niedziela, 17 stycznia, 2021
Strona główna Rajdy Klimas znów najszybszy

Klimas znów najszybszy

Podczas gdy cały motorsport w realnym świecie musiał się zatrzymać, wszelkie problemy ominęły na szczęście świat wirtualnych rajdów. Więc pod koniec marca kierowcy stanęli do walki w trzeciej rundzie sezonu VRC – Rajdzie Meksyku. Ameryka Środkowa powróciła więc do łask Virtual Rally Championship po dwóch latach nieobecności. Wizyta w Leon miała też być pierwszą okazją w tym roku, do sprawdzenia się na szutrze. Na zawodników czekało 20 odcinków specjalnych. Od krętych technicznych prób wysoko w górach, po ciasne, asfaltowe superoesy w miastach. Tak jak w rzeczywistości: kluczem do sukcesu było przetrwanie.

Ta sztuka z nawiązką udała się Adrianowi Klimasowi. Na pierwszym etapie zwycięzca Rajdu Szwecji walczył zaciekle z Tomaszem Wachem w barwach Automobilklubu Polskiego, lecz po OS6 zawodnik Killaza znalazł się na czele rajdu. Wach trzymał się za nim blisko przez wszystkie etapy, ale nie zdołał zredukować straty i na mecie musiał uznać wyższość Klimasa. Dystansu do pierwszej dwójki nie tracił Petr Kubovsky. Czech pojechał bardzo solidny rajd i zakończył zawody na najniższym stopniu podium. O szczęściu mógł za to mówić Michał Walkowski z AK-Sport WRT. Na ostatnim odcinku skorzystał z pecha rywali i rzutem na taśmę wskoczył na czwarte miejsce. To samo tyczy się Mateusza Koralewskiego z 2BRally Team, który zameldował się na piątym miejscu.

Najwięcej emocji ponownie dostarczyła klasa VRC 2. Obserwowaliśmy tam walkę dwóch Finów: Janne Lahanena i Samiego Peltoli. Przed ostatnim odcinkiem faworytem wydawał się Peltola, który miał 2,12 sekundy przewagi nad swoim rodakiem. Lahanen jednak pojechał ostatnią próbę jak z nut, a drobny błąd Peltoli sprawił, że Janne wygrał rajd o zaledwie 0,21 sekundy (!). To już kolejny z wielu pasjonujących pojedynków wśród R5 w historii VRC. Po równym występie, trzecie miejsce dowiózł Zdenek Jilek. Cała pierwsza trójka jechała Skodami Fabia R5.

Spokojniej przebiegała rywalizacja w VRC 3. Pewne zwycięstwo odniósł Michał Górski reprezentujący AK-Sport WRT, który zameldował się tym samym na drugim miejscu w klasyfikacji punktowej tej klasy. Za jego plecami w Rajdzie Meksyku finiszował Mateusz Sznajderski z Killaz Motorsport. Pierwszą trójkę zamknął Michał Ungeheuer w barwach Conquest Racing.

Walka o zwycięstwo VRC 4 nie dostarczyła wiele dramaturgii. Pewnie wygrał Patrik Akerfelt, dla którego jest to już drugi z rzędu triumf w tym sezonie. O wiele ciekawej było za plecami Fina. Pojedynek o drugie miejsce stoczyli Marcin Piekos z Automobilklubu Polskiego i doświadczony Jyrki Niemela. Piekos utrzymywał Niemelę za swoimi plecami, ale na ostatniej pętli, kierowca z Finlandii rzucił się do odrabiania strat. Zdołał ją zredukować, aż do 4 sekund, ale Jyrkiemu zabrakło rajdu na dogonienie Marcina i musiał zadowolić się trzecim miejscem.

Wśród samochodów historycznych najszybszy był tym razem Roni Lotjonen w Fordzie Escorcie. Zaraz za jego plecami, z małą stratą rajd ukończył Simon Xurxo w identycznej rajdówce. Najniższy stopień podium powędrował do Wojciecha Anusiewicza w barwach 2BRally Team i w Imprezie 555. Liderem kategorii w punktach nadal jest Maciej Mynarski.

Sensacyjną wygraną w klasyfikacji zespołów może się pochwalić FISU Rally Team. Zawodnicy tej ekipy zgromadzili aż 77 punktów i zostawili daleko w tyle konkurencję. 62 oczka zgromadził natomiast Automobilklub Polski i umocnił się na prowadzeniu. Nieco ponad trzydzieści punktów za ich plecami znajdują się kierowcy 2BRally Team, którzy z Meksyku przywieźli 60 oczek. Trzecie miejsce utrzymuje AK-Sport WRT, ze zdobyczą rzędu 57 punktów przywiezioną z Ameryki Środkowej.

To wszystko co działo się w trzeciej rundzie VRC. Następny w kolejności jest malowniczy Rajd Azorów. Do zobaczenia na portugalskiej wyspie!

Julek Winiarek

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Najlepszy film Rally and Race z 2020 roku, czyli rajdowe legendy na Torze Modlin

Początek roku to jednocześnie czas podsumowań. Przejrzeliśmy nasze archiwum i wybraliśmy najbardziej gorące materiały z ubiegłego roku...

Historia Skody w rajdach samochodowych

Historia tej marki w sporcie samochodowym jest niezwykle interesująca. Od mało udanej Octavii i Fabii WRC po...

Kto pojedzie w WRC2 w Rajdzie Monte Carlo 2021?

Podczas Rajdu Monte Carlo zaprezentują się tradycyjnie zawodnicy startujący w klasie WRC 2. Zatem przyjrzyjmy się stawce...

Mistrz Austrii zadebiutuje na trasach WRC

Hermann Neubauer wystartuję w Rajdzie Monte Carlo, pierwszej rundzie tegorocznej odsłony Mistrzostw Świata 2021. Zwycięzca łącznie dwudziestu rund...

Polskie BMW M3 na podbój rallycrossowych torów Wielkiej Brytanii

Mimo trudnego okresu i spowolnienia gospodarczego spowodowanego epidemią koronawirusa, na początku 2020 roku, w polskim warsztacie praca...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Pierwsze zdjęcia: Oto nowe malowanie Yarisów WRC na sezon 2021

Toyota Gazoo Racing zaprezentowała nowe malowanie swoich Yarisów WRC na sezon 2021. Jest zdecydowanie bardziej oryginalne niż dotychczasowe i... niesymetryczne. Czy to nowy trend...

Zawodniczka Orlen Teamu przesiada się do Fabii R5

Adrienn Vogel startująca w barwach spółki PKN Orlen, w przyszłym sezonie zaprezentuję się za kierownicą Skody Fabii R5 Evo. Węgierka w rajdach samochodowych bierze czynny...

Klasa historyczna w Tarmac Masters

Według nieoficjalnych informacji w sezonie 2021 jedną z nowości w cyklu Marten Tarmac Masters będzie nowo utworzona klasa. Regulamin cyklu zostanie opublikowany na dniach, ale...

Legendą zostać za życia

Jeśli nie wiesz kim jest Szaya, to trafiłeś na zły portal. Bo powinieneś wiedzieć, że Krzysztof Szaya Szaykowski to jedna z największych osobowości w...