Rajdowe Dustery ruszają na trasę. Już po raz szósty zawodnicy będą rywalizowali w markowym pucharze Dacia Duster Motrio Cup. Cykl jest przystępną cenowo możliwością udziału profesjonalnym samochodem, w rajdach cross-country. Uczestnicy pucharu rywalizują również w grupie T2 walcząc o tytuły w Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych.
Pierwszy w tym roku start to Columna Medica Baja Drawsko Pomorskie. Impreza zostanie rozegrana 2-3 kwietnia na dobrze znanym wszystkim fanom cross-country w Polsce poligonie w Drawsku. Załogi dwukrotnie przejadą odcinek specjalny o długości 151 kilometrów, który będzie klasyczną, poligonową próbą, łączącą w sobie szybkie partie, na których auta uzyskują maksymalne prędkości z technicznymi partiami, na których bardzo liczą się umiejętności kierowcy.
Na starcie zobaczymy pięć pucharowych Dusterów. Wśród nich wicemistrzowie Polski z 2021 roku – Wojciech Musiał z Danielem Siatkowskim. Kolejna załoga to Maciej Bartłomiej Grabowski i Adam Binięda, którzy zawsze prezentują szybką jazdę. Do pucharu po krótkiej przerwie powracają Tadeusz Rzeżuchowski i Wojciech Jermakow – mistrzowie z sezonu 2020. W stawce zadebiutują Bartłomiej Wajzer i Patryk Sudoł, którzy w poprzednim sezonie z sukcesami startowali Dacią w Pucharze Polski (2 miejsce wśród aut seryjnych). Kolejnym pucharowym Dusterem pojedzie wyścigowa mistrzyni Anna Gańczarek-Rał, która w 2021 roku zaliczyła dwa starty w cross-country i chce częściej pojawiać się na terenowych trasach. Na trasie pojawi się także serwisowana przez Hołowczyc Racing Dacia, którą w Pucharze Polski wystartują Michał Lipski i Nikola Kowalska.
Organizatorem pucharu jest firma Hołowczyc Racing. Mechanicy i inżynierowie zespołu sukcesywnie rozwijają i modernizują samochód. Dustery mogą pochwalić się bezproblemową eksploatacją i bardzo atrakcyjnym stosunkiem ceny do oferowanych możliwości. Przygotowywane w Olsztynie pojazdy mają na koncie ukończone bardzo trudne zagraniczne rundy pucharu świata (Hiszpania, Portugalia, Rosja) i liczne wygrane w grupie T2 z mocniejszymi autami.
Rajdówki zostały zbudowane na bazie seryjnych aut z silnikami 1.5 dCi, seryjna jest skrzynia biegów, w idealnym prowadzeniu auta na terenowych trasach pomaga wyczynowe zawieszenie firmy Reiger. Zawodnicy zgłoszeni w Dacia Duster Motrio Cup otrzymują profesjonalną opiekę serwisową, wsparcie mentorskie Krzysztofa Hołowczyca i dostęp do mobilnego magazynu części zamiennych. Partnerem pucharu, po raz kolejny jest firma Motrio – dostawca części i usług serwisowych oraz marka Dacia. Uczestników wspierają też Sparco, Dacia Alcar, producent zawieszeń Reiger i firma Oklej.to. Relacje z rajdów będzie można zobaczyć w Wirtualnej Polsce.