3 runda GT SERIES Polska na Autodromie Słomczyn

fot. Marcin Maksymiuk

GT SERIES Polska, czyli najliczniejsza i najbardziej popularna w Polsce seria timeattack zrzeszająca fanów sportowych modeli Toyoty i Subaru zakończyła sezon z hukiem imprezą na Autodromie Słomczyn. Na starcie pojawiła się rekordowa ilość 63 uczestników!

W trzeciej finałowej rundzie GT SERIES Polska na torze w Słomczynie udział wzięło aż 63 pasjonatów sportowych modeli producenta z kraju kwitnącej wiśni. Jest to ogromy sukces tej serii, która w tym roku świętuje dopiero trzecie urodziny! Na starcie pojawił się cały przekrój sportowych wydań Toyoty. Od najnowszych GR Supra i GR Yaris, przez starsze produkcje jak Celica i MR2 i w kończąc na tych od których wszystko się zaczęło, czyli Toyot GT86 i Subaru BRZ. Z marek innych niż Toyota i Subaru pojawiły się w Słomczynie m.in. Subaru Impreza WRX STI, Honda Civic, Mazda MX5, czy Nissan GTR. 

fot. Marcin Maksymiuk

GT SERIES Polska, czyli super klimat z super ekipą!

GT SERIES Polska to cykl amatorskich wydarzeń motosporotwych, podczas których właściciele różnych sportowych modeli samochodów Toyota rywalizują o nagrody w kilku różnych kategoriach w zależności od stopnia modyfikacji auta i założonego ogumienia: Stock, Stock+ oraz Super Stock. Seria na tyle się rozrosła, że pojawili się kierowcy jeżdżący innymi markami samochodów i specjalnie dla nich powstała klasa Open. 

Seria powstała w 2020 roku i przez trzy lata swojego istnienia stworzyła największą w Polsce bardzo fajną i pomocną społeczność w padoku wymieniającą się wiedzą techniczną o ukochanych GT86, GR Yarisach czy Suprach a na torze rywalizującą o miano najszybszego w swojej klasie. Między uczestnikami panuje świetny, przyjacielski klimat ale zaraz po wyjechaniu na nitkę tour nikt nie zdejmuje nogi z gazu. Zawody organizowane są na różnych torach w Polsce o różnej charakterystyce. Jest szybko i technicznie. W tym roku był to Autodrom Jastrząb i dwukrotnie Tor Słomczyn a w latach poprzednich tory w Kielcach, Modlinie i Łodzi. Pomysłodawcą i organizatorem GT SERIES Polska jest pasjonat i właściciel GT86 – Yoshua Ono. 

Zobacz też: Galeria zdjęć z ostatniej rundy GT SERIES Polska

fot. Marcin Maksymiuk

Plan na sezon 2024? Jeszcze większy rozwój!

Idąc za ciosem GT SERIES Polska nie zamierza się zatrzymywać. Przez trzy lata istnienia seria cały czas ewoluowała i nie inaczej będzie w sezonie 2024. Plany są naprawdę imponujące, bo mają się odbyć cztery rundy z czego jedna z nich będzie rundą zagraniczną. Seria ponownie zawita na Autodrom Słomczyn gdzie świętować będzie czwarte urodziny. Z uwagi na rosnące zainteresowanie planowane są także nowe klasy m.in. Toyota MR2+ oraz Subaru OPEN, Subaru WRX, Subaru Super Stock.

Wyniki 3 Rundy GT Series:

Klasa Subaru BRZ/Toyota GT86 Stock

  1. Kordian Such
  2. Kamil Starski
  3. Mateusz Bodziony

Klasa Subaru BRZ/Toyota GT86 Stock+

  1. Patryk Młynarczyk
  2. Cezary Kułakowski
  3. Łukasz Odowski

Klasa Subaru BRZ/Toyota GT86 Super Stock

  1. Kuba Borkowski
  2. Michał Karcz
  3. Aleksander Dodov

Klasa Toyota MR2

  1. Karol Miodyński
  2. Mateusz Kuchna
  3. Maksymilian Kender

Klasa Toyota GR YARIS Sock:

  1. Sławomir Popczyński 
  2. Piotr Urbanik 
  3. Karol Nowakowski

Klasa Toyota GR Yaris Super Stock

  1. Adam Jugowski
  2. Kamil Pitala
  3. Frania Kowalska

Klasa Toyota GR Supra

  1. Michał Pokora
  2. Odowski Łukasz
  3. Szymon Hunek

Klasa Toyota Celica Cup 

  1. Szymon Pierzchała
  2. Barejko Maciej
  3. Mucha Arkadiusz

Klasa Toyota Celica Cup Plus

  1. Adam Michrowski
  2. Kamil Nazaruk
  3. Kuchna Marcin

Klasa Honda Open

  1. Szymon Ruta
  2. Karol Kender
  3. Jan Mistarz

Klasyfikacja generalna:

  1. Sławomir Popczyński GR YARIS
  2. Adam Jugowski GR YARIS
  3. Kamil Pitala GR YARIS

Klasa AWD

  1. Adam Jugowski
  2. Kamil Pitala
  3. Piotr Urbanik

Klasa FWD

  1. Adam Michrowski
  2. Kamil Nazaruk
  3. Łukasiewicz Marcin

Klasa RWD

  1. Michał Pokora
  2. Patryk Młynarczyk
  3. Karol Miodyński