Esapekka Lappi i Janne Ferm skutecznie bronią się przed atakami Ogiera. Finowie prowadzą w tabeli trzeciej rundy WRC, ale ich przewaga jest naprawdę skromna. Z walką o wiktorię w WRC2 pożegnał się Oliver Solberg, a na problemach Szweda skorzystali Kajetanowicz i Szczepaniak. Duet Orlenu odstaje jednak od czołówki.
Za nami pierwszy, „prawdziwy” etap meksykańskiej fiesty. Rajd Meksyku zaskoczył chyba wszystkich, a piekielnie wymagające trasy gór Guanajuato zebrały swoje żniwo. W piątek szanse na zwycięstwo stracili Tanak, Loubet, Serderidis, Katsuta, Sordo oraz Solberg… W grze o triumf w królewskiej kategorii została tak naprawdę połowa uczestników. Co cieszy biało-czerwonych fanów, „Kajto” i Maciej pozostają w peletonie, choć ich tempo wyraźnie odstaje od czołówki WRC2. Liczymy na to, że drużyna Orlen Teamu przyspieszy w sobotę!
Słodko-gorzkie popołudnie Hyundaia
Wieczorna pętla piątkowego etapu nie przyniosła tak wielu zwrotów akcji, co jej poranny odpowiednik. Wbrew pozorom, traktujemy to chyba jako… pewną zaletę. Jedyna Puma w stawce wciąż niedomagała, a Ott Tanak był tylko wypełnieniem tabeli, przegrywając nawet z konstrukcjami Rally2. W czubie obserwowaliśmy epicki pojedynek pomiędzy Lappim oraz Ogierem. Fin miał jednak przewagę nad Francuzem, i sukcesywnie powiększał swój zapas czasowy. Oczywiście, różnice są iluzoryczne, ferowanie jakichkolwiek wyroków jest zatem naprawdę nierozsądne. Meksyk podziwia czterech, wielkich desperados, a pozostałe duety mają spore kłopoty. Evans nie potrafi odnaleźć tempa, Neuville i Rovanpera stracili system hybrydowy. Przy trudnych warunkach w Guanajuato oznacza to spadek mocy o około 25%.
Rally1 miało jeszcze jednego, piątkowego pechowca. Dani Sordo i Candido Carrera stracili przeszło minutę na OS7, spadając o kilka pozycji. We wnętrzu ich Hyundaia rozpętała się prawdziwa burza piaskowa, spowodowana uszkodzeniem koła. O jednym dramacie można też wspomnieć w grupie Rally2. Walczący o zwycięstwo Solberg złapał „kapcia”, zsuwając się poza podium. Liderem WRC2 pozostaje Gus Greensmith. Kajetanowicz i Szczepaniak skorzystali na problemach młodego Szweda, ale walka o triumf jest raczej poza zasięgiem. Polacy tracą do Brytyjczyka ponad minutę. Daniel Chwist pilotowany przez Kamila Hellera zajmuje przedostatnie miejsce w grupie. Trzymamy kciuki za naszych reprezentantów, bo jak pokazały minione godziny, w Meksyku liczy się wytrzymałość. To jazda na przetrwanie.
Ani chwili wytchnienia
W dzisiejszym menu znajdziemy dziewięć oesów o łącznej długości 127 kilometrów. Etap rozpocznie próba „Ibarilla 1” zaplanowana na 15:13 polskiego czasu. Dzień zwieńczy zaś OS „Rock & Rally SSS” (1:08). Przed zawodnikami wybitnie długi dzień, do serwisu zjadą bowiem dopiero około 4:00. Na trasie zobaczymy dziś wszystkie załogi królewskiej klasy Rally1. Korzystając z systemu „super rally” do walki wrócą Pierre-Louis Loubet, Takamoto Katsuta i Jourdan Serderidis. Mamy jednak nadzieję, że realizatorzy nie odrzucą relacji z wnętrza orlenowskiej Skody. Możliwość podziwiania Kajetana Kajetanowicza oraz Maćka Szczepaniaka to ogromna przyjemność… Zwłaszcza, że Polacy muszą dziś przyspieszyć!
Korzystając z okazji, zachęcamy Was do sprawdzenia oferty Motowizji. Po raz pierwszy w historii batalia na odcinkach Rajdowych Mistrzostw Świata i Rajdowych Mistrzostw Europy trafia na antenę rodzimej stacji telewizyjnej. Motowizja pokaże wszystkie oesy WRC i ERC 2023 – na żywo, z komentarzem ekspertów i zaproszonych do studia gości. Poza relacjami live, na kanale znajdziecie też szczegółowe zapowiedzi rajdów, podsumowania każdego z etapów, czy wywiady z zawodnikami. Po wszystkie szczegóły zapraszamy na motowizja.pl.
Klasyfikację generalną Rajdu Meksyku 2023 znajdziecie na oficjalnej stronie czempionatu. Po najgorętsze wieści z rodzimych oraz światowych oesów zapraszamy na rallyandrace.pl.