Po blisko trzydniowym okresie ciszy, Eryk Goczał zerwał zasłonę milczenia po kontrowersyjnej dyskwalifikacji z 46. Rajdu Dakar. Zawodnik Energylandii podziękował za wsparcie swoim kibicom.
Taurus komentuje dyskwalifikację Goczałów
W niedzielę komentarza udzielił także producent samochodów Energylandii, amerykańska firma Taurus. Marka uważa, iż nasi rodacy źle zinterpretowali regulamin techniczny rajdu:
„Podczas dnia odpoczynku w Rijadzie dwie załogi Energylandia Rally Team: #302 Eryk Goczał/Oriol Mena i #310 Michał Goczał/Szymon Gospodarczyk zostały zdyskwalifikowane za użycie sprzęgła z kompozytu węglowego, które nie spełniało wymagań artykułu 286-2.3 załącznika do regulaminu technicznego. W krótkich słowach, przepisy techniczne zezwalają na użycie dowolnego sprzęgła. Jednakże inny artykuł przepisów stanowi, że karbon może być wykorzystywany tylko w określonej liczbie elementów, wśród których nie ma sprzęgła.
Sprzęgło z kompozytu węglowego nie zapewniało dodatkowej wydajności, ale dawało prawdopodobnie większą niezawodność. Taurus, których fabryczne sprzęgła wykonane są ze stali, ubolewa nad tym błędnym zinterpretowaniem przepisów technicznych przez Energylandia Rally Team i wyraża również szczere wyrazy współczucia dla dwócah drużyn, które fantastycznie radziły sobie podczas pierwszego tygodnia 46. Rajdu Dakar 2024”.
Treść komunikatu marki Taurus znajdziecie oczywiście w mediach społecznościowych firmy.
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 42. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!
Podobają Ci się nasze newsy? Zaobserwuj Rally And Race także na Google News.