Auta na LPG podbiją rajdy?

293
Fot. AST Roll Cages

Rajdy samochodowe mają wiele problemów, lecz do największych za każdym razem można wymienić wysokie koszty uczestnictwa oraz negatywny odbiór ze względu na emisję zanieczyszczeń. Tani i ekologiczny puchar odpowiada na oba zagadnienia jednocześnie.

Pomysł wprowadzenia aut na gaz do rajdowej rywalizacji będzie testowany w Hiszpanii. W tamtejszych mistrzostwach SuperCER powstaje nowy puchar Dacia Sandero Eco Cup, który ma być nie tylko tani, ale i ekologiczny.

Dacia jest jednym z największych na świecie producentów samochodów z fabryczną instalacją LPG i wykorzystuje to, aby kreować ekologiczny wizerunek, jednocześnie opierając się elektryfikacji. Nawet przystępując do Rajdu Dakar, rumuńska marka postawiła na paliwa syntetyczne, napędzające sprawdzony silnik spalinowy. Dacia ma także doświadczenie w rajdowych pucharach, w tym polskim Duster Cup.

Bazą dla nowej rajdówki jest obecnie produkowany model Dacia Sandero Stepway 100 ECO-G. Koszt zakupu kompletnego pakietu części potrzebnych do przeróbki Sandero na rajdówkę grupy N3 to 8499 euro bez podatku. W zestawie znajdziemy nie tylko klatkę bezpieczeństwa, fotele czy system gaśniczy, ale również sportowe zawieszenie francuskiej firmy KRS Compétition i hydrauliczny hamulec ręczny.

Pierwsza pucharowa Dacia została już przetestowana w warunkach rywalizacji, podczas ubiegłorocznego rajdu Rallye La Nucía-Mediterráneo. 150-kilometrową trasę przejechał mistrz pucharu Sandero poprzedniej generacji José Álvarez, wystawiając rajdówce pozytywną opinię.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.