niedziela, 1 sierpnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Rajdy WRC | ERC Jari Huttunen i Mikko Lukka zaatakują na szutrowych trasach Rajdu Estonii

Jari Huttunen i Mikko Lukka zaatakują na szutrowych trasach Rajdu Estonii

Po wywalczeniu zwycięstwa w kategorii WRC 2 na Sardynii, Jari Huttunem i Mikko Lukka w najbliższy weekend powalczą o kolejne punkty dla Hyundai Motorsport N, na 11. Rally Estonia (15-18 lipca 2021), siódmej eliminacji Mistrzostw Świata. Mocno zmodyfikowane odcinki, dużo nowych tras, dystans wydłużony do blisko 320 km i zmieniony termin – jeszcze bardziej wymagająca odsłona estońskiej rundy FIA WRC.

Rajd Estonii z bazą w Tartu zebrał bardzo pozytywne oceny zeszłorocznej edycji, dzięki czemu, drugi raz z rzędu będzie stanowić rundę FIA WRC. Czołowe zespoły i załogi świata, intensywnie szykują na najbliższy weekend od 15 do 18 lipca, na wymagające estońskie szutry.

Po raz drugi również na jego starcie ponownie staną Jari Huttunen i Mikko Lukka, samochodem dostarczonym przez stajnię Kowax 2Brally. Urzędujący Mistrzowie Polski i Mistrzowie Świata WRC 3 zadebiutowali w tym rajdzie w zeszłym roku. Świetne tempo zaprezentowane przez fińską załogę zaowocowało czterema zwycięstwami oesowymi i wywalczeniem drugiego miejsca na podium w WRC 3. Kibice zapamiętali pojedynek, jaki toczyli z Kajetanem Kajetanowiczem i Maciejem Szczepaniakiem ostatecznie wygrywając to starcie. Na wielu odcinkach fiński i polski duet dzieliły różnice na poziomie zaledwie jednej sekundy. Drugie miejsce okazało się tym cenniejsze, po raz pierwszy zostali samodzielnymi liderami klasyfikacji WRC 3. W tym sezonie, wracają do Estonii, już jako reprezentanci Hyundai Motorsport N, nominowani do punktowania w kategorii WRC 2.

Trasa, to niezmiennie, charakterystyczne dla tego regionu Estonii szerokie, bardzo szybkie szutrowe drogi. Mimo, że rajd rozgrywany jest w na płaskim i w miarę równym terenie, to nie brakuje na odcinkach przejazdów przez „hopy”, z których wiele gwarantuje załogom loty dłuższe i wyższe nawet od tych znanych z Finlandii. Estonię w ponad 50% jej powierzchni pokrywają lasy, więc takich wymagających technicznie i krętych sekcji oraz szybkiej jazdy między drzewami, również nie zabraknie. Temperatura i pogoda, to kolejny element, który może znacząco wpłynąć na poziom trudności po zmianie terminu rozgrywania rajdu. Aktualne prognozy przewidują zdecydowaną przewagę słońca i upały sięgające nawet 30 stopni Celsjusza – co diametralnie zmieni przyczepność na szutrowych drogach.

Największa zmiana to jednak dystans. Rajd, przeniesiony z terminu wrześniowego, na lipiec, został wydłużony, z 233, do ponad 320 km. W harmonogramie tegorocznej edycji na 24 próby, zaledwie cztery będą w niezmienionej formie z zeszłorocznej edycji. Dwie kolejne, załogi pokonają w odwrotnym kierunku, a 8 będzie mieszanką nowych i zeszłorocznych sekcji, w odwróconej lub mieszanej konfiguracji. Pozostałe 10 z 24 odcinków, będzie zupełną nowością.

Podobnie, jak przed rokiem, rywalizację rozpocznie przejazd miejskiej próby Tartu (1,6 km), ale w zupełnie nowej konfiguracji. Rajd wystartuje już w czwartkowy wieczór. Najdłuższa i zdecydowanie najbardziej intensywny, będzie sobotni etap, na który złoży się dziewięć odcinków specjalnych i o łącznej długości 133 km. To tutaj znajdzie się najwięcej nowych odcinków specjalnych 11. edycji Rajdu Estonii.

Jari Huttunen: Wracamy do Estonii z miłymi wspomnieniami z zeszłorocznej edycji, na której wywalczyliśmy drugie miejsce w WRC 3, dlatego jesteśmy mocno zmotywowani. Intensywnie przygotowaliśmy się do tego startu, mamy za sobą kilka dni i wiele kilometrów cennych testów, więc mam nadzieję, że w naszym Hyundaiu i20 R5 będziemy szybcy i to od samego startu. Fantastycznie było wygrać w WRC 2 na Sardynii i liczę na to, że uda nam się wnieść trochę tego pozytywnego nastroju też do Estonii. Myślę, że to wyzwanie będzie dla mnie trudniejszym, ale zrobimy co w naszej mocy, aby zapewnić kolejny dobry wynik dla Hyundai Motorsport N.

 

Klasyfikacja kierowców WRC2 (po Rally Italia Sardegna):
1. A. Mikkelsen 68
2. M. Østberg 66
3. M. Bulacia 63
4. E. Lappi 59
5. T. Suninen 41
6. A. Fourmaux 34
7. E. Brazzoli 31
8. J. Huttunen 30
9. N. Gryazin 29
10. M. Prokop 28

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Maciej Manejkowski o nowym torze Rallycross Poznań

Rozpoczynamy serię materiałów od zawodników, aby zebrać opinię od kierowców z różnych klas na temat nowego toru...

Elektryczna Fabia wykluczona z rajdów!

Choć historia elektrycznej Fabii na rajdowych oesach dopiero się rozpoczęła, być może jesteśmy już świadkami pierwszych perturbacji....

Kultowy Drift Masters w Rydze wystartował!

It’s Riga Baby! Podobno są osoby na świecie, które traktują to powiedzenie jako jedno z najbardziej podniecających...

Renault 5 Turbo 3 – ikona w nowych szatach

Legende Automobiles to mariaż trzech francuskich pasjonatów motoryzacji i amerykańskiego klimatu Los Angeles. Efektem tego połączenia jest...

Ostatnie poprawki w Poznaniu przed MPRC

Dzisiaj w piątek odbyły się ostatnie treningi przed zawodami na nowym torze Rallycross Poznań. Mimo, że obiekt...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Pierwsze zdjęcia: Oto nowe malowanie Yarisów WRC na sezon 2021

Toyota Gazoo Racing zaprezentowała nowe malowanie swoich Yarisów WRC na sezon 2021. Jest zdecydowanie bardziej oryginalne niż dotychczasowe i... niesymetryczne. Czy to nowy trend...

Nowy puchar markowy w ERC, jeszcze w tym sezonie!

W sezonie 2021 do stawki Rajdowych Mistrzostw Europy dołączy zupełnie nowa klasa pod nazwą: Clio Trophy by Toksport WRT. Zawodnicy będą rywalizować za kierownicami...

Rajd Monte Carlo 2021 – dzień drugi: Evans na czele, Ogier goni, a Loubet wpada na skarpę

Drugi dzień rywalizacji podczas Rajdu Monte Carlo 2021 przyniósł sporo przetasowań i zwrotów akcji. Tanak spadł na trzecie miejsce, a Ogier obudził się i...