Ford Mustang Dark Horse R to pucharowa wyścigówka z ryczącym V8 i manualną skrzynią biegów

Fot. Ford Performance

Ford Performance przeprowadza prawdziwą wyścigową ofensywę i w przeciągu kilku miesięcy zaprezentował aż trzy modele Mustanga przeznaczone do rywalizacji w sezonie 2024. Po autach zbudowanych zgodnie z międzynarodowymi przepisami grup GT3 i GT4, tym razem inżynierowie postanowili zrobić coś własnego – tak narodził się Ford Performance Mustang Dark Horse R.

„Mustang Dark Horse R wypełnia lukę między Dark Horse a Mustangiem GT3 i GT4” – powiedział Mark Rushbrook, dyrektor Ford Performance Motorsports. „Seryjne Mustangi ścigały się od powstania modelu, aż do wygrania Tour de France w 1964 roku. Wraz z modelem Dark Horse R nasi zaangażowani w sport klienci otrzymują nie tylko przystępny, skonstruowany przez nas wyczynowy samochód, ale także serię wyścigową, w której mogą rywalizować z innymi fanami Mustangów”.

Jak przystało na samochód pucharowy, Dark Horse R korzysta dokładnie z tego samego nadwozia, co drogowy model Dark Horse. Sercem nowego wyczynowego modelu przeznaczonego wyłącznie na tor jest 5-litrowy silnik V8 Coyote, generujący ponad 500 koni mechanicznych. Jest on zespolony z manualną skrzynią biegów Tremec 3160. Zastosowano ponadto mechanizm różnicowy Torsen o ograniczonym poślizgu z przełożeniem 3,73 i hamulce Brembo, a Michelin opracował 19-calowe opony wyścigowe specjalnie do tego modelu.

Przeznaczeniem Mustanga Dark Horse R jest nowy puchar markowy Mustang Challenge, który będzie ścigać się w Stanach Zjednoczonych, towarzysząc serii IMSA. To właśnie tam trafią wszystkie pierwsze wyprodukowane egzemplarze, lecz później samochód ma zostać dopuszczony także w wielu innych popularnych seriach wyścigowych – Ford na razie nie ujawnił jednak szczegółów w tej kwestii.

Nowy samochód wyścigowy kosztuje 145 tysięcy dolarów i nie będzie miał swojej dystrybucji w Europie. Multimatic będzie jednak wysyłać auta na nasz kontynent na indywidualne zamówienie.

Specyfikacja Ford Performance Mustang Dark Horse R

Nadwozie

  • Przednie i tylne zaczepy holownicze
  • Wzmocnione punkty podnoszenia
  • Obejmy mocowania podwozia

Wnętrze

  • Fotel wyścigowy RECARO FIA
  • Kierownica Sparco na szybkozłączu
  • Uprząż wyścigowa Sparco FIA
  • System przeciwpożarowy Sparco FIA
  • Siatki bezpieczeństwa Safecraft FIA
  • Zestaw klawiszy sterowania dla kierowcy
  • Rejestrator danych MoTeC z wyświetlaczem
  • Opancerzenie zbiornika paliwa

Układ napędowy

  • Zmodernizowany układ smarowania
  • Zmodernizowany system chłodzenie przekładni
  • Zmodernizowany system chłodzenia mechanizmu różnicowego
  • Sportowy układ wydechowy Borla
  • Miska olejowa Ford Performance

Podwozie

  • Klatka bezpieczeństwa
  • Amortyzatory Multimatic DSSV
  • Górne mocowania przednich amortyzatorów z regulacją pochylenia
  • Stabilizatory poprzeczne z regulacją
  • Zgrzewanie krawędziowe elementów

Hamulce/Koła/Opony

  • Wyczynowa wersja ABS
  • Wyścigowe zaciski hamulcowe Brembo – przód
  • Wyścigowe tarcze hamulcowe Brembo
  • Wyścigowe klocki hamulcowe Brembo
  • Aerodynamiczne kanały chłodzenia hamulców
  • Formowane ciśnieniowo obręcze kół Ford Performance R1 (19 cali x 10,5 cala z przodu, 19 cali x 11 cali z tyłu)
  • Specjalnie zaprojektowana 19-calowa opona wyścigowa Michelin do serii wyścigowej Mustang Challenge, sprzedawana osobno
  • Śruby MSI i otwarte nakrętki kół

Rally