sobota, 1 października, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościMokre i wietrzne Tychy

Mokre i wietrzne Tychy

W niedzielę, szesnastego marca na torze testowym Fiat Auto Poland odbył się „Wiosenny Sprint”. Chętnych chcących doskonalić swoje umiejętności za kierownicą było więcej niż zwykle.  W środę przed zawodami, licząca siedemdziesiąt pozycji lista zgłoszeń była już zamknięta. W związku z tym organizator rozszerzył ją o dodatkowe dziesięć miejsc.

Automobilklub Ziemi Tyskiej przygotował techniczną dwukilometrową próbę, którą zawodnicy przejeżdżali trzykrotnie. O godzinie jedenastej pierwsza z dopuszczonych siedemdziesięciu czterech załóg stanęła na starcie.

Nie zabrakło oponiarskich dylematów – semislicki czy opony deszczowe? Zmienna pogoda nie ułatwiała wyboru.

W tych trudnych warunkach w mocno obsadzonej klasie pierwszej do 1400ccm najlepiej poradził sobie debiutant za kierownicą Cinquecento – Bartosz Tondryk pilotowany przez żonę Dominikę. Mimo kary pięć sekund za potrącenie szykany miał jeszcze przewagę nad kolejną załogą Dawid Gajda/Robert Jendrysik w stu dwudziesto konnym Cinquecento. Dwie dziesiąte za nimi znalazł się Suzuki Swift Radka Woźnicy, którego pilotował Piotr Czerkalski.

Kara pięciu sekund również nie przeszkodziła w zwycięstwie Grzegorzowi Pudełko startującemu z Sebastianem Stabikiem. Ich Honda okazała się być najszybsza w klasie drugiej, do 1600ccm. W pokonanym polu zostawili dwa Citroeny Saxo VTS – Dawida Barosza z Michałem Zartem oraz Marcina Korczyka z Damianem Kostką.

W klasie trzeciej, do 2000ccm panuje największa różnorodność sprzętowa. Tym razem górą były francuskie konstrukcje, które zajęły całe podium. Sebastian Puzoń z Michałem Podżorskim potrafią wykorzystać atuty swojego Clio Sport i tym sposobem wygrali po zaciętej walce. Damian Handzlik z Grzegorzem Paciorkiem Peugeotem 206 zajęli drugie miejsce, a poprzednia generacja małego lwa dowiozła załogę Arek Pałosz/Błażej Broda na najniższym stopniu podium.

Całe podium klasy czwartej, powyżej 2000ccm zajęły Mitsubishi Lancery Evolution. Nie pierwszy raz najszybsza okazała się załoga Przemysław Mendrek/Artut Kałuża. Trochę ponad piętnaście sekund stracili kolejni na mecie  Piotr Puchałka/Kamil Kokolus i Wojciech Tokarz/Urszula Flaga.

Nowością jest klasa RWD czyli samochody napędzane na tylna oś, które pokonują trasę w bardziej widowiskowy sposób. Zdominowały ją BMW, z których najszybsze było E30 Rafała Szlagi startującego z Rafałem Orlikiem. E36 Jakuba Sikory dowiozło jego wraz z pilotem Dawidem rakiem na drugim miejscu. Tym samym modelem na trzecie miejsce w klasie zajęli Tomasz Mizera i Sławomir Weisman.

Zapraszamy na pierwszą, zaliczana do cyklu Samochodowych Mistrzostw Tychów rundę, która odbędzie się 6 kwietnia. Informacje www.azt.tychy.pl

Tekst: Filip Janota
Fot. majkeld.info

 

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Kacper Osek: „W Poznaniu chce po prostu cieszyć się jazdą”

Osek
Kacper Osek zaliczył naprawdę emocjonujący debiut w Swift Cup Europe. Świetne występy przeplatały się z licznymi problemami...

Znamy nowego mistrza Mazda MX-5 Cup Poland

Losy rywalizacji o tytuł mistrzowski w sezonie 2022 Unitel Mazda MX-5 Cup Poland powered by Hankook zostały...

Kolejny nowy zwycięzca w WORK STUFF Super S Cup

Jerzy Drabent został siódmym zwycięzcą w 11 rundach tegorocznego cyklu WORK STUFF Super S Cup. W piątkowym...

Toyota Carina ’95 E GTi Liftback odbudowana od podstaw – Gadanie kontrolne

Toyota Carina ’95 E GTi Liftback
Toyota Carina '95 E GTi Liftback – nie brzmi jak coś co warto rozebrać do ostatniej śrubki...

Ławski wygrywa piątkowe Trofeo di serie

Ubiegłoroczny mistrz Trofeo di serie Piotr Ławski odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w sezonie 2022 podczas przedostatniej rundy...

NAJPOCZYTNIEJSZE