Polonez Coupe Turbo – Polski projekt do Grupy B

431

Polski motorsport skrywa jeszcze wiele ciekawych tajemnic. OBR FSO miało wysokie aspiracje, ale ograniczone możliwości. Był jednak projekt bardzo odważny, co ciekawe był to projekt skończony.

Niestety auto nie zachowało się do dzisiejszych czasów. Nie zachowano też żadnych dokumentów, pozostało tylko kilka filmów i kilka zdjęć średniej jakości. A mimo to powstała wierna replika. To efekt długoletnich przygotowań i starannej ponad 3 letniej pracy Tomasza Szczęsnego. Spod jego ręki wyszło wiele pojazdów, cechuje je nadzwyczajna pieczołowitość i precyzja. Replika Poloneza Grupy B została zostawiona na sam koniec jego „prac”. Tutaj wykorzystał swoje doświadczenie oraz kontakty. Wiele części użytych w tym aucie było … fabrycznie nowych.

Tomasz Szczęsny przy swoim Polonezie Coupe Turbo Grupy B

Udało nam się wykonać sesję fotograficzną tego wyjątkowego auta w niesamowitej scenerii Fabryki FSO na Warszawskim Żeraniu. To idealna sceneria dla tego pojazdu. Mieliśmy też okazję poznać oraz porozmawiać z samym Tomaszem Szczęsnym, który wykonał tą replikę samodzielnie. Zdradził nam to co wie o historii Poloneza Turbo oraz jak docierał do informacji o nim. Ta replika to w tej chwili jedyny dowód na istnienie tego projektu.

Więcej dowiecie się w najnowszym wydaniu naszego magazynu. Polonez Turbo jest jego głównym bohaterem bo mimo, że polska motoryzacja skończyła się wraz z upadkiem FSO to w latach świetności nie było się czego wstydzić. Wielka szkoda, że niestety nie wykorzystano tego potencjału.

WEJDŹ DO NASZEGO SKLEPU PO 42 NR RALLY AND RACE