piątek, 1 grudnia, 2023
42 numer w sklepie online, dostawa GRATIS
Strona głównaAktualnościMokre i wietrzne Tychy

Mokre i wietrzne Tychy

W niedzielę, szesnastego marca na torze testowym Fiat Auto Poland odbył się „Wiosenny Sprint”. Chętnych chcących doskonalić swoje umiejętności za kierownicą było więcej niż zwykle.  W środę przed zawodami, licząca siedemdziesiąt pozycji lista zgłoszeń była już zamknięta. W związku z tym organizator rozszerzył ją o dodatkowe dziesięć miejsc.

Automobilklub Ziemi Tyskiej przygotował techniczną dwukilometrową próbę, którą zawodnicy przejeżdżali trzykrotnie. O godzinie jedenastej pierwsza z dopuszczonych siedemdziesięciu czterech załóg stanęła na starcie.

Nie zabrakło oponiarskich dylematów – semislicki czy opony deszczowe? Zmienna pogoda nie ułatwiała wyboru.

W tych trudnych warunkach w mocno obsadzonej klasie pierwszej do 1400ccm najlepiej poradził sobie debiutant za kierownicą Cinquecento – Bartosz Tondryk pilotowany przez żonę Dominikę. Mimo kary pięć sekund za potrącenie szykany miał jeszcze przewagę nad kolejną załogą Dawid Gajda/Robert Jendrysik w stu dwudziesto konnym Cinquecento. Dwie dziesiąte za nimi znalazł się Suzuki Swift Radka Woźnicy, którego pilotował Piotr Czerkalski.

Kara pięciu sekund również nie przeszkodziła w zwycięstwie Grzegorzowi Pudełko startującemu z Sebastianem Stabikiem. Ich Honda okazała się być najszybsza w klasie drugiej, do 1600ccm. W pokonanym polu zostawili dwa Citroeny Saxo VTS – Dawida Barosza z Michałem Zartem oraz Marcina Korczyka z Damianem Kostką.

W klasie trzeciej, do 2000ccm panuje największa różnorodność sprzętowa. Tym razem górą były francuskie konstrukcje, które zajęły całe podium. Sebastian Puzoń z Michałem Podżorskim potrafią wykorzystać atuty swojego Clio Sport i tym sposobem wygrali po zaciętej walce. Damian Handzlik z Grzegorzem Paciorkiem Peugeotem 206 zajęli drugie miejsce, a poprzednia generacja małego lwa dowiozła załogę Arek Pałosz/Błażej Broda na najniższym stopniu podium.

Całe podium klasy czwartej, powyżej 2000ccm zajęły Mitsubishi Lancery Evolution. Nie pierwszy raz najszybsza okazała się załoga Przemysław Mendrek/Artut Kałuża. Trochę ponad piętnaście sekund stracili kolejni na mecie  Piotr Puchałka/Kamil Kokolus i Wojciech Tokarz/Urszula Flaga.

Nowością jest klasa RWD czyli samochody napędzane na tylna oś, które pokonują trasę w bardziej widowiskowy sposób. Zdominowały ją BMW, z których najszybsze było E30 Rafała Szlagi startującego z Rafałem Orlikiem. E36 Jakuba Sikory dowiozło jego wraz z pilotem Dawidem rakiem na drugim miejscu. Tym samym modelem na trzecie miejsce w klasie zajęli Tomasz Mizera i Sławomir Weisman.

Zapraszamy na pierwszą, zaliczana do cyklu Samochodowych Mistrzostw Tychów rundę, która odbędzie się 6 kwietnia. Informacje www.azt.tychy.pl

Tekst: Filip Janota
Fot. majkeld.info

 

NOWOŚCI

Trwa badanie kontrolne przed 61. Rajdem Barbórka

Trwa badanie kontrolne przed 61. Rajdem Barbórka. Jesteśmy na miejscu! Badanie Kontrolne do 61. Rajdu Barbórka zlokalizowane jest...

Łukasz Borowski: „Mam nadzieję, że zobaczymy się na Karowej!”

Borowski
Łukasz Borowski to stały bywalec superoesów i amatorskich imprez torowych, na których święcił już niejeden triumf. Przed...

Czy to koniec The Grand Tour? Nakręcono już ostatni odcinek?

Grand Tour
Wygląda na to, że słowa Clarksona wypowiedziane w 2019 roku okazały się prorocze... Według najnowszych doniesień, Amazon...

61. Rajd Barbórka – utrudnienia w ruchu, zamknięte ulice

Dosłownie godziny dzielą nas od startu 61. edycji Rajdu Barbórka. Włodarze Warszawy poinformowali o wszystkich utrudnieniach w...

61 Rajd Barbórka – harmonogram i relacje LIVE

Już w sobotę 2 grudnia wielki finał sezonu za sprawą 61 Rajdu Barbórka. W tegorocznej edycji zmierzy...

NAJPOCZYTNIEJSZE