Ile kosztuje amatorskie ściganie? – wpisowe

Amatorskie Ściganie
Amatorskie Ściganie - ile to kosztuje

Ruszamy z cyklem krótkich tekstów, które przybliżą koszty startów w imprezach amatorskich. Pomożemy Wam mierzyć siły na zamiary i postaramy się odpowiedzieć na dość trudne pytanie: od czego zacząć? Podpytamy kierowców, przeanalizujemy różne scenariusze startów. Dziś krok pierwszy.

Ile kosztuje amatorskie ściganie? Wpisowe.

Możesz startować na nowych slickach lub na trzynastocalowych wielosezonowych chińskich nalewkach, możesz mieć mocne turbodoładowane auto albo całkowicie seryjnego Diesla… Opłaty za start nie przeskoczysz i w większości przypadków jest ona taka sama, dla wszystkich zgłoszonych. W niektórych cyklach pojawiają się promocje dla poszczególnych klas lub ulgi dla członków Automobilklubów, ale jedno jest pewne, nie wystartujesz za darmo.

ile kosztuje amatorskie ściganie

Na razie pokazujemy różne opcje i nie skupiamy się na tym jak zaawansowane modyfikacje wprowadzisz w swoim sprzęcie oraz czy masz preferencje co do charakteru imprez, które wybierzesz. Założenie to prawo jazdy i chęć jazdy gdzieś indziej niż parking pod supermarketem. Resztę pozostawiamy na dalszym planie, liczy się możliwość staru.

Biorąc pod uwagę to, że najprawdopodobniej jesteś również czytelnikiem papierowej wersji Rally and Race, skupiamy się na imprezach, które opisywaliśmy w tradycyjnym wydaniu przez cały sezon 2021. Stąd 13 pierwszych pozycji, o których regularnie czytaliście czując zapach farby drukarskiej. Nie zapominamy jednak o tych nieco mniej nagłaśnianych, ale także obecnych w amatorskim świecie, często sporo tańszych i równie emocjonujących. Te drugie, to 7 ostatnich pozycji, które widzieliście na rallyandrace.pl w grudniu.

Impreza

Wpisowe

Interia Drive Cup
  • 380 zł
Puchar Toru Słomczyn
  • 200 zł zrzeszeni w AK Rzemieślnik
  • 250 zł niezrzeszeni w AK Rzemieślnik
Intercars Tuning Race Day 2021
  • 429 zł
Classicauto Cup
  • 400 zł (360 zł z kartą zawodnika, GRUPA I oraz PUCHAR LEGEND kolejna zniżka 20% i dodatkowe 10% dla posiadaczy karty członkowskiej)
Rallysprint Challenge 1 termin:

  • 350 zł
  • 100 zł w klasie markowej BMW „SPORT” dla zawodników urodzonych po 01.01.1999

2 termin:

  • 500 zł
Samochodowe Mistrzostwa Tychów 1 termin:

  • 240 zł
  • 210 zł

2 termin:

  • 290 zł
SuperOes Tor Poznań
  • 190 zł zrzeszeni w Automobilklubie Wielkopolskim
  • 230 zł niezrzeszeni w Automobilklubie Wielkopolskim
  • 20 zł dopłata za pilota
Kryterium Toru Kielce SuperOES 1 termin:

  • 160 zł zrzeszeni w AK Kieleckim
  • 200 zł niezrzeszeni w AK Kieleckim

2 termin:

  • 400 zł
SuperOES Tor Łódź
  • 350 zł
Time Attack Trophy
  • 200 zł
Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Torunia 1 termin:

  • 250 zł zrzeszeni w Klubie PZM
  • 320 zł niezrzeszeni w Klubie PZM
  • 200 zł od kierowcy kobiety

2 termin:

  • 280 zł zrzeszeni w Klubie PZM
  • 350 zł niezrzeszeni w Klubie PZM
VTEC Cup Poland
  • 399 zł lub 549 zł w zależności od rundy
Puchar Toru Modlin
  • 350 zł
Super Sprint Barbórka Biecka
  • 150 zł – zrzeszeni w Automobilklubie Bieckim
  • 200 zł – zrzeszeni w PZM
  • 250 zł – niezrzeszeni w PZM
KJS Rally Tuszyn
  • 100 zł – zrzeszeni w PZM
  • 130 zł – niezrzeszeni w PZM
II Rajd Kaczycka Barbórka 1 termin:

  • 500 zł

2 termin:

  • 550 zł
Szombierki Rally Cup
  • 250 zł
Jugowska Barbórka
  • 250 zł
Rajdy Skierniewickie
  • 100 zł
Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Pucharu AK Centrum
  • 200 zł przelew
  • 240 zł gotówka na miejscu

Tak przedstawiają się przykładowe kwoty wpisowego. Jeśli auto weźmiesz od (i za zgodą) taty, na Twoje szczęście będzie w nim trochę paliwa, a kask pożyczy Ci kolega, to musisz zapłacić jedynie taką trzycyfrową sumę. Da się więc wystartować za 100 zł, jeśli dobrze poszukasz znajdziesz wydarzenie z pomiarem czasu nawet poniżej magicznej „stówy”, jednak poziom zaplecza, obsługi i chociażby nagród będzie o wiele skromniejszy. Tutaj wspominamy KZK (Konkursy Zręczności Kierowców), które przez wiele lat organizowane przez pasjonatów na łódzkim Motodromie kosztowały kilkadziesiąt złotych i mimo tego oferowały pomiar czasu na bardzo dobrym poziomie i nieprzerwanie zaciętą rywalizację.

Co dzieje się z tym wpisowym? W zamian (zależnie od imprezy) zazwyczaj minimum 3 przejazdy z pomiarem czasu jednej próby, albo kilka odcinków przejeżdżanych jedno lub wielokrotnie. Do tego przejazd zapoznawczy, masa wspaniałych ludzi, możliwe, że szansa na zdobycie pucharu, a przy odrobinie szczęścia medialna pamiątka.

Amatorskie Ściganie - ile to kosztuje

Z niecierpliwością czekamy na kalendarze imprez amatorskich, razem z nimi pojawią się regulaminy, które odkryją karty odnośnie wysokości wpisowego. Będziemy aktualizować to zestawienie i informować Was o tym jak zmieniają się w sezonie 2022 koszty amatorskiego ścigania. Mamy już pewne przecieki, wiemy, że organizatorzy robią co mogą, aby pozostać przy stawkach, które znacie z roku 2021.

ile kosztuje amatorskie ściganie

Pojedynczych supersprintów, rajdów czy cykli jest na prawdę dużo, powyżej przedstawiliśmy logikę doboru do zestawienia. Chcielibyśmy wspomnieć o wszystkich, będziemy to realizować w przyszłości. Interesuje Cie więcej już teraz? Zaglądaj regularnie do zakładki SUPERSPRINT / RALLYSPRINT na naszym portalu.