wtorek, 2 marca, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Goodyear ogłasza powrót do Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA i 24-godzinnego wyścigu Le...

Goodyear ogłasza powrót do Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA i 24-godzinnego wyścigu Le Mans 

Goodyear opracowuje nową gamę opon dedykowaną do Długodystansowych Mistrzostwa Świata (WEC), w tym 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Tym samym marka powróci do europejskich i międzynarodowych wyścigów samochodów sportowych.

928762670

Mistrzostwa Świata w Wyścigach Długodystansowych FIA obejmują zmagania rozgrywane na czterech kontynentach. Sezon kończy walka na torze Le Mans, którą samochody wyposażone w opony Goodyear wygrały czternaście razy.

Wyścigi aut sportowych to pierwszy krok amerykańskiego producenta na drodze powrotnej do mistrzostw świata. Zmagania te stanowią solidną platformę do demonstrowania oponiarskich technologii na wielu różnych prototypach i samochodach GT. Ben Crawley, dyrektor ds. sportów motorowych, wyjaśnia: „Charakter wyścigów, trwających od czterech do dwudziestu czterech godzin, oznacza, że strategia oraz wybór opon są kluczowe i stanowią motywujące wyzwanie dla naszego technologicznego zespołu w europejskich centrach innowacji, przed zbadaniem innych możliwości wyścigowych dla marki”.

Od ponad roku Goodyear opracowuje nową gamę opon dla prototypów Le Mans w centrach innowacji w Hanau (Niemcy) i Colmar-Berg (Luksemburg). Ogumienie to zostanie przygotowane i wyprodukowane wraz z najnowszą linią produktów Goodyear Eagle F1 SuperSport do jazdy po drodze i na torze, co zapewni optymalizację transferu technologii i wiedzy między asortymentem drogowym a wyścigowym, tak aby zwiększyć osiągi obu rodzajów opon. Nowe produkty amerykańskiego koncernu zadebiutują na początku sezonu 2019/2020 WEC, podczas sierpniowego wyścigu na torze Silverstone.

Będzie to powrót słynnej marki do światowych wyścigów samochodów sportowych na jednym z najbardziej charakterystycznych torów. Gromadzący ponad 250 000 widzów wyścig Le Mans jest jedną z największych jednorazowych imprez sportowych na świecie. „Sport motorowy pozostaje jednym z najpopularniejszych na świecie. To dla nas idealna platforma do angażowania konsumentów wokół dziedzictwa, pasji, innowacji i technologii, które składają się na historię Goodyear w wyścigach” kontynuuje Crawley. „Na początku skupimy się na wyścigach samochodów sportowych, potem wykorzystamy pozyskaną wiedzę w innych kategoriach zmagań – na arenie wytrzymałościowej lub w innych seriach wyścigów.”

Goodyear ma bogatą historię w sportach motorowych. Oprócz czternastu zwycięstw w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, opony marki przyczyniły się do zdobycia 368. Grand Prix Formuły 1 – rekordu, który pozostaje niepokonany. Producent ma również duże doświadczenie w wyścigach samochodów sportowych po dziesięcioleciach sukcesów w amerykańskich zawodach IMSA.

Goodyear

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Firma zatrudnia 64 000 osób i wytwarza swoje produkty w 47 zakładach zlokalizowanych w 21 krajach na świecie. Posiada dwa Centra Innowacji w Akron (Stany Zjednoczone) i Colmar-Berg (Luksemburg), które dostarczają najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie produktów i usług, będących wyznacznikiem standardów i technologii w przemyśle. Więcej informacji na temat Goodyeara i produktów firmy znajduje się na stronie www.goodyear.com/corporate.  Więcej zdjęć w internetowym newsroomie: http://news.goodyear.eu. Sledź nas na Twitter @Goodyearpress i dołącz do grupy ThinkGoodMobility na LinkedIn.

W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Andalucia Rally na początek

Puchar Świata FIA w Rajdach Baja już trwa, zaś na światowe rozgrywki w rajdach cross-country poczekamy do...

DTM zrezygnował z Hankooka – jest już nowy dostawca opon

Organizatorzy serii Deutsche Tourenwagen Masters zdecydowali się na przedwczesne zakończenie współpracy z marką Hankook, podpisując nowy kontrakt...

Filmowe podsumowanie 2 SuperOESu w Kielcach

Zimowe i mokre warunki na 2 SuperOES Kielce sprzyjały niekontrolowanym sytuacją na trasie. Nie brakowało efektownych ratowań...

Utytułowany zespół wchodzi do DTM

Zwycięzcy ubiegłorocznych 24-godzinnych wyścigów na Nürburgringu oraz Spa-Francorchamps ROWE Racing ogłosili swoje przystąpienie do tegorocznego sezonu Deutsche...

Ilnicki pokonany przez włoskie asfalty

Piotr Ilnicki wraz z Oskarem Tichanowiczem niestety nie ukończyli pierwszej rundy cyklu Italy Ronde, którą był 15....

NAJPOCZYTNIEJSZE

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...

„Felix” wystartuje w Tarmacu

Paweł „Felix” Danilczuk, który od dłuższego czasu przygotowuje się do powrotu na odcinki specjalne, opowiedział nam krótko o planach na sezon 2021. Znany wszystkim Felix...

Jak Kalle Rovanperä stracił podium w Monte Carlo

Po naprawdę świetnej jeździe Rovanperä ostatniego dnia Rajdu Monte Carlo 2021 zajmował 3. miejsce. Niestety, młody Fin popełnił błąd, który kosztował go podium. https://www.youtube.com/watch?v=5IqxI_zRx2A&ab_channel=RallyeRacing63

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....