52. Rajd Świdnicki – znamy pierwsze szczegóły

Świdnicki
fot. kajtophoto.com

Organizatorzy premierowej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2024 uchylili rąbka tajemnicy, zdradzając pierwsze szczegóły tegorocznej edycji dolnośląskiego klasyka. 52. Rajd Świdnicki zaoferuje walkę na dystansie prawie 170 kilometrów, spajając powiew świeżości z dobrze znaną, miejscową historią.

Białe plamy na mapie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zaczynają się w końcu wypełniać. Członkowie Automobilklubu Sudeckiego sprawili przedświąteczną niespodziankę, publikując pierwsze informacje o zbliżającej się wielkimi krokami inauguracji sezonu 2024. Na oficjalnej stronie imprezy ogłoszono wstępny program rajdu, poznaliśmy także dokładny harmonogram czasowy oraz układ poszczególnych odcinków specjalnych. Trzeba przyznać, iż 52. Rajd Świdnicki nabrał rumieńców, upodabniając się do rund z kalendarza… FIA ERC!

Zobacz też: Rajd Świdnicki: Grzyb w panteonie gwiazd, Parys na ustach kibiców

Usystematyzujmy wiedzę. Po pierwsze, o zwycięstwie w 52. Rajdzie Świdnickim zadecyduje 13 odcinków specjalnych o łącznej długości aż 169,1 kilometrów oesowych. Krótko mówiąc, będzie to najdłuższa edycja od 2013 roku, kiedy licznik kilometrów zatrzymał się na 170,1. Mimo ponad 30 kilometrów więcej niż w ubiegłym roku, impreza ma zachować kompaktowy charakter i formułę przystępną zarówno dla fanów jazdy na opis, jak i samych zawodników.

fot. kajtophoto.com

Złoty środek

Trasę 52. Rajdu Świdnickiego skomentował dyrektor imprezy oraz prezes Automobilklubu Sudeckiego, Pan Roman Gryganiec. Proces wytyczania odcinków trwał od kilku miesięcy:

Zaprojektowaliśmy „mocniejszą” trasę, pracowaliśmy nad nią od listopada. Mamy około 170 kilometrów odcinków specjalnych, ale w bardzo kompaktowym układzie. Mimo nieco dłuższych oesów, możemy przeprowadzić rywalizację w podobnym przedziale czasowym, jak rok temu – od południa w sobotę, do popołudnia w niedzielę. Na trasie z Olszyńca do Zagórza kibiców zainteresuje z pewnością spora, widowiskowa „hopa” pomiędzy 4 oraz 5 kilometrem trasy. Później zaczyna się wiodąca w dół, szybka i kręta partia. Z kolei próba „Miłków-Kamionki” to odcinek wykorzystywany w poprzednich latach, lecz w odwrotnym kierunku. Niezmiennie jednak pozostanie on bardzo wymagający dla wszystkich duetów.

„Bystrzyca-Zagórze Śląskie” to realizacja naszej ambicji wplecenia w harmonogram rajdu nowych fragmentów. Część oesu jest zupełnie nowa, ale wykorzystujemy też stary, dobry układ odcinka od strony Dziećmorowic. Końcówka wiedzie między innymi ulicą Drzymały, już do samego Zagórza. Ta partia nie była jeszcze wykorzystywana w tym kierunku. OS „Michałkowa-Rościszów” zaprojektowaliśmy tak, żeby zapewnić mieszkańcom swobodę dojazdu do ich domów. Z kolei „Kamionki-Miłków” to odwrócona trasa sobotniego etapu”.

fot. kajtophoto.com

52. Rajd Świdnicki – harmonogram

Sobota, 27.04.2024
9:00-12:00 – odcinek testowy „Przełęcz Walimska–Walim”
14:30 – ceremonia startu (Lodowisko OSiR, Świdnica)
16:00 – OS1 „Świdnica–Fundusz Regionu Wałbrzyskiego”
16:45 – OS2 „Olszyniec–Zagórze Śląskie”
17:38 – OS3 „Miłków–Kamionki”
18:45 – serwis A (Stadion OSiR, Świdnica)
19:18 – OS4 „Świdnica–Fundusz Regionu Wałbrzyskiego”
19:25 – serwis B (Stadion OSiR, Świdnica)

Przeczytaj również: Orlen 80. Rajd Polski – harmonogram

Niedziela, 28.04.2024
7:00 – serwis C (Stadion OSiR, Świdnica)
7:28 – OS5 „Bystrzyca–Zagórze Śląskie”
8:00 – OS6 „Michałkowa–Rościszów”
9:36 – OS7 „Kamionki–Miłków”
10:13 – serwis D (Stadion OSiR, Świdnica)
10:56 – OS8 „Bystrzyca–Zagórze Śląskie”
11:28 – OS9 „Michałkowa–Rościszów”
12:12 – OS10 „Kamionki–Miłków”
13:41 – serwis E (Stadion OSiR, Świdnica)
14:24 – OS11 „Bystrzyca–Zagórze Śląskie”
14:56 – OS12 „Michałkowa–Rościszów”
15:40 – OS13 „Kamionki–Miłków” (power stage)
18:00 – ceremonia mety (Lodowisko OSiR, Świdnica)

Wszystkie informacje o 52. edycji Rajdu Świdnickiego znajdziecie na stronie imprezy. Po więcej wieści z odcinków Rajdowych Mistrzostw Polski zapraszamy Was na rallyandrace.pl.

W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!