środa, 22 marca, 2023
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościWRC: Lappi na czele, Kajetanowicz o "oczko'' wyżej

WRC: Lappi na czele, Kajetanowicz o „oczko” wyżej

Esapekka Lappi i Janne Ferm skutecznie bronią się przed atakami Ogiera. Finowie prowadzą w tabeli trzeciej rundy WRC, ale ich przewaga jest naprawdę skromna. Z walką o wiktorię w WRC2 pożegnał się Oliver Solberg, a na problemach Szweda skorzystali Kajetanowicz i Szczepaniak. Duet Orlenu odstaje jednak od czołówki.

Za nami pierwszy, „prawdziwy” etap meksykańskiej fiesty. Rajd Meksyku zaskoczył chyba wszystkich, a piekielnie wymagające trasy gór Guanajuato zebrały swoje żniwo. W piątek szanse na zwycięstwo stracili Tanak, Loubet, Serderidis, Katsuta, Sordo oraz Solberg… W grze o triumf w królewskiej kategorii została tak naprawdę połowa uczestników. Co cieszy biało-czerwonych fanów, „Kajto” i Maciej pozostają w peletonie, choć ich tempo wyraźnie odstaje od czołówki WRC2. Liczymy na to, że drużyna Orlen Teamu przyspieszy w sobotę!

fot. WRC – oficjalny profil Facebook

Słodko-gorzkie popołudnie Hyundaia

Wieczorna pętla piątkowego etapu nie przyniosła tak wielu zwrotów akcji, co jej poranny odpowiednik. Wbrew pozorom, traktujemy to chyba jako… pewną zaletę. Jedyna Puma w stawce wciąż niedomagała, a Ott Tanak był tylko wypełnieniem tabeli, przegrywając nawet z konstrukcjami Rally2. W czubie obserwowaliśmy epicki pojedynek pomiędzy Lappim oraz Ogierem. Fin miał jednak przewagę nad Francuzem, i sukcesywnie powiększał swój zapas czasowy. Oczywiście, różnice są iluzoryczne, ferowanie jakichkolwiek wyroków jest zatem naprawdę nierozsądne. Meksyk podziwia czterech, wielkich desperados, a pozostałe duety mają spore kłopoty. Evans nie potrafi odnaleźć tempa, Neuville i Rovanpera stracili system hybrydowy. Przy trudnych warunkach w Guanajuato oznacza to spadek mocy o około 25%.

Rally1 miało jeszcze jednego, piątkowego pechowca. Dani Sordo i Candido Carrera stracili przeszło minutę na OS7, spadając o kilka pozycji. We wnętrzu ich Hyundaia rozpętała się prawdziwa burza piaskowa, spowodowana uszkodzeniem koła. O jednym dramacie można też wspomnieć w grupie Rally2. Walczący o zwycięstwo Solberg złapał „kapcia”, zsuwając się poza podium. Liderem WRC2 pozostaje Gus Greensmith. Kajetanowicz i Szczepaniak skorzystali na problemach młodego Szweda, ale walka o triumf jest raczej poza zasięgiem. Polacy tracą do Brytyjczyka ponad minutę. Daniel Chwist pilotowany przez Kamila Hellera zajmuje przedostatnie miejsce w grupie. Trzymamy kciuki za naszych reprezentantów, bo jak pokazały minione godziny, w Meksyku liczy się wytrzymałość. To jazda na przetrwanie.

WRC
fot. wrc.com

Ani chwili wytchnienia

W dzisiejszym menu znajdziemy dziewięć oesów o łącznej długości 127 kilometrów. Etap rozpocznie próba „Ibarilla 1” zaplanowana na 15:13 polskiego czasu. Dzień zwieńczy zaś OS „Rock & Rally SSS” (1:08). Przed zawodnikami wybitnie długi dzień, do serwisu zjadą bowiem dopiero około 4:00. Na trasie zobaczymy dziś wszystkie załogi królewskiej klasy Rally1. Korzystając z systemu „super rally” do walki wrócą Pierre-Louis Loubet, Takamoto Katsuta i Jourdan Serderidis. Mamy jednak nadzieję, że realizatorzy nie odrzucą relacji z wnętrza orlenowskiej Skody. Możliwość podziwiania Kajetana Kajetanowicza oraz Maćka Szczepaniaka to ogromna przyjemność… Zwłaszcza, że Polacy muszą dziś przyspieszyć!

Korzystając z okazji, zachęcamy Was do sprawdzenia oferty Motowizji. Po raz pierwszy w historii batalia na odcinkach Rajdowych Mistrzostw Świata i Rajdowych Mistrzostw Europy trafia na antenę rodzimej stacji telewizyjnej. Motowizja pokaże wszystkie oesy WRC i ERC 2023 – na żywo, z komentarzem ekspertów i zaproszonych do studia gości. Poza relacjami live, na kanale znajdziecie też szczegółowe zapowiedzi rajdów, podsumowania każdego z etapów, czy wywiady z zawodnikami. Po wszystkie szczegóły zapraszamy na motowizja.pl.

Klasyfikację generalną Rajdu Meksyku 2023 znajdziecie na oficjalnej stronie czempionatu. Po najgorętsze wieści z rodzimych oraz światowych oesów zapraszamy na rallyandrace.pl.

Jakub Socha
Z motoryzacją związany od dziecka. Ponoć zanim zaczął płynnie mówić, już rozpoznawał wszystkie marki samochodów podczas spacerów w wózku. Fan simracingu. Trenuje, aby przenieść umiejętności z symulatora na prawdziwe tory oraz odcinki specjalne. Najlepiej odnajduje się w roli komentatora, z czym chce związać swoją dziennikarską przyszłość.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Frydrych odzyskuje pozycję Mistrza Polski 2022, ale tytuły rozdano 3 miesiące temu

Dzisiaj Trybunał Polskiego Związku Motorowego uchylił dyskwalifikację techniczną Jarosława Frydrycha z 6 rundy MPRC 2022. Ta decyzja...

Bolid Schumachera z V10 na sprzedaż. Legendarne Ferrari F1-2000 trafi pod młotek

Bolid Schumachera F1-2000 trafi na aukcję
Bolid Schumachera po raz kolejny trafi na aukcję. Po sukcesie ostatniej licytacji, kolejny bolid wielokrotnego mistrza świata...

Greensmith nie zamierza spoczywać na laurach

Greensmith
Gus Greensmith powrócił na łono WRC w iście królewskim stylu. Po rozwiązaniu kontraktu z M-Sportem Brytyjczyk "spadł''...

Subaru Impreza 22B STi jako restomod. Niezwykły projekt

Subaru Impreza 22B STi jako restomod
Subaru Impreza 22B STi to jeden z najbardziej pożądanych modeli na rynku wtórnym. Jednak dostępność tych samochodów...

Wolff potwierdza odejście Mercedesa od koncepcji „zero sidepod”

Toto Wolff przyznał, że koncepcja samochodu Mercedesa określana mianem „zero sidepod” zostanie porzucona przez jego zespół, a...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here