Pierre-Louis Loubet odpada z gry po uderzeniu w most

Loubet
fot. wrc.com

Niestety, Pierre-Louis Loubet wycofał się z dzisiejszej rywalizacji po przygodzie na ostatnich metrach odcinka „Le Fugeret – Thorame-Haute”. Francuz wpadł w poślizg i uderzył w barierę mostu, niszcząc zawieszenie oraz koło swojej Pumy.

Dzisiejszy etap otwierał oes „Le Fugeret – Thorame-Haute 1”, próba będąca prawdziwą definicją Rajdu Monte-Carlo. Siedemnastokilometrową trasę cechowały krótkie, wąskie zakręty, strome zbocza i urwiska oraz metalowe bariery oddzielające asfalt od skał lub… przepaści. Niestety, sobotni poranek zebrał swoje żniwo. Mróz i „czarny lód” zawitały na Monte na dobre, zaś ich pierwszą ofiarą był reprezentant M-Sportu, Pierre-Louis Loubet.

fot. WRC – oficjalny profil Facebook

Francuska droga przez mękę

Bez cienia wątpliwości, start w 91. Rajdzie Monte-Carlo był dla Francuza najważniejszym momentem w jego karierze. Loubet pilotowany przez Nicolasa Gilsoula spełnił marzenia i zadebiutował w roli pełnoetatowego kierowcy fabrycznego M-Sportu. Niestety, debiut był prawdziwą, rajdową drogą krzyżową… Dzień otwarcia nie zapowiadał kłopotów, a mistrz świata WRC2 z 2019 roku zanotował dwie, siódme lokaty. Co najważniejsze, Pierre-Louis zachował bezpośredni kontakt z czołówką. Wszystko zaczęło się następnego dnia rano…

Na ostatniej próbie porannej pętli Loubet i Gilsoul stracili wspomaganie kierownicy. Tuż przed metą OS5 Francuzi wylądowali nawet poza drogą, lecz potężna moc Pumy Rally1 wyciągnęła ich z opresji, i pozwoliła zatrzymać stoper. Gwoździem do trumny był jednak harmonogram imprezy i brak popołudniowego serwisu. Po zmianie opon, załoga musiała kontynuować jazdę i siłować się z maszyną, co powodowało gigantyczne straty czasowe. Loubet był wycieńczony i nie miał nawet siły na krótkie wywiady. Ostatecznie na koniec dnia Francuzi zamykali trzecią dziesiątkę klasyfikacji generalnej, bez szans na punkty…

Sobotni poranek to nowe otwarcie i naprawiona maszyna. Niestety, zawodnik z numerem #7 popełnił poważny błąd, dosłownie na mecie odcinka. Loubet wpadł na „czarny lód”, stracił panowanie nad maszyną i uderzył w barierę mostu. Francuz uszkodził zawieszenie, felgę, całkowicie zniszczył też oponę. W wywiadzie przyznał, iż nie uda się naprawić auta. Kwadrans później pojawił się więc oficjalny komunikat, Pierre-Louis i Nicolas odpadli z gry.

Francuz potwierdził w mediach społecznościowych, iż powalczy o punkty na power stage’u.

fot. Motowizja – oficjalny profil Facebook

Dwie pętle, sześć oesów

Sebastien Ogier pozostaje liderem 91. Rajdu Monte-Carlo. Ośmiokrotny triumfator tego alpejskiego klasyka ma prawie pół minuty przewagi nad Finem, Kalle Rovanperą. Warto wspomnieć, iż wygrana na OS9 była… setnym, oesowym zwycięstwem mistrza świata! Wirtualne podium uzupełnia Thierry Neuville. Do końca etapu pozostało pięć odcinków.

Korzystając z okazji, zachęcamy Was do sprawdzenia oferty Motowizji. Po raz pierwszy w historii impreza rangi Rajdowych Mistrzostw Świata WRC transmitowana jest przez polską stację, na żywo, z komentarzem ekspertów. Motowizja pokaże wszystkie odcinki specjalne, nie tylko 91. Rajdu Monte-Carlo, ale też… pozostałych eliminacji rajdowej kampanii 2023! Na stronie internetowej kanału znajdziecie komplet informacji odnośnie zasad transmisji.

Klasyfikację generalną 91. Rajdu Monte-Carlo znajdziecie na oficjalnej stronie czempionatu.