Mercedes AMG GT Track Series. Nielegalny na drodze, stworzony na tor

Mercedes AMG GT Track Series
Mercedes AMG GT Track Series

Nadworny tuner marki Mercedes – firma AMG – wprowadza na rynek ekstremalną odmianę modelu GT. Wersja Track Series to rozwinięcie ekstremalnego Black Series. Do tego stopnia, że samochód nie ma homologacji drogowej.

Inżynierowie z AMG postanowili pokazać, że z wersji Black Series da się jeszcze trochę wycisnąć. W ten sposób powstał bezkompromisowy model AMG GT Track Series – ekskluzywna maszyna sportowa przeznaczona do wykorzystania wyłącznie podczas imprez sportowych oraz track day-ów.

734 KM mocy z silnika V8

Pod maską pracuje podwójnie doładowany, 4-litrowy silnik V8. Dzięki zastosowaniu specjalnych wtryskiwaczy i nowego oprogramowania sterującego, maksymalna moc wzrosła do 540 kW (734 KM). Maksymalny moment obrotowy sięga teraz 850 Nm.

Mercedes AMG GT Track Series
Mercedes AMG GT Track Series

Całość trafia na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej, sekwencyjnej skrzyni biegów Hewland HLA z regulowanym mechanizmem różnicowym. Przekładnia zamontowana na tylnej osi w konfiguracji transaxle posiada połączenie z silnikiem za pomocą rury reakcyjnej wykonanej z włókna węglowego.

Zobacz: Toyota GR Supra GT4 50 Edition – limitowany rarytas na tor

Zawieszenie składa się z regulowanych, czterokierunkowych amortyzatorów Bilstein. Każdy z nich ma możliwość ustawienia wysokiej i niskiej prędkości w zakresie odbicia i kompresji, a także umożliwia regulację wysokości jazdy. Stabilizatory również umożliwiają regulację.

Auto stoi się na 18-calowych, kutych aluminiowych felgach, lakierowanych na wysoki połysk. Pod nimi skrywa stalowe hamulce (390 mm na przedniej osi, 355 mm na tylnej) oraz specjalną belkę regulującą równowagę hamowania.

Mercedes AMG GT Track Series
Mercedes AMG GT Track Series

Większą część elementów nadwozia wykonano z włókna węglowego. Całość jest podporządkowana generowaniu jak największej siły docisku. Potężne wloty powietrza są odpowiedzialne za skuteczne chłodzenie wszystkich kluczowych podzespołów. Masa własna tego modelu to zaledwie 1400 kg.

Seryjna klatka i gaśnica

We wnętrzu znajduje się klatka bezpieczeństwa wykonana ze stali o wysokiej wytrzymałości. Została przykręcona do aluminiowej ramy przestrzennej. W dachu umieszczono właz ewakuacyjny. Standardowe wyposażenie obejmuje pięciopunktowe pasy bezpieczeństwa i ergonomiczny fotel z pianką. O bezpieczeństwo dba wydajny system gaśniczy oraz siatki zabezpieczające kierowcę.

Mercedes AMG GT Track Series
Mercedes AMG GT Track Series

Kierownicę w modelu Track Series zaprojektowali eksperci od symulatorów wyścigów z firmy Cube Controls. Oferuje możliwość pełnej regulacji i konfiguracji. Kierowca ma do dyspozycji wyświetlacz BOSCH DDU 11 oraz kompleksowy system rejestracji danych. Podobnie jak w modelach specyfikacji GT3 i GT4, kierujący ma do wyboru 12 poziomów regulacji wyścigowej kontroli trakcji oraz systemu ABS.

Tylko 55 egzemplarzy

Powstanie tylko 55 sztuk tego modelu. Dostawy dla klientów rozpoczną się już w drugim kwartale tego roku. Katalogowa cena Mercedesa-AMG GT Track Series wynosi 369 tys. euro plus VAT.

Kupujący są objęci specjalnym programem, który oferuje m.in. szkolenie techniczne przed dostarczeniem pojazdu, indywidualne wsparcie inżynierów podczas dni na torze, linię serwisową podczas weekendów wyścigowych, a także usługi logistyczne i dostawy części zamiennych.