Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie.

Adrian Chwietczuk nadal będzie startował za kierownicą Skody Fabii R5 Evo ze stajni Hołowczyc Racing natomiast na jego prawym fotelu będzie obecny Jarek Baran, z którym nawiązał współpracę w zeszłym sezonie. Plany dotyczące startów nie są jeszcze znane, ale jak zapewnia Chwietczuk pierwszy tegoroczny występ może się odbyć już w lutym. Krótko o swoich planach opowiedział także Kacper Wróblewski. Zawodnik Orlen Teamu na pewno zostanie, tak samo jak Chwietczuk, przy Skodzie Fabii R5 Evo. Auto nadal będzie wynajmowane od zespołu ToppCars.

RSMP 2021 – Sezon powrotów

Do stawki RSMP może wrócić Zbigniew Gabryś, który po roku przerwy zaprezentuję się za kierownicą Volkswagena Polo R5 należącego do rybnickiej stajni Rallytechnology. Jego nowym pilotem zostanie Krzysztof Janik, który niedawno podzielił się z nami swoimi planami współpracy z Gabrysiem.

Według nieoficjalnych informacji do możliwego powrotu szykuję się także II Wicemistrz Europy, czyli Łukasz Habaj. Na ten moment nie ma jeszcze żadnych informacji związanych z ewentualnym powrotem Mistrza Polski sprzed sześciu lat.

RSMP 2021 – Ile zobaczymy Rally4 na starcie ?

Z kolei w „ośce” z pewnością pojadą Szymon Cieślak i Jakub Brzeziński. Pierwszy z nich zrobi krok naprzód przesiadając się z Peugeota 208 R2 do Forda Fiesty Rally4 pochodzącego z polskiego oddziału M-Sport. Współpracę z Brytyjską stajnią ma rozpocząć też Mistrz Polski klasy 4WD z sezonu 2019 – Kuba Brzeziński. Tego znanego zawodnika zobaczymy ponownie (po roku przerwy) za kierownicą – tym razem Fiesty w najnowszej specyfikacji Rally4. Samochód ma być oficjalnie podstawiany przez krakowski oddział M-Sportu, który przez tegoroczny rok będzie wspierał II wicemistrza Polski.

W samochodzie klasy Rally4, a dokładnie w Peugeocie ze stajni RallyLab zobaczymy najprawdopodobniej Grzegorza Bondera, który w ubiegłym sezonie startował pierwszą generacją 208 R2. Do Peugeota 208 Rally4 może wsiąść także Kamil Bolek, którego dokładne plany na sezon 2021 nie są jeszcze znane, ale z pewnością będzie to samochód z napędem na przednią oś.