Toyota Yaris GR Sport, czyli wersja poprawiona już w Europie

fot. toyotanews.eu

Toyota zaprezentowała nowego Yarisa GR Sport. Nowe auto wzbogaca linię modelową GR Sport w Europie, ale niestety nawiązuje do niej tylko stylistycznie… szkoda.

Inżynierowie z kraju kwitnącej wiśni postanowili pójść za ciosem i wypuścić kolejną wersję nawiązującą do hitu 2021 roku – Toyoty GR Yaris. Auto wygląda zadziornie, ma większe i efektowniejsze felgi oraz zmodyfikowane zawieszenie.

fot. toyotanews.eu

Bardziej dynamiczny charakter i sportowy wygląd

Poza tuningiem zawieszenia, udoskonalili układ kierowniczy i wzmocnili nadwozie. Dodali 18-calowe koła aluminiowe z czerwonymi akcentami. Zmienili wzór grilla na bardziej dynamiczny z motywem „G” i na nowo zaprojektowali tylny dyfuzor, który ma teraz kształt litery T. Jeżeli chodzi o wygląd nadwozia to pojawił się nowy lakier Dynamic Grey zarezerwowany tylko dla samochodów z linii GR Sport. Lakier ten połączony z czarnym dachem i innymi czarnymi akcentami tworzy elegancką dwukolorową kompozycję. W środku jest bardziej sportowo, bo wnętrze w stylu GAZOO Racing dostało czerwone przeszycia, znaczki GR Sport i metaliczne akcenty. Fotele otrzymały tapicerkę Ultrasuede i podgrzewanie.

fot. toyotanews.eu

Poczuj się jak w rajdówce TOYOTA GAZOO Racing

Nawiązania do TOYOTA GAZOO Racing są widoczne także w kabinie. Logo GR zostało umieszczone na kierownicy, oparciach foteli, przycisku Start i na tablicy rozdzielczej. Yaris GR Sport otrzymał w standardzie tapicerkę z ekologicznego zamszu Ultrasuede i podgrzewane fotele. Czerwone przeszycia są widoczne również na pokrytej perforowaną skórą kierownicy oraz na drążku zmiany biegów. Na drzwiach i bokach kabiny, a także na konsoli centralnej i kierownicy można zauważyć ekskluzywne metaliczne akcenty w stylu GR Sport.

fot. toyotanews.eu

Dwa napędy, ale… nie takie jakich byśmy chcieli

Yaris GR Sport jest oferowany zarówno z superoszczędnym napędem hybrydowym opartym na silniku 1.5, którego łączna moc wynosi 116 KM, jak i z klasycznym, benzynowym silnikiem 1.5 o mocy 125 KM współpracującym z inteligentną manualną skrzynią biegów (iMT). Skrzynia ta automatycznie zwiększa obroty silnika podczas redukcji biegu, aby zapewnić płynność zmiany biegów. System iMT zapobiega szarpnięciom również podczas zmiany przełożeń na wyższe. Rozwiązanie to ułatwia także ruszanie z miejsca, które staje się bardziej płynne i dynamiczne.

fot. toyotanews.eu

Tuning zawieszenia i wzmocnione nadwozie

Zarówno przednie, jak i tylne zawieszenie Yarisa GR Sport zostało zmodyfikowane, aby zapewnić lepsze osiągi. Amortyzatory reagują szybciej przy niższych prędkościach, przyczyniając się do lepszych reakcji układu kierowniczego i większego komfortu jazdy. Tylne sprężyny zoptymalizowano pod kątem zwiększenia stabilności nadwozia oraz zapewnienia lepszej przyczepności kół podczas przyspieszania i hamowania.

Zobacz jak Elfyn Evans testuje hybrydową Toyotę Yaris Rally1.

fot. toyotanews.eu

W ramach prac nad Yarisem GR Sport inżynierowie Toyoty zwiększyli precyzję działania elektronicznego wspomagania kierownicy, dzięki czemu samochód szybciej reaguje na ruchy kierownicą, a prowadzenie auta jest przyjemniejsze. Bardzo sztywne nadwozie, które Yaris zawdzięcza modułowej platformie TNGA, zostało dodatkowo wzmocnione. Aerodynamika auta zyskała dzięki dodatkowym okładzinom wewnątrz nadkoli z przodu i z tyłu.

Nowy Yaris GR Sport będzie dostępny w Polsce od drugiego kwartału 2022 roku.