środa, 1 lutego, 2023
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościMokre i wietrzne Tychy

Mokre i wietrzne Tychy

W niedzielę, szesnastego marca na torze testowym Fiat Auto Poland odbył się „Wiosenny Sprint”. Chętnych chcących doskonalić swoje umiejętności za kierownicą było więcej niż zwykle.  W środę przed zawodami, licząca siedemdziesiąt pozycji lista zgłoszeń była już zamknięta. W związku z tym organizator rozszerzył ją o dodatkowe dziesięć miejsc.

Automobilklub Ziemi Tyskiej przygotował techniczną dwukilometrową próbę, którą zawodnicy przejeżdżali trzykrotnie. O godzinie jedenastej pierwsza z dopuszczonych siedemdziesięciu czterech załóg stanęła na starcie.

Nie zabrakło oponiarskich dylematów – semislicki czy opony deszczowe? Zmienna pogoda nie ułatwiała wyboru.

W tych trudnych warunkach w mocno obsadzonej klasie pierwszej do 1400ccm najlepiej poradził sobie debiutant za kierownicą Cinquecento – Bartosz Tondryk pilotowany przez żonę Dominikę. Mimo kary pięć sekund za potrącenie szykany miał jeszcze przewagę nad kolejną załogą Dawid Gajda/Robert Jendrysik w stu dwudziesto konnym Cinquecento. Dwie dziesiąte za nimi znalazł się Suzuki Swift Radka Woźnicy, którego pilotował Piotr Czerkalski.

Kara pięciu sekund również nie przeszkodziła w zwycięstwie Grzegorzowi Pudełko startującemu z Sebastianem Stabikiem. Ich Honda okazała się być najszybsza w klasie drugiej, do 1600ccm. W pokonanym polu zostawili dwa Citroeny Saxo VTS – Dawida Barosza z Michałem Zartem oraz Marcina Korczyka z Damianem Kostką.

W klasie trzeciej, do 2000ccm panuje największa różnorodność sprzętowa. Tym razem górą były francuskie konstrukcje, które zajęły całe podium. Sebastian Puzoń z Michałem Podżorskim potrafią wykorzystać atuty swojego Clio Sport i tym sposobem wygrali po zaciętej walce. Damian Handzlik z Grzegorzem Paciorkiem Peugeotem 206 zajęli drugie miejsce, a poprzednia generacja małego lwa dowiozła załogę Arek Pałosz/Błażej Broda na najniższym stopniu podium.

Całe podium klasy czwartej, powyżej 2000ccm zajęły Mitsubishi Lancery Evolution. Nie pierwszy raz najszybsza okazała się załoga Przemysław Mendrek/Artut Kałuża. Trochę ponad piętnaście sekund stracili kolejni na mecie  Piotr Puchałka/Kamil Kokolus i Wojciech Tokarz/Urszula Flaga.

Nowością jest klasa RWD czyli samochody napędzane na tylna oś, które pokonują trasę w bardziej widowiskowy sposób. Zdominowały ją BMW, z których najszybsze było E30 Rafała Szlagi startującego z Rafałem Orlikiem. E36 Jakuba Sikory dowiozło jego wraz z pilotem Dawidem rakiem na drugim miejscu. Tym samym modelem na trzecie miejsce w klasie zajęli Tomasz Mizera i Sławomir Weisman.

Zapraszamy na pierwszą, zaliczana do cyklu Samochodowych Mistrzostw Tychów rundę, która odbędzie się 6 kwietnia. Informacje www.azt.tychy.pl

Tekst: Filip Janota
Fot. majkeld.info

 

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Pierwsza runda Pucharu Świata przed Hołowczycem i Kurzeją

Nieco ponad dwa tygodnie po tym, jak w Arabii Saudyjskiej gościł najbardziej wymagający Rajd Dakar, jaki kiedykolwiek...

Viaplay rezygnuje z darmowych transmisji. Stacja zmienia zdanie

Viaplay rezygnuje z darmowych transmisji
Viaplay od tego sezonu nabyło prawa do transmisji F1. Stacja obiecywała udostępnić wybrane wyścigi oraz skróty za...

Pierwsza prezentacja. Haas zaprezentował barwy na sezon 2023 F1

Amerykański zespół Haas jako pierwszy ze stawki Formuły 1 zaprezentował barwy ekipy na tegoroczny sezon Grand Prix....

Kimi Raikkonen nie nudzi się na emeryturze. Spłodził kolejnego potomka

Kimi Raikkonen i jego rodzina
Kimi Raikkonen zapowiadał, że zamierza poświęcać więcej czasu rodzinie. Owoce jego obietnic można zobaczyć na najnowszym zdjęciu...

Toyota pracuje nad sportową odmianą… Priusa?

Toyota
Samochody z motorsportowym "zacięciem'' i... kilkoma dodatkami prosto z wyczynowych wersji sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Nic...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here