Orlen zdaje raport ze sponsorowania polskiego motorsportu

fot. orlenteam.pl

PKN Orlen, największy rodzimy koncern paliwowy opublikował raport dotyczący swojej działalności sponsoringowej w 2020 roku. Gigant chwali się, że jest największym i najbardziej rozpoznawalnym sponsorem w Polsce.

„Orlen jest największym sponsorem w Polsce. Badania wskazują, że Koncern jest liderem w rankingu sponsorów sportu, kultury i projektów społecznych” – takimi słowami zaczyna się udostępniony w sieci raport. Według badań z końca ubiegłego roku przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia, 54% badanych wskazuje Orlen jako firmę najczęściej angażującą się w działalność sponsoringową, co ma stanowić 11% wzrost w stosunku do roku 2019.

fot. orlenteam.pl

Orlen jest przede wszystkim tytularnym sponsorem zespołu F1, Alfa Romeo Racing Orlen, w którym rolę kierowcy testowego i rezerwowego pełni Robert Kubica. Poza startami w królowej motorsportu, koncern wspierał Kubicę w jego startach w niemieckiej serii DTM w zespole DTM Orlen Team Art. PKN jest również sponsorem naszych kierowców rajdowych – Miko Marczyka, najmłodszego w historii mistrza RSMP z 2019 roku, czy Kacpra Wróblewskiego. Zawodnikiem Orlen Teamu jest również Kuba Przygoński – mistrz Polski w drifcie, mistrz Polski w rajdach terenowych i wicemistrz w rallycrossie. Do bogatej listy reprezentantów należą też m.in. Kamil Wiśniewski i Maciej Giemza (startujący w Dakarze), Bartosz Zmarzlik (mistrz świata na żużlu) czy Bartłomiej Marszałek (jedyny polak w wodnym F1). Koncern angażuje się też w sponsorowanie polskiego sportu i kultury.

W obszernym, 71-stronnicowym raporcie Koncern szczegółowo opisuje każdą inicjatywę i chwali się liczbami publikacji. Z opublikowanym dokumentem można się zapoznać na stronie PKN Orlen. Jednym z największym przedsięwzięć ostatniego roku była inicjatywa „Cud nad Wisłą” – upamiętniająca setną rocznicę Bitwy Warszawskiej. Udział w specjalnie przygotowanym spocie wzięli Robert Kubica za kierownicą bolidu Alfy Romeo i Bartłomiej Marszałek, zawodnik F1 H20.