Rajdy samochodowe mają wiele problemów, lecz do największych za każdym razem można wymienić wysokie koszty uczestnictwa oraz negatywny odbiór ze względu na emisję zanieczyszczeń. Tani i ekologiczny puchar odpowiada na oba zagadnienia jednocześnie.
Pomysł wprowadzenia aut na gaz do rajdowej rywalizacji będzie testowany w Hiszpanii. W tamtejszych mistrzostwach SuperCER powstaje nowy puchar Dacia Sandero Eco Cup, który ma być nie tylko tani, ale i ekologiczny.
Dacia jest jednym z największych na świecie producentów samochodów z fabryczną instalacją LPG i wykorzystuje to, aby kreować ekologiczny wizerunek, jednocześnie opierając się elektryfikacji. Nawet przystępując do Rajdu Dakar, rumuńska marka postawiła na paliwa syntetyczne, napędzające sprawdzony silnik spalinowy. Dacia ma także doświadczenie w rajdowych pucharach, w tym polskim Duster Cup.
Bazą dla nowej rajdówki jest obecnie produkowany model Dacia Sandero Stepway 100 ECO-G. Koszt zakupu kompletnego pakietu części potrzebnych do przeróbki Sandero na rajdówkę grupy N3 to 8499 euro bez podatku. W zestawie znajdziemy nie tylko klatkę bezpieczeństwa, fotele czy system gaśniczy, ale również sportowe zawieszenie francuskiej firmy KRS Compétition i hydrauliczny hamulec ręczny.
Pierwsza pucharowa Dacia została już przetestowana w warunkach rywalizacji, podczas ubiegłorocznego rajdu Rallye La Nucía-Mediterráneo. 150-kilometrową trasę przejechał mistrz pucharu Sandero poprzedniej generacji José Álvarez, wystawiając rajdówce pozytywną opinię.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.