Tarmac Masters: Streer i Wróbel triumfują w Jaworze!

fot. Maciej Niechwiadowicz

Wbrew wszelkim prognozom i zapowiedziom, „ośki” utarły nosa… „czterobutom”! Druga runda cyklu Tarmac Masters i Rajdowych Mistrzostw Dolnego Śląska padła łupem Michała Streera i Jakuba Wróbla, dysponujących Peugeotem 208 Rally4. Na ich konto powędrowało pięć z sześciu odcinków, w tym punktowany power stage!

Tajemnicą poliszynela jest fakt, iż maszyny z napędem na wszystkie koła mają gigantyczną przewagę nad „ośkami”… Niestety, lata dominacji tylnonapędowych, włoskich Lancii minęły bezpowrotnie. Jednak świat motorsportu lubi czasami płatać figle, tworząc wyjątki od takich reguł. Jednym z nich był kształt tabeli 4. TEC2000 Rally, drugiej rundy serii Tarmac Masters i Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Dolnego Śląska. Mimo wielu, naprawdę potężnych „czterobutów”, złote i srebrne medale wywalczyli zawodnicy rywalizujący w Peugeotach 208 Rally4. Na najwyższym stopniu asfaltowego podium stanęli Michał Streer oraz Kuba Wróbel, którzy okazali się najszybsi praktycznie na wszystkich zaplanowanych próbach sportowych.

fot. Roman Podfigórny & Podfigor Foto Team – oficjalny profil Facebook

„Ośki” górą!

Na papierze wydawało się, że o końcowe zwycięstwo w TEC2000 Rally powalczą drużyny z najmocniejszej kategorii PRO 1. Dość szybko okazało się jednak, iż czteronapędowe bestie będą musiały uznać wyższość maszyn z napędem na jedną oś. Jednym z powodów takiego obrotu spraw były liczne kłopoty faworytów… Arkadiusz Tyc i Marek Kozdroń nie wyjechali na trasę rajdu z powodu awarii chłodnicy. Patryk Grodzki i Mateusz Adamski wycofali się z rajdu na czwartym oesie – w ich BMW rozsypała się jednostka napędowa. Spore problemy zgłaszał też Michał Skrądź, szansy na cenne punkty pozbawiła go usterka skrzyni biegów.

Maszyneria Rally4 mogła zatem rozwinąć skrzydła… Rajdową dominacją popisał się Michał Streer pilotowany przez doświadczonego Jakuba Wróbla. Załoga Peugeota 208 wspięła się na fotel lidera już po drugiej próbie sportowej i nie oddała pozycji do finałowej mety lotnej. Podsumowując, Streer i Wróbel wygrali pięć odcinków specjalnych, zgarniając też komplet punktów na dodatkowo punktowanym power stage’u. Drugie miejsce przypadło Marcinowi Górnemu i Jarosławowi Janaszowi, którzy stracili dokładnie dziewiętnaście sekund. Podium w Jaworze dopełnili Przemysław Matulka i Mateusz Martynek w Fieście Rally3. Tym samym reprezentanci Matulka Rally Team wygrali tabelę PRO 1, wyprzedzając Arkadiusza Bałdygę.

W klasie PRO 2 bezkonkurencyjni byli Piotr Kalinowski i Piotr Białowąs, pokonując drużynę Ilnicki/Kaim o przeszło minutę. Krzysztof Stańdo oraz Krzysztof Janik zaliczyli przekonujący triumf w grupie PRO 2s. PRO 3 padło łupem duetu Święcicki/Ciesielski. Tylko jedną załogę sklasyfikowano w klasach HISTO oraz PRO RWD, byli to odpowiednio Podczaszy/Bobrowicz oraz Górecki/Buczek. W klasie Citroenów C2 zwyciężyli Mateusz Kokoszka i Łukasz Szwed.

fot. Roman Podfigórny & Podfigor Foto Team – oficjalny profil Facebook

Gorąco w SKJS

Wśród kierowców-amatorów startujących w drugiej rundzie Tarmac Masters najlepsi okazali się Rafał Wlazłowski i Marcin Naworol. Reprezentanci klasy TM 1 gładko pokonali Mateusza Milczarka i Krzysztofa Pawlaka w tylnonapędowym BMW E46 (klasa RWD). Podium w SKJS uzupełnił Adam Tomalak pilotowany przez Sebastiana Dwornika. Duet z Hondy Civic stracił do zwycięzców ponad czterdzieści sekund. Mateusz Maj i Piotr Wieczorek musieli zadowolić się czwartą lokatą. Właściciele przepięknego Subaru w malowaniu Stomilu Olsztyn przecięli metę lotną z siedmiosekundową stratą do Tomalaka i Dwornika. Na wielką uwagę zasługuje rezultat Tomasza Zabawczuka (Fiat Seicento). Weteran cyklu Tarmac Masters zajął wysokie, piąte miejsce, i wraz z Mateuszem Czekajem na „prawym” zatriumfowali w kategorii TM 4.

Tarmac
fot. Roman Podfigórny & Podfigor Foto Team – oficjalny profil Facebook

Tarmac zawita do Mirska!

Kolejną rundą czempionatu Tarmac Masters i Rajdowych Mistrzostw Dolnego Śląska 2023 będzie 5. edycja Ecumaster Rally. Gospodarzem imprezy będzie Mirsk – niewielkie miasto leżące tuż przy polsko-czeskiej granicy. Wydaje się, iż to właśnie na trasach „Ecumastera” poznamy pierwsze nazwiska, które zbliżą się do upragnionej, mistrzowskiej korony. Dziś ciężko jeszcze ferować ostateczne wyroki, bowiem różnice w tabeli są czysto iluzoryczne. Cóż, pozostaje nam uzbroić się w cierpliwość. Spotykamy się już za miesiąc, 25 czerwca!

Tabelę TEC2000 Rally wraz z klasyfikacją cyklu znajdziecie już w aplikacji Rally Control. Po więcej rajdowych emocji oraz wiadomości z oesów Tarmaca zapraszamy na rallyandrace.pl.

W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!