Temat 40. numeru Rally and Race – Kacper Wróblewski o cieniach walki w RSMP

1239
fot. sklep.rallyandrace.pl

Kacper Wróblewski dał się poznać swoim fanom jako szczery do bólu facet, który mówi to co myśli, i nie ukrywa się pod płaszczykiem medialnej poprawności. Nasz obszerny wywiad z zawodnikiem Orlenu stał się tematem 40. wydania magazynu Rally and Race. Kacper wyjaśnia nam swoją tezę, iż „rajdy to nie rurki z kremem”.

Pretendentów do motorsportowej korony RSMP traktujemy często jak rajdowych herosów. Porównujemy ich wręcz do półbogów, którzy w mgnieniu oka potrafią stłumić swoje obawy oraz strach. A zasiadając w rajdówce zamieniają się w roboty, pozbawione emocji maszyny do wykręcania jak najlepszych czasów. Często wydaje się nam, iż rola zawodnika ogranicza się wyłącznie do pokonania kilku prób sportowych, podsumowania imprezy przed kamerą, i ostatecznego odstawienia samochodu do parku maszyn. Rzeczywistość jest jednak zupełnie inna. Zaś nam przychodzi podziwiać ledwie wierzchołek tej motorsportowej góry lodowej… Niestety, rajdy rozpoczynają się na długo przed startem premierowego odcinka. A ich końca nie wyznacza wcale ostatnia meta lotna, czy ceremonia medalowa oraz publikacja wyników.

Rajdowe „zaplecze” jest swego rodzaju tematem tabu, przemilczaną kwestią. Chcieliśmy to zmienić. Dlatego do 40. wydania naszego magazynu zaprosiliśmy zawodnika, który nie boi się mówić wprost, stawiając kawę na ławę. Tematem numeru jest zatem obszerny, szczery wywiad z reprezentantem Orlen Teamu, Kacprem Wróblewskim. Drugi wicemistrz Polski z sezonu 2022 zabiera nas za kulisy rajdowej batalii, pokazując tę ciemniejszą, brudniejszą stronę rywalizacji. Opowiada o stresie, pomyłkach, nieprzespanych nocach. Tłumacząc nam genezę swojego powiedzenia, iż „rajdy to nie rurki z kremem”. Wbrew pozorom, wydźwięk tej dyskusji nie musi być ponury. Wróblewski daje świadectwo swojej wielkiej pasji. I choć smak walki w RSMP nie zawsze jest słodki, jest w nim coś, co potrafi dosłownie… uzależnić!

Rally
fot. sklep.rallyandrace.pl

„Tylko to chcę w życiu robić. Tylko to umiem robić.”

Bohaterowi 40. magazynu Rally and Race poświęciliśmy aż sześć stron, zaś wywiad otwiera całe wydanie. W ponad godzinnej rozmowie zadaliśmy Kacprowi wiele pytań, nierzadko tych trudnych, dotyczących jego bliskich, czy życia prywatnego. 30-latek zabiera czytelników w prawdziwą, sportową podróż. Mówiąc o wzlotach i upadkach, rajdowych blaskach i cieniach.

Co znajdziecie w tym wywiadzie? Wróblewski zdradza nam jak wygląda rola szefa zespołu, z jakimi problemami musi się zmagać, i co spędza mu sen z powiek. Kacper opowiada, czy w rajdach samochodowych można mieć przyjaciół, i kim dla niego jest dziś Jakub Wróbel. Zdradza ile warte są dla niego puchary, i co tak naprawdę motywuje go do dalszej walki… Pytamy o kooperację z Orlenem, czy jest to błogosławieństwo, czy sportowe przekleństwo. Pada też pytanie o ewentualną zazdrość w stronę Miko Marczyka i hierarchię Orlen Teamu. W materiale znajdziecie też wyznanie, czy Kacper raz jeszcze zostałby kierowcą rajdowym, o czym rozmawia się w jego domu, i jak posiadanie córki wpływa na jego sportową karierę.

W naszej rozmowie padło wiele bezpośrednich słów. Nierzadko o smutnym, i nieco gorzkim posmaku. Z drugiej strony, z dyskusji bije pewna nadzieja, czysta pasja, rzadko spotykana otwartość i szczerość. Kacper udowadnia, że mimo trudności, rajdy stały się jego życiem.

Czuliśmy, iż finalny materiał potrzebuje odpowiedniej szaty graficznej, i wyjątkowych zdjęć. O pomoc w fotograficznym wzbogaceniu tekstu poprosiliśmy zatem siostrę Kacpra – Kaję.

fot. sklep.rallyandrace.pl

40. numer Rally and Race już w sprzedaży

W 40. numerze kwartalnika Rally and Race udało się zamknąć esencję motorsportowych emocji. Znajdziecie tu wszystkie kluczowe wiadomości ze świata rajdów, wyścigów, driftu, F1, rallycrossu, cross-country i simracingu. Nie boimy się kontrowersyjnych tematów, czy zadawania trudnych pytań. Mocno postawiliśmy więc na strefę magazynową, dodając do niej kilka arcyciekawych wywiadów, felietonów i reportaży. Poza wspomnianą odpowiedzią na pytanie dlaczego rajdy to nie rurki z kremem, dowiecie się między innymi jak zbudować time-attackowe imperium, czy drift można nazwać sportem drużynowym, i dlaczego jeden z naszych bohaterów przeszedł emeryturę w wieku 28 lat. W Wasze ręce oddajemy ponad 150 stron – wydanych w klasycznej formie, na mięsistym, cudownie pachnącym papierze. Jesteśmy dumni, że znów gościmy na Waszych półkach. Pierwsze sztuki są już w drodze!

Pamiętajcie, że kupując magazyn w naszym oficjalnym sklepie, nie płacicie za przesyłkę. Gazeta jest również dostępna w sieci Empik, najbliższy salon znajdziecie na tej stronie.

Wszystkie najważniejsze, motorsportowe treści znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.