Grzyb wygrywa 5. Turbojulita Rally 2023

Fot. PhotoShock Adrian Janosik

Grzegorz Grzyb i Łukasz Zapart w Skodzie Fabia Rally2 Evo zwyciężyli w Turbojulita Rally – czwartej rundzie Tarmac Masters Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Dolnego Śląska. Pokonali oni Kacpra Wróblewskiego i Jakuba Wróbla w podobnym samochodzie.

Załoga #1 prowadziła przez cały rajd, wygrywając cztery z sześciu odcinków specjalnych, w tym obie próby podczas pierwszej porannej pętli. Nawet pięciosekundowa kara za potrącenie szykany na OS4 nie przeszkodziła im w odniesieniu zwycięstwa z przewagą 11,8 sekundy.

Walka o drugą lokatę trwała z kolei przez cały rajd. Po pierwszym odcinku specjalnym zajmowali ją Jarosław i Marcin Szeja w Hyundaiu i20 R5, lecz na OS2 szybciej pojechał Wróblewski i objął pozycję wicelidera, którą utrzymał także po kolejnej próbie. Zwycięstwo na czwartym odcinku specjalnym dało awans Aleksandrowi Terleckiemu i Michałowi Marczewskiemu w Skodzie Fabia R5, lecz Wróblewski odegrał się wygrywając przedostatni oes i pozostał drugi już do samej mety.

Terlecki i Marczewski uzupełnili podium, plasując się przed braćmi Szeja oraz Jakubem Matulką i Danielem Dymurskim w Fordzie Fiesta Rally3, którzy zwyciężyli w klasie PRO 1.

W pozostałych klasach zwycięstwa odnieśli Michał Chorbiński i Adam Chrzanowski (PRO 2), Krzysztof Święcicki i Jarosław Ciesielski (PRO 3), Rafał Wyderka i Andrzej Mrowczyk (PRO 4), Krzysztof Stańdo i Krzysztof Janik (PRO 2s), Michał Streer i Karolina Szulęcka-Streer (Rally4), Jacek Januchta i Marta Matuszczyk (C2 CUP) oraz Mariusz Sobczak i Marcin Wójcik (HISTO).

Aż 11 załóg RO i tyle samo SKJS nie dojechało do mety. Prawie połowa wycofała się podczas nieszczęsnego drugiego odcinka „Turbo”, który stanowił prawdziwy pogrom podczas tegorocznego rajdu.

Zobacz też: Turbojulita Rally nie oszczędza załóg Tarmac Masters

Zwycięstwo w klasyfikacji SKJS odnieśli Rafał Wlazłowski i Marcin Naworol w Subaru Imprezie. Pokonali oni Piotra Grochockiego i Macieja Rajcę w innym Subaru o 6,1 sekundy, chociaż większość tej różnicy wynikało z 5-sekundowej kary za potrącenie szykany na OS6. Podium uzupełnili Mariusz Brylski i Michał Klimuntowski w BMW E36 328, którzy zwyciężyli jednocześnie w klasie RWD.

W pozostałych klasach zwyciężyli: Adam Tomalak i Krzysztof Sowa (TM2), Rafał Meliński i Kamil Kuklewski (TM3), Nikodem Sokół i Mateusz Bartosik (TM4) oraz Michał Pocielej i Mateusz Sompolski (C2).

Do końca sezonu Tarmac Masters pozostała już tylko jedna runda – 5. Rally Radków 2023 w dniach 21-22 października.

Zobacz też: 5 Turbojulita Rally 2023 – Tarmac Masters [wideo]