Przełom lipca i sierpnia to wprawdzie okres wakacyjny dla zespołu Inter Europol Competition, ale za kulisami dzieje się całkiem sporo. Jesteśmy w połowie sezonu 2023, a przed nami pracowity czas. W ciągu najbliższych tygodni zespół stanie na starcie rundy European Le Mans Series na torze Motorland Aragon w Hiszpanii, a wkrótce potem weźmie udział w przedostatnim wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA na Fuji Speedway w Japonii.
Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIA (FIA WEC)
Cały zespół, podobnie jak polscy kibice nadal przeżywa wspaniałe zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Kuba Śmiechowski, Fabio Scherer i Albert Costa zapewnili zespołowi historyczny triumf w klasie LMP2, a kilka tygodni później zajęli piątą pozycję w kolejnej rundzie mistrzostw na torze Monza we Włoszech i pozostają w walce o tytuł mistrza świata.
Kolejna, przedostatnia runda mistrzostw odbędzie się na torze Fuji Speedway w Japonii i będzie miała kluczowe znaczenie w walce o tytuł. Inter Europol Competition ma 100 punktów w wyścigu o mistrzostwo, tylko dziesięć mniej, niż najbliższy rywal.
European Le Mans Series
Druga runda European Le Mans Series odbyła się w zeszłym miesiącu na torze Paul Ricard we Francji. Rui Andrade, Olli Caldwell i Jonathan Aberdein zajęli trzecie miejsce i zdobyli cenne 15 punktów w klasie LMP2 Pro, co dało im drugą pozycję w klasyfikacji mistrzostw. Zespół przygotowuje się teraz do występu na torze w Aragonii.
Michelin Le Mans Cup
Inter Europol Competition wystawia trzy prototypy LMP3 w Michelin Le Mans Cup, serii stanowiącej poligon dla kierowców, którzy chcą wspinać się po drabince wyścigowej w kategorii prototypów. Są to niezwykle wymagające i konkurencyjne mistrzostwa. Żadna z trzech załóg zespołu Inter Europol Competition nie zapewniła sobie jeszcze miejsca w pierwszej dziesiątce po serii pechowych zdarzeń. W Aragonii pod koniec sierpnia, sześciu kierowców będzie liczyło na uśmiech losu.
Coś specjalnego…
W tym tygodniu na założyciela zespołu Inter Europol Competition – Wojciecha Śmiechowskiego czekała wspaniała niespodzianka ze strony pracowników firmy. Otrzymał on w prezencie replikę swojego pierwszego samochodu rajdowego – Fiata 126p.
Karierę rajdową rozpoczął w 1980 roku tym właśnie „Maluchem”. Samochód jest w tych samych barwach, w których Wojtek startował przed laty w Rajdowych Mistrzostwach Polski. Specyfikacja samochodu to Grupa A, zgodna z homologacją epoki. Przygotowaniem silnika i całego samochodu, zajął się Jacek Chojnacki, który w 1980 roku przygotował również silniki do rajdowych Fiatów Wojtka Śmiechowskiego. Teraz czekamy na pierwsze testy!
Harmonogram rundy ELMS Motorland Aragon
Motorland Aragon to nowe miejsce w kalendarzu European Le Mans Series i Michelin Le Mans Cup, ale niektórzy z kierowców mieli już okazję testować na hiszpańskim torze, liczącym 18 zakrętów.
Oto najważniejsze punkty harmonogramu weekendu (wszystkie czasy CET)
Środa, 24 sierpnia
09:00 Sesja testowa 1
14:00 Sesja testowa 2
Czwartek, 25 sierpnia
14:55 Sesja treningowa 1
Piątek, 26 sierpnia
14:00 Sesja testowa dla kierowców z kategorią brązową
20:30 Sesja testowa 2
Sobota, 27 sierpnia
10:45 Sesja kwalifikacyjna
18:00 Start wyścigu (4 godziny)
Harmonogram rundy FIA WEC Fuji
Przedostatnia runda Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA odbędzie się w Japonii, a stawka będzie dla wszystkich bardzo wysoka (wszystkie czasy CET)
Piątek, 8 września
03:00 Sesja treningowa 1
07:30 Sesja treningowa 2
Sobota, 9 września
02:20 Sesja treningowa 3
07:05 Sesja kwalifikacyjna
Niedziela, 10 września
03:30 Start wyścigu (6 godzin)