środa, 8 lutego, 2023
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościElektroniczne lusterka trafią w końcu do F1?

Elektroniczne lusterka trafią w końcu do F1?

F1 to największe pole doświadczalne w całym, motorsportowym świecie. Nic więc dziwnego, że prawie codziennie pojawiają się następne informacje o testowanych nowinkach technicznych. Jednak tym razem to Formuła 1 miałaby przejąć dobrze znane rozwiązania z innych turniejów. Powraca temat „elektronicznych lusterek”, które od kilku lat cieszą się dobrą opinię w wyścigach długodystansowych i WEC.

F1 to prawdziwa świątynia zmian i testów najnowszych, motorsportowych technologii. Jak bumerang powraca więc temat kolejnych zmian w budowie bolidów, w tym implementacji tzw. „elektronicznych lusterek” – systemu kamer i wyświetlaczy, które znamy m.in. z FIA WEC. Wydaje się jednak, że nie wszystkie rozwiązania sprawdzą się w świecie Formuły 1.

Ciekawą opinię wyraził dyrektor techniczny FIA, Nikolas Tombazis, który w wywiadzie dla motorsport.com wspomniał o problemach związanych z implementacją takiego rozwiązania:

„Rozważaliśmy już to rozwiązanie, ale ma ono trzy, spore problemy do pokonania. Pierwszy, w kokpicie jest już naprawdę mało miejsca na dodanie kolejnego ekranu. Po drugie, takie systemy wykorzystuje się w „zamkniętych” konstrukcjach w których jest znacznie ciemniej. To trochę tak jak w przypadku wyświetlacza telefonu na Słońcu, nie chcemy, aby kierowcy musieli mrużyć oczy, by w ogóle cokolwiek zobaczyć. Jest i trzecia kwestia, która wzbudza pewien niepokój. Jest w końcu pewien czas adaptacji, aby wzrok zmienił miejsce skupienia. Przy tych prędkościach nie możesz tracić pół sekundy na przyzwyczajenie się do ekranu…”.

Wygląda na to, że na zmiany w tym zakresie przyjdzie nam jeszcze zaczekać. Zwłaszcza, że zgodnie z regulaminem technicznym na sezon 2023 lusterka… zwiększyły swój rozmiar. Ich szerokość jest teraz większa o blisko… 50% od tych, które montowano w zeszłych latach.

Jak działa system elektronicznych lusterek wstecznych zobaczycie na poniższym materiale:

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Certyfikacja klatek bezpieczeństwa – jakie koszty ponosi producent

W 2023 weszły w życie nowe zasady odnośnie klatek bezpieczeństwa na polskiej scenie motorsportu. Od 1 stycznia...

BMW ujawnia mistrzowski skład w DTM na sezon 2023

BMW wystartuje w DTM jako Schubert Motorsport
BMW wystartuje w nadchodzącym sezonie DTM jako ekipa Schubert Motorsport. W mistrzowskim składzie wystąpi Sheldon van der...

Stoffel Vandoorne dołącza do Peugeota. Kolejny etat w sezonie 2023

Stoffel Vandoorne dołącza do ekipy Peugeota
Stoffel Vandoorne, mistrz Formuły E dołącza do zespołu Peugeota w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA w sezonie 2023. Stoffel...

Costa Balboa i Scherer dołączą do polskiego zespołu w WEC 2023!

Inter Europol Competition ma przyjemność potwierdzić, że Fabio Scherer i Albert Costa Balboa dołączą do Jakuba Śmiechowskiego...

Kalendarz Mistrzostw Okręgu Rzeszowskiego PZM w Super Sprincie 2023

rajdy amatorskie wyścigi dla amatorów
Kalendarz Mistrzostw Okręgu Rzeszowskiego PZM w Super Sprincie 2023 został opublikowany na fanpage'u PZM Rzeszów 7 lutego....

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here