emocji do sprzedawanych w naszych salonach aut. Otwiera to także drzwi do produkcji sportowych samochodów, co widać choćby po samochodach marki Lexus. Wykorzystują one napęd hybrydowy nie tylko po to, by ograniczyć spalanie, ale i by poprawić osiągi, zwłaszcza podczas przyspieszania.

muzeum_toyota_motorsport_649a1628

Kiedy technologie z tegorocznych wyścigów długodystansowych trafią do cywilnych samochodów?

Inżynierowie Toyota Motorsport GmbH podkreślają, że najczęściej zajmuje to kilka lat. Przede wszystkim dlatego, że technologia samochodów drogowych rozwija się nieco wolniej niż w motorsporcie. Dla przykładu – w Priusie najnowszej generacji zostały wykorzystane rozwiązania związane z napędem, które centrum TMG testowało w 2014 roku.

muzeum_toyota_motorsport_649a1642 muzeum_toyota_motorsport_649a1650 muzeum_toyota_motorsport_649a1658 muzeum_toyota_motorsport_649a1732 muzeum_toyota_motorsport_649a1676 muzeum_toyota_motorsport_649a1675 muzeum_toyota_motorsport_649a1669 muzeum_toyota_motorsport_649a1664 muzeum_toyota_motorsport_649a1736 muzeum_toyota_motorsport_649a1740 muzeum_toyota_motorsport_649a1743 muzeum_toyota_motorsport_649a1750 muzeum_toyota_motorsport_649a1751toyota motorsport gmbh

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Trzy kartingowe imprezy w Lonato. Dwa podia Polaków!

WSK Super Master Series
Polscy kierowcy rozpoczęli sezon kartingowy we Włoszech. Na torze South Garda Karting w Lonato odbyły się trzy...

Podium na dla Hołka i Kurzeji

W sobotę po południu zakończyła się pierwsza runda Pucharu Świata Cross Country. Krzysztof Hołowczyc z Łukaszem Kurzeją...

Kalendarz FIA ERC 2023 – jeden debiut, jeden powrót

Tak jak w ubiegłym sezonie, kalendarz FIA ERC 2023 składa się z ośmiu rajdów. Doszło jednak do...

125Q czyli Fiat 125p nałożony na Audi A3 1.8T Quattro

Fiat 125P quattro Audi A3 125Q
Fiat 125p nałożony na Audi A3 1.8T Quattro. Brzmi jak ciekawa i realna wizja sleepera, albo jak...

Mazda RX-7 – silnik Wankla na wolnych obrotach! „brap brap brap” [wideo z napisami]

Mazda RX-7 silnik wankla
Mazda RX-7 kojarzy się wszystkim z silnikiem Wankla. Nawet jeśli w Twoim sercu nie ma miłości do...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here