Inter Europol Competition kończy sezon

Sezon 2023 był niezwykle udany dla zespołu Inter Europol Competition. W Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA polska ekipa zajęła drugie miejsce w klasie LMP2, zdobywając pierwsze podium w historii startów, a następnie wygrała wyścig 24h Le Mans. W European Le Mans Series zespół stanął na podium w klasach LMP2 i LMP3, a starty w Michelin Le Mans Cup były fantastyczną nauką. Kolej na sezon 2024!

Podsumowanie głównego sezonu

Wyścig w Bahrajnie na początku listopada zakończył sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA 2023, który Inter Europol Competition zakończył na drugim miejscu w klasyfikacji LMP2. Był to ostatni wyścig klasy LMP2 w tej serii (nie licząc Le Mans) a polska ekipa pojawi się z prototypem Oreca 07 w 2024 roku na nowym terenie. Tymczasem zespół po raz kolejny pokazał świetne tempo w starciu z niezwykle mocną konkurencją.

Szósta pozycja na mecie wyścigu w Bahrajnie nie odzwierciedlała szybkości #34, a to za sprawą problemu z silnikiem, który kosztował ponad minutę. Mimo to tempo było dobre i choć nie udało się powalczyć o mistrzostwo zespół umocnił się na drugim miejscu w klasyfikacji pamiętnego sezonu.

Wcześniejszy weekend European Le Mans Series w Portimão przyniósł zespołowi dwie czwarte pozycje. To był trudny tydzień dla wszystkich w ekstremalnych warunkach pogodowych w Portugalii. Zespół powróci do tej serii w przyszłym sezonie, z nadzieją na kolejne zwycięstwa w klasie LMP3 i długo oczekiwaną pierwszą wygraną w LMP2.

Testy w Bahrajnie

Podczas niedzielnych testów w Bahrajnie, po zakończeniu ostatniego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA, Oreca #34 powróciła na tor Sakhir. Za kierownicą zasiadł kierowca Formuły 2 – Clément Novalak, który przejechał w ciągu dnia 57 okrążeń, uzyskując najlepszy czas w klasie LMP2.

Clément Novalak:

„Testy w Bahrajnie dały mi dużo radości. Udało mi się szybko dostosować do prototypu LMP2. To był mój drugi raz w samochodzie, ale pierwszy raz przy ustawieniach o niskiej sile docisku stosowanej w  WEC. To było niezłe wyzwanie. Byłem zaskoczony prędkością samochodu, a także jego zdolnościami do pokonywania zakrętów, które nie odbiegały bardzo od samochodów jednomiejscowych. Osiągi były dobre od samego początku, co było pozytywne. Udało mi się przejechać kilka długich przejazdów, co pozwoliło mi zrozumieć zarządzanie oponami i paliwem. Udało mi się również zgrać i zrozumieć z zespołem. Dzięki temu ogólne wrażenia z testów są bardzo pozytywne i miłe!”

Powrót na Paul Ricard

W nadchodzący weekend Inter Europol Competition wystawi dwa prototypy Ligier JSP320 w finałowej rundzie Ultimate Cup na torze nieopodal Le Castellet na południu Francji. Weekend nazwany Superfinałem będzie ostatnim w sezonie dla zespołu. W grudniu będzie wreszcie kilka tygodni wytchnienia. Na Paul Ricard wystąpią załogi:

#15 Chris Short, Max Mayer, Romain Favre

#88 James Winslow, John Corbett

Max Mayer: „Naprawdę nie mogę się doczekać mojego pierwszego doświadczenia wyścigowego w LMP3 z Inter Europol Competition w Ultimate Cup Series. Zespół przyjął mnie bardzo dobrze i poczułem się mile widziany. Nie mogę się doczekać, aby dołączyć do nich na Paul Ricard”.

Romain Favre

„Po pierwszych testach w prototypie Ligier miesiąc temu, zdecydowałem się zrobić kolejny krok i wystartować po raz pierwszy w kategorii prototypów. Jestem naprawdę podekscytowany dołączeniem do zespołu tak doświadczonego jak Inter Europol Competition i nie mogę się doczekać, aby spotkać się z całą załogą, a następnie wsiąść do samochodu!”

 

Harmonogram weekendu Ultimate Cup

Piątek, 24 listopada

16:30 Trening prywatny 1

20:20 Trening prywatny  2

Sobota, 25 listopada

18:00 Kwalifikacje 1 – 3

Niedziela, 26 listopada

14:15 Wyścig (4 godziny).