Toyota GR Corolla w Polsce. Oferta całego, sprawnego egzemplarza 300-konnej Corolli

Toyota GR Corolla
fot. olx.pl

Toyota GR Corolla do sprzedania w Polsce! Model nie jest dostępny w europejskiej dystrybucji, ale już pojawił się pierwszy egzemplarz, który nie jest rozbity, a zdjęcia wskazują, że faktycznie znajduje się w Polsce.

Pierwsza Toyota GR Corolla jest już w Polsce. Przy tej okazji watro wytłumaczyć drobną różnicę pomiędzy „GR Corolla” a „Corolla GR”. Różnica ta działa tak samo, jak przy „GR Yaris” i „Yaris GR”. Wiele osób nie dba o poprawną pisownię i mówiąc o czteronapędowym Yarisie notującym bardzo dobre czasy w imprezach amatorskich, stawia magiczne GR po nazwie modelu, a to niestety błąd! Yaris GR i Corolla GR to nic innego jak „przednionapędówki” z pakietem. W momencie, gdy GR pojawia się przed nazwą modelu, mówimy o wersji specjalnej, czyli w przypadku Yarisa o trzycylindrowym turbodoładowanym 1.6 i napędzie na cztery koła. To zupełnie inne auto niż „cywilny” wolnossący Yaris. Różni się nie tylko silnikiem i napędem, ale też budową tylnej części nadwozia, zawieszenia, fotelami i masą innych technicznych niuansów.

Toyota GR Corolla

GR Corolla podobnie jak wspomniany mniejszy wojownik tej marki, różni się znacznie od auta, które spotkacie na ulicach miast głównie w opcji hybrydowej. Ta wersja ma silnik 1.6 turbo o mocy 304 KM i 370 Nm, połączony z manualną skrzynią biegów oraz napęd na cztery koła. Auto ma dawać czysty fun z jazdy, a więc w przeciwieństwie do „normalnej” Corolli tutaj znajdziecie tradycyjny hamulec ręczny zamiast przycisku. Wizualnie nie jest przesadnie krzykliwy, ale dla nas petrolheadów… Zdecydowanie daje znać z kim mamy do czynienia za pośrednictwem wylotów na przednich błotnikach, wydechu i całokształtu pakietu stylistycznego.

Zobacz również: Toyota Gazoo Racing – „wild moment” – jak nagrano

GR Corolla w Polsce!

Omawiany model nie jest dostępny na rynku europejskim. Gdy tylko ogłoszono pojawienie się go w Stanach Zjednoczonych, zaczęły się spekulacje, kiedy do Polski trafią pierwsze rozbitki. Ściągnięcie rozbitego egzemplarza trudne nie jest, natomiast niełatwa będzie naprawa takiego auta. Nie ubierzemy go bowiem w zderzaki z europejskiej Corolli, a rynek części używanych dla tego modelu u nas w kraju jeszcze nie istnieje. Pojawił się jednak jeden egzemplarz i ku zaskoczeniu… Cały! Nie odpowiemy na pytanie, czy jest w pełni bezwypadkowy, również w żaden sposób nie rekomendujemy, ani nie reklamujemy tego wozu. Jeśli natomiast szukasz ciekawego, dającego przyjemność z jazdy japońskiego sprzętu, to zainteresuj się ofertą.

LINK DO OGŁOSZENIA

Auto w kolorze białym wystawione jest za 219 900 zł. Przebieg 1954 kilometry, rocznik 2023. Według strony internetowej Toyoty, cena nowej GR Corolli zaczyna się od 36 500 $.