M-Sport potwierdza nowe skrzydło Pumy Rally1

Brytyjski zespół M-Sport potwierdził, że opracowywane od dawna nowe tylne skrzydło Forda Pumy Rally1 w końcu zadebiutuje na odcinkach specjalnych Rajdowych Mistrzostw Świata WRC.

Warsztat odpowiedzialny za rajdowy program Forda w czołowej kategorii rajdów samochodowych jest w końcu gotowy, aby wprowadzić ulepszenie do aerodynamiki jednego z trzech samochodów Rally1. Obaj kierowcy ekipy otrzymają nowe tylne skrzydło podczas nadchodzącego WRC Rajdu Chorwacji w przyszłym tygodniu.

„Ulepszone tylne skrzydło zadebiutuje w Fordzie Puma Rally1 w Chorwacji, po pracach rozwojowych na przestrzeni sezonu 2023. Poprawiona aerodynamika nowego skrzydła powinna pomóc załogom na szybkich sekcjach w Chorwacji oraz na przestrzeni reszty sezonu” – czytamy w komunikacie prasowym M-Sportu.

Dysponujący najmniejszymi zasobami zespół Rally1 przyjedzie na kolejną rundę WRC w dobrych nastrojach, po tym jak Adrien Fourmaux wywalczył podia w dwóch ostatnich startach i zajmuje trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej po Rajdzie Safari w Kenii.

Aerodynamika punktem spornym w WRC

Opracowanie nowego tylnego skrzydła potencjalnie może potencjalnie przynieść korzyści tylko do końca tego sezonu. Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA chce bowiem uprościć aerodynamikę samochodów Rally1 od przyszłego sezonu, a jednym ze sposobów na to jest zmniejszenie rozmiarów tylnego skrzydła.

M-Sport zamierza bronić swojej inwestycji i wraz z pozostałymi zespołami producenckimi wystosował pismo do Komisji WRC, chcąc zatrzymać zmianę regulaminu w środku okresu homologacyjnego obecnych aut, który potrwa do końca sezonu 2026.

Podobają ci się nasze newsy? Nie przegap żadnego: obserwuj RALLY and RACE na Google News.