niedziela, 17 stycznia, 2021
Strona główna Aktualności Goodyear ogłasza powrót do Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA i 24-godzinnego wyścigu Le...

Goodyear ogłasza powrót do Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA i 24-godzinnego wyścigu Le Mans 

Goodyear opracowuje nową gamę opon dedykowaną do Długodystansowych Mistrzostwa Świata (WEC), w tym 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Tym samym marka powróci do europejskich i międzynarodowych wyścigów samochodów sportowych.

928762670

Mistrzostwa Świata w Wyścigach Długodystansowych FIA obejmują zmagania rozgrywane na czterech kontynentach. Sezon kończy walka na torze Le Mans, którą samochody wyposażone w opony Goodyear wygrały czternaście razy.

Wyścigi aut sportowych to pierwszy krok amerykańskiego producenta na drodze powrotnej do mistrzostw świata. Zmagania te stanowią solidną platformę do demonstrowania oponiarskich technologii na wielu różnych prototypach i samochodach GT. Ben Crawley, dyrektor ds. sportów motorowych, wyjaśnia: „Charakter wyścigów, trwających od czterech do dwudziestu czterech godzin, oznacza, że strategia oraz wybór opon są kluczowe i stanowią motywujące wyzwanie dla naszego technologicznego zespołu w europejskich centrach innowacji, przed zbadaniem innych możliwości wyścigowych dla marki”.

Od ponad roku Goodyear opracowuje nową gamę opon dla prototypów Le Mans w centrach innowacji w Hanau (Niemcy) i Colmar-Berg (Luksemburg). Ogumienie to zostanie przygotowane i wyprodukowane wraz z najnowszą linią produktów Goodyear Eagle F1 SuperSport do jazdy po drodze i na torze, co zapewni optymalizację transferu technologii i wiedzy między asortymentem drogowym a wyścigowym, tak aby zwiększyć osiągi obu rodzajów opon. Nowe produkty amerykańskiego koncernu zadebiutują na początku sezonu 2019/2020 WEC, podczas sierpniowego wyścigu na torze Silverstone.

Będzie to powrót słynnej marki do światowych wyścigów samochodów sportowych na jednym z najbardziej charakterystycznych torów. Gromadzący ponad 250 000 widzów wyścig Le Mans jest jedną z największych jednorazowych imprez sportowych na świecie. „Sport motorowy pozostaje jednym z najpopularniejszych na świecie. To dla nas idealna platforma do angażowania konsumentów wokół dziedzictwa, pasji, innowacji i technologii, które składają się na historię Goodyear w wyścigach” kontynuuje Crawley. „Na początku skupimy się na wyścigach samochodów sportowych, potem wykorzystamy pozyskaną wiedzę w innych kategoriach zmagań – na arenie wytrzymałościowej lub w innych seriach wyścigów.”

Goodyear ma bogatą historię w sportach motorowych. Oprócz czternastu zwycięstw w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, opony marki przyczyniły się do zdobycia 368. Grand Prix Formuły 1 – rekordu, który pozostaje niepokonany. Producent ma również duże doświadczenie w wyścigach samochodów sportowych po dziesięcioleciach sukcesów w amerykańskich zawodach IMSA.

Goodyear

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Firma zatrudnia 64 000 osób i wytwarza swoje produkty w 47 zakładach zlokalizowanych w 21 krajach na świecie. Posiada dwa Centra Innowacji w Akron (Stany Zjednoczone) i Colmar-Berg (Luksemburg), które dostarczają najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie produktów i usług, będących wyznacznikiem standardów i technologii w przemyśle. Więcej informacji na temat Goodyeara i produktów firmy znajduje się na stronie www.goodyear.com/corporate.  Więcej zdjęć w internetowym newsroomie: http://news.goodyear.eu. Sledź nas na Twitter @Goodyearpress i dołącz do grupy ThinkGoodMobility na LinkedIn.

W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Najlepszy film Rally and Race z 2020 roku, czyli rajdowe legendy na Torze Modlin

Początek roku to jednocześnie czas podsumowań. Przejrzeliśmy nasze archiwum i wybraliśmy najbardziej gorące materiały z ubiegłego roku...

Historia Skody w rajdach samochodowych

Historia tej marki w sporcie samochodowym jest niezwykle interesująca. Od mało udanej Octavii i Fabii WRC po...

Kto pojedzie w WRC2 w Rajdzie Monte Carlo 2021?

Podczas Rajdu Monte Carlo zaprezentują się tradycyjnie zawodnicy startujący w klasie WRC 2. Zatem przyjrzyjmy się stawce...

Mistrz Austrii zadebiutuje na trasach WRC

Hermann Neubauer wystartuję w Rajdzie Monte Carlo, pierwszej rundzie tegorocznej odsłony Mistrzostw Świata 2021. Zwycięzca łącznie dwudziestu rund...

Polskie BMW M3 na podbój rallycrossowych torów Wielkiej Brytanii

Mimo trudnego okresu i spowolnienia gospodarczego spowodowanego epidemią koronawirusa, na początku 2020 roku, w polskim warsztacie praca...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Wypadek Ogiera na testach do Rajdu Monte Carlo

Podczas testów przed Rajdem Monte Carlo siedmiokrotny Mistrz Świata miał poważny wypadek. Francuz wypadł z trasy i wpadł na kamienne zabudowania – samochód jest...

Mistrzowie Tarmaca z najniższej klasy z nowymi planami

Duet Papierscy Rally Team w tym sezonie zmieni dotychczasowo wykorzystywane Cinquecento na Citroena C1. Grzegorz i Izabela Papierscy po ponad pięciu latach spędzonych we Fiacie...

Zawodniczka Orlen Teamu przesiada się do Fabii R5

Adrienn Vogel startująca w barwach spółki PKN Orlen, w przyszłym sezonie zaprezentuję się za kierownicą Skody Fabii R5 Evo. Węgierka w rajdach samochodowych bierze czynny...

Klasa historyczna w Tarmac Masters

Według nieoficjalnych informacji w sezonie 2021 jedną z nowości w cyklu Marten Tarmac Masters będzie nowo utworzona klasa. Regulamin cyklu zostanie opublikowany na dniach, ale...