24h Le Mans: kara dla Inter Europol Competition, trzy godziny do końca!

24h
fot. Inter Europol Competition - oficjalny profil Facebook

Do zakończenia 91. edycji 24h Le Mans zostały już raptem trzy godziny. Podano informacje, iż zespół Inter Europol Competition otrzymał karę za nieprawidłowe wyprzedzanie za samochodem bezpieczeństwa. „Turbo-Piekarze” utrzymali się jednak na fotelu lidera, uciekając przed ekipą WRT z Robertem Kubicą. Liderem maratonu jest Ferrari 499P #51, któremu po piętach depcze Toyota GR010 #8.

Na około trzy godziny przed końcem 91. edycji 24h Le Mans otrzymaliśmy… niepokojący komunikat. Według sędziowskich zapisów, na Orecę #34 ekipy Inter Europol Competition nałożono karę przejazdu przez aleję serwisową za nieprzepisową procedurę wyprzedzania za safety carem. Komentatorzy Eurosportu zapytali o to Pana Wojciecha Śmiechowskiego:

„Akurat nie wiem za co dokładnie otrzymaliśmy karę. Nie chcę tego weryfikować, nie chcę teraz przeszkadzać zawodnikom. Ja nie widziałem takiej sytuacji na torze… Na pewno była sytuacja z opuszczeniem alei serwisowej na zielonym świetle. Zasadniczo nie powinniśmy wtedy wyjechać, lecz zapaliło się zielone światło, w związku z tym Kuba wyjechał na tor… Przyjęliśmy karę, nie kłóciliśmy się, bo nie ma o co. Choć straciliśmy miejsce oraz czas. W końcu ustawiliśmy się za ekipą WRT, gdy przy normalnym wyjeździe bylibyśmy przed nimi. Marshalle ustawili zielone światło, kierowca je zauważył, i wyjechał. Muszę się zorientować czego dotyczyła tamta sytuacja. Oczywiście, zawodnik odbędzie przejazd drive-through”.

Na szczęście odbyta kara nie wpłynęła na przebieg wyścigu oraz pozycję „Turbo-Piekarzy”.

fot. 24 Heures du Mans – oficjalny profil Facebook

24h Le Mans wkracza w ostatnią fazę!

Na trzy godziny przed końcem maratonu Inter Europol Competition prowadzi w klasyfikacji LMP2. „Turbo-Piekarze” pokonali 280 okrążeń i wykonali 30 postojów w alei serwisowej. Za ich plecami znajduje się wspierana przez Orlen ekipa WRT z Robertem Kubicą na pokładzie. Były zawodnik stajni Alfa Romeo miał kilkanaście sekund straty do żółto-limonkowej Orecy. W klasyfikacji generalnej prowadzi Ferrari #51 trio Pier Guidi/Calado/Giovinazzi. Niewielką stratę ma Toyota #8, która po odpadnięciu siostrzanej GR010 Hybrid walczy o utrzymanie kilkuletniej dominacji Gazoo Racing… Następne dwie pozycje piastują hypercary Cadillaca. Wśród maszyn GTE AM najlepiej radzi sobie fabryczna drużyna Chevroleta z Corvette C8.R.

Oczywiście, francuską batalię oglądać można w zaciszu własnych czterech kątów. Z pomocą przychodzi oficjalna transmisja FIA WEC z angielskim i francuskim komentarzem. Konieczna jest rejestracja oraz wykupienie odpowiedniego pakietu na jeden wyścig lub całą kampanię. Widz otrzymuje dostęp do relacji na żywo, interaktywnej mapy toru, kilkunastu onboardów.  Na szczęście nie zabraknie też polskojęzycznej transmisji na Eurosport 1 oraz Eurosport 2. Ci, którzy nie mają dostępu do obu tych kanałów mogą skorzystać z usług Eurosport Player.

Oficjalną klasyfikację wraz z podziałem na konkretne klasy znajdziecie na stronie wyścigu. Po więcej informacji ze świata wyścigów długodystanwoych zapraszamy na rallyandrace.pl.

W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!