Rimac Nevera bije rekord na Nurburgring. Tesla wolniejsza o 20 sekund

Rimac Nevera bije rekord na torze Nurburgring
Rimac Nevera bije rekord na torze Nurburgring

Rimac Nevera to chorwacki hipersamochód, który pojawił się niedawno na torze Nurburgring z poważną misją – pobic kolejny rekord. Chorwacki kierowca Martin Kodrić podołał zadaniu i przejechał okrążenie w rekordowym czasie.

Rimac Nevera przejechał szybciej okrążenie na torze Nurburgring niż Tesla Model S Plaid Track Pack. Producent z Chorwacji ogłosił, że elektryczny hipersamochód ustanowił nowy rekord okrążenia w kategorii samochodów elektrycznych.

Rimac Nevera bije rekord na Nurburgring – jaki czas osiągnął?

Chorwacki hipersamochód napędzany prądem osiągnęła niewiarygodny czas 7 minut i 5,298 sekundy. Tym samym pokonała Teslę i zajęła drugie miejsce w ogólnym rankingu. Próbę bicia rekordu przeprowadzono również na skróconej wersji toru – pętli o długości 20,6 km. Rimac Nevera uzyskał czas 7 minut i 0,928 sekundy.

Samochód prowadził kierowca testowy Martin Kodrić. Chorwacki samochód wyposażono w opony Michelin Cup2R. Czas przejazdu był mierzony niezależnie przez TÜV SÜD oraz telemetrię pokładową.

Osiągi modelu Rimac Nevera robią wrażenie, ale nadal najszybszym pojazdem produkcyjnym na torze Nurburgring jest Mercedes-AMG One z czasem 6 minut i 35,183 sekundy. Warto wspomnieć, że elektryczny samochód Nio EP9 osiągnął czas 6 minut i 45,90 sekundy w 2017 roku. Jednak ten rekord nie został do tej pory oficjalnie potwierdzony.

Rimac Nevera jest szybszy niż Tesla Model S

Dotychczasowy rekordzista wśród samochodów elektrycznych – Tesla Model S Track Pack – osiągnął czas 7 minut i 25,231 sekundy, pokonując m.in. Porsche Taycan Turbo S. Nowy czas Nevery jest lepszy od wyniku osiągnętego przez Teslę o prawie 20 sekund.

Przeczytaj koniecznie: Lewis Hamilton czeka na dwa Mercedesy-AMG One

Producent opublikował nagranie, które pokazuje Neverę przyspieszającą w zakrętach, a na torze słychać dźwięk wiatru i opon, które zagłuszają szumy silników elektrycznych.

Osiągnięcie rekordu było nie lada wyczynem. Kierowca stwierdził, że warunki pogodowe podczas treningów były bardzo trudne, a rekordowy czas udało się ustanowić w jednym z najgorętszych dni. Dodał, że choć Nevera ma być wygodnym hipersamochodem klasy GT, to na torze jest „nieprawdopodobnie szybka”.

„Nevera zrewolucjonizowała świat hipersamochodów, wprowadzając nowe technologie i wydajność. Najlepszym dowodem są rekordy, które bijemy w 2023 roku” – podsumował Mate Rimac, prezes firmy.

Jaką moc i osiągi oferuje Rimac Nevera?

Elektryczny hipersamochód oferuje imponujące osiągi. Silniki generują 1,4 megawata mocy oraz moment obrotowy 2360 Nm. Pojemność baterii to 120 kWh. Rozpędza się do 100 km/h w 1,74 sekundy, a ćwierć mili pokonuje w 8,25 sekundy. Prędkość maksymalna to 412 km/h.

Zobacz: Nico Rosberg odebrał nowego, prawie 2000-konnego Rimaca

Firma Rimac wprowadza na rynek model Nevera w specjalnej wersji Time Attack podczas Monterey Car Week. Limitowana edycja nawiązująca do rekordów Nevery w tym roku powstanie w limitowanym nakładzie 12 egzemplarzy.

Będą się wyróżniać lakierem Squadron Black i paskami Lightning Green nawiązują do zjawiska atmosferycznego po burzach, gdy naładowane cząsteczki jonów dodają niebu żywej zielonej barwy. Ten kolor nawiązuję również do elektrycznego BMW Serii 3, którego właścicielem jest prezes firmy Rimac.