Ruszamy z cyklem krótkich tekstów, które przybliżą koszty startów w imprezach amatorskich. Pomożemy Wam mierzyć siły na zamiary i postaramy się odpowiedzieć na dość trudne pytanie: od czego zacząć? Podpytamy kierowców, przeanalizujemy różne scenariusze startów. Dziś krok pierwszy.
Ile kosztuje amatorskie ściganie? Wpisowe.
Możesz startować na nowych slickach lub na trzynastocalowych wielosezonowych chińskich nalewkach, możesz mieć mocne turbodoładowane auto albo całkowicie seryjnego Diesla… Opłaty za start nie przeskoczysz i w większości przypadków jest ona taka sama, dla wszystkich zgłoszonych. W niektórych cyklach pojawiają się promocje dla poszczególnych klas lub ulgi dla członków Automobilklubów, ale jedno jest pewne, nie wystartujesz za darmo.
Na razie pokazujemy różne opcje i nie skupiamy się na tym jak zaawansowane modyfikacje wprowadzisz w swoim sprzęcie oraz czy masz preferencje co do charakteru imprez, które wybierzesz. Założenie to prawo jazdy i chęć jazdy gdzieś indziej niż parking pod supermarketem. Resztę pozostawiamy na dalszym planie, liczy się możliwość staru.
Biorąc pod uwagę to, że najprawdopodobniej jesteś również czytelnikiem papierowej wersji Rally and Race, skupiamy się na imprezach, które opisywaliśmy w tradycyjnym wydaniu przez cały sezon 2021. Stąd 13 pierwszych pozycji, o których regularnie czytaliście czując zapach farby drukarskiej. Nie zapominamy jednak o tych nieco mniej nagłaśnianych, ale także obecnych w amatorskim świecie, często sporo tańszych i równie emocjonujących. Te drugie, to 7 ostatnich pozycji, które widzieliście na rallyandrace.pl w grudniu.
Impreza |
Wpisowe |
Interia Drive Cup |
|
Puchar Toru Słomczyn |
|
Intercars Tuning Race Day 2021 |
|
Classicauto Cup |
|
Rallysprint Challenge | 1 termin:
2 termin:
|
Samochodowe Mistrzostwa Tychów | 1 termin:
2 termin:
|
SuperOes Tor Poznań |
|
Kryterium Toru Kielce SuperOES | 1 termin:
2 termin:
|
SuperOES Tor Łódź |
|
Time Attack Trophy |
|
Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Torunia | 1 termin:
2 termin:
|
VTEC Cup Poland |
|
Puchar Toru Modlin |
|
Super Sprint Barbórka Biecka |
|
KJS Rally Tuszyn |
|
II Rajd Kaczycka Barbórka | 1 termin:
2 termin:
|
Szombierki Rally Cup |
|
Jugowska Barbórka |
|
Rajdy Skierniewickie |
|
Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Pucharu AK Centrum |
|
Tak przedstawiają się przykładowe kwoty wpisowego. Jeśli auto weźmiesz od (i za zgodą) taty, na Twoje szczęście będzie w nim trochę paliwa, a kask pożyczy Ci kolega, to musisz zapłacić jedynie taką trzycyfrową sumę. Da się więc wystartować za 100 zł, jeśli dobrze poszukasz znajdziesz wydarzenie z pomiarem czasu nawet poniżej magicznej „stówy”, jednak poziom zaplecza, obsługi i chociażby nagród będzie o wiele skromniejszy. Tutaj wspominamy KZK (Konkursy Zręczności Kierowców), które przez wiele lat organizowane przez pasjonatów na łódzkim Motodromie kosztowały kilkadziesiąt złotych i mimo tego oferowały pomiar czasu na bardzo dobrym poziomie i nieprzerwanie zaciętą rywalizację.
Co dzieje się z tym wpisowym? W zamian (zależnie od imprezy) zazwyczaj minimum 3 przejazdy z pomiarem czasu jednej próby, albo kilka odcinków przejeżdżanych jedno lub wielokrotnie. Do tego przejazd zapoznawczy, masa wspaniałych ludzi, możliwe, że szansa na zdobycie pucharu, a przy odrobinie szczęścia medialna pamiątka.
Z niecierpliwością czekamy na kalendarze imprez amatorskich, razem z nimi pojawią się regulaminy, które odkryją karty odnośnie wysokości wpisowego. Będziemy aktualizować to zestawienie i informować Was o tym jak zmieniają się w sezonie 2022 koszty amatorskiego ścigania. Mamy już pewne przecieki, wiemy, że organizatorzy robią co mogą, aby pozostać przy stawkach, które znacie z roku 2021.
Pojedynczych supersprintów, rajdów czy cykli jest na prawdę dużo, powyżej przedstawiliśmy logikę doboru do zestawienia. Chcielibyśmy wspomnieć o wszystkich, będziemy to realizować w przyszłości. Interesuje Cie więcej już teraz? Zaglądaj regularnie do zakładki SUPERSPRINT / RALLYSPRINT na naszym portalu.