wtorek, 15 czerwca, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Urbaniak najszybszy na Slovakiaring

Urbaniak najszybszy na Slovakiaring

Szymon Urbaniak pojawił się na torze Slovakiaring podczas inauguracyjnej w tym roku odsłony międzynarodowego pucharu Carbonia Cup. Polak po raz pierwszy w karierze prowadził trzy i pół litrową Dallarę World Series by Renault. Wyniki? Niesamowite.

Carbonia Cup rozegrała swoją pierwszą tegoroczną odsłonę, choć to drugi termin zgodnie z kalendarzem. Powód nierozegrania i przesunięcia pierwszej rundy wiadomy. Lockdown, obostrzenia i sytuacja epidemiczna u naszych południowych sąsiadów. Trochę groteskowo to wygląda jak się zerknie na doniesienia z amerykańskiego Teksasu czy Florydy, gdzie nie ma żadnego lockdownu, a i szpitale nie są przepełnione chorymi. Jednak na Słowacji kierowcy skupieni wokół Carbonii dopiero teraz mogli rozegrać swoją pierwszą tegoroczną rundę. Nie przeszkodziło to jednak Szymonowi Urbaniakowi zostać najszybszym zawodnikiem imprezy.

Urbaniak jest doskonale znany w wyścigowym środowisku, zwłaszcza wśród uczestników i obserwatorów Carbonia Cup. To przecież on, w swoim debiutanckim sezonie, w cuglach wygrał puchar, a później odniósł kilka znaczących rezultatów. Ścigał się wówczas Performerem BEC 1000, potem zadebiutował w Carbonii za kierownicą Formuły 3. Teraz po raz pierwszy wystartował „V-ósemką”, Dallarą 3.5 litra, identyczną jaką przed laty World Series by Renault wygrał Robert Kubica. Jaki był efekt? Wystarczy prześledzić on-boardy młodego Polaka na jego facebookowym profilu. Prędkość niesamowita.

– To zupełnie inny wymiar motosportu, którego dotąd nie znałem – komentował występ na Slovakiaring Szymon Urbaniak. – Kubica po wygranej w World Series by Renault w 2005 roku właśnie z takiego bolidu przesiadł się prosto do F1. To były super czasy, bo te Dallary, którymi ścigali się kierowcy w World Series by Renault i GP2 stanowiły bezpośrednie zaplecze dla F1. Nic dziwnego, niesamowite maszyny. To musiały być super czasy…

Szymon Urbaniak został bezapelacyjnie najszybszym kierowcą całego weekendu. Tradycyjnie otrzymał wieniec laurowy i okazały puchar. Jak będzie wyglądała jego najbliższa przyszłość?

– Przed nami kolejne wyzwania, tym razem w klasie FR 2.0, gdzie ściga się około 20 kierowców w międzynarodowej serii Formula Renault Classic Austria 2021 – komentuje polski kierowca.

Paweł Surynowiczhttp://polskikarting.pl
Autor jest dziennikarzem Polskiego Kartingu. Od lat związany ze sportem kartingowym. Komentator, reporter, felietonista.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Komentarze po pierwszej rundzie Trofeo di serie

W miniony weekend na Torze Poznań zapisany został pierwszy rozdział nowego wyścigowego cyklu Trofeo di serie. W...

Leszczynianie na podium Mistrzostw Polski Endurance

Tomasz Biernat wraz z Mateuszem Tabaką reprezentujący zespół BieRni Motorsport zakończyli pierwszą rundę Wyścigowych Mistrzostw Polski Endurance...

3 runda WRPP – 3:0 dla Klimasa na Puławach!

Zakończona trzecia runda Wirtualnych Rajdowych Mistrzostw Polski była etapem pełnym niespodzianek. Organizatorzy zaskoczyli układem tras i samą...

Hołowczyc i Kurzeja z kompletem punktów po 2 rundzie RMPST

Krzysztof Hołowczyc z Łukaszem Kurzeją w BMW X3 CC w świetnym stylu zwyciężyli w drugiej rundzie Rajdowych...

WSMP 2021. Polski zwycięzca w TCR Eastern Europe

Wydarzeniem niedzieli w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski było zwycięstwo Bartosza Groszka w debiucie w serii TCR Eastern...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...

„Felix” wystartuje w Tarmacu

Paweł „Felix” Danilczuk, który od dłuższego czasu przygotowuje się do powrotu na odcinki specjalne, opowiedział nam krótko o planach na sezon 2021. Znany wszystkim Felix...

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....

Jak Kalle Rovanperä stracił podium w Monte Carlo

Po naprawdę świetnej jeździe Rovanperä ostatniego dnia Rajdu Monte Carlo 2021 zajmował 3. miejsce. Niestety, młody Fin popełnił błąd, który kosztował go podium. https://www.youtube.com/watch?v=5IqxI_zRx2A&ab_channel=RallyeRacing63